اخبار ارزدیجیتال خبر

جهش ۳۵ درصدی شیبا اینو در عرض یک روز؛ حرکت بعدی چیست؟

با وجود اینکه قیمت شیبا اینو روز گذشته بیش از ۳۵ درصد رشد کرد، یک الگوی نزولی روی نمودار این ارز دیجیتال دیده می‌شود که اگر درست عمل کند، ممکن است قیمت در ادامه با سقوطی ۵۰ درصدی مواجه شود.

به گزارش کوین تلگراف، بعد از اینکه شیبا اینو در ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) در یک پلتفرم معاملاتی پرطرفدار آمریکایی به نام رابین هود (Robinhood) عرضه شد، قیمت آن افزایش یافت.

در این روز قیمت شیبا اینو بیش از ۳۵ درصد رشد کرد و به اوج تقریباً دو ماهه خود یعنی ۰.۰۰۰۰۳ دلار رسید. البته این میم کوین هم‌اکنون بخشی از رشد خود را از دست داده و به محدوده ۰.۰۰۰۰۲۷ دلار رسیده است. با این حال، شیبا اینو روز گذشته با رشدی حدوداً ۲۷ درصدی توانست بهترین عملکرد روزانه خود را از ۶ فوریه (۱۷ بهمن ۱۴۰۰) به نمایش بگذارد.

جهش ۳۵ درصدی شیبا اینو در عرض یک روز؛ حرکت بعدی چیست؟
نمودار روزانه قیمت شیبا اینو به دلار.

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸)، پلتفرم رابین هود خدمات بسیار خوبی را به سرمایه‌گذاران تازه‌کار ارائه کرده است. تنها در سال گذشته، ۱۰ میلیون حساب سرمایه‌گذاری جدید به این کارگزاری اضافه شده است و در این میان، بیش از نیمی از افراد جدیدی که در این پلتفرم ثبت‌نام می‌کردند، کسانی بودند که برای اولین بار قصد داشتند وارد دنیای سرمایه‌گذاری شوند.

با وجود این استقبال، زیان خالص رابین هود در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به ۴۲۳ میلیون دلار رسید. البته این شرکت کمی بعد توضیح داد که منبع اصلی درآمدش، یعنی کارمزدی که برای انتقال معاملات به بازارسازهای بورسی از مشتریانش دریافت می‌کند، در سه‌ماه چهارم سال ۲۰۲۱ حدود ۲۶۳ میلیون دلار بوده و در مقایسه با درآمد ۲۶۷ میلیون دلاری در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ تغییر چندانی نکرده است.

در همین حال، درآمدهای این پلتفرم از معاملات ارزهای دیجیتال، از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰۰ درصد رشد کرد. به همین خاطر، رابین هود تصمیم گرفت که در سال ۲۰۲۲ خدمات بیشتری را در زمینه ارزهای دیجیتال ارائه کند. راه‌اندازی یک کیف پول و افزودن آلت کوین‌ها و میم کوین‌های جدید به این پلتفرم، از جمله کارهایی است که تاکنون انجام شده‌اند.

دیوید گوخشتاین (David Gokhstein)، بنیان‌گذار گوخشتاین مدیا (Gokhshtein Media)، می‌گوید افزودن شیبا اینو به رابین هود اتفاق بسیار خوبی برای صنعت ارزهای دیجیتال است. طبق گفته‌های او، شیبا اینو می‌تواند کاربران بیشتری را به‌سمت ارزهای دیجیتال برتری همچون بیت کوین و اتریوم سوق دهد.

او در این باره گفته است:

با ورود شیبا اینو به رابین هود، میم کوین‌های دیگر را هم زیرنظر گرفته‌ام تا ببینم که آنها هم رشد می‌کنند یا نه.

حرکت بعدی شیبا اینو چیست؟

طبق داده‌های وب‌سایت تحلیلی «IntoTheBlock»، یکی دیگر از عواملی که به رشد زیاد شیبا اینو کمک کرده، دوره انباشت قوی آن بوده است.

طبق توضیحات این وب‌سایت، آدرس‌هایی که شیبا اینو را برای بیش از یک سال هولد کرده بودند، در ۳۰ روز گذشته موجودی خود را افزایش داده‌اند. در نتیجه، می‌توان گفت که این «هولدرها» در حال حاضر کنترل بیش از ۲.۸۲ درصد از خالص عرضه درگردش این ارز دیجیتال را در اختیار دارند.

این شرکت تحلیلی در توییتر خود نوشته است:

سرمایه‌گذارانی که ریسک بالایی را تحمل می‌کنند، برنده بازار هستند. هولدرهای شیبا اینو در طول هفته‌های گذشته مضطرب نشده بودند و به انباشت خود ادامه دادند. نتیجه صبر آنها با ورود این ارز دیجیتال به پلتفرم معاملاتی رابین هود به نتیجه رسید. کیف پول‌های که بیش از یک سال است که شیبا اینوهای خود را هولد می‌کنند، در ۳۰ روز گذشته موجود خود را تا ۵۷ درصد افزایش داده‌اند. این افراد در حال حاضر ۲.۸۳ درصد از عرضه شیبا اینو را در اختیار دارند.

جهش ۳۵ درصدی شیبا اینو در عرض یک روز؛ حرکت بعدی چیست؟
نمودار تغییرات سهم آدرس‌هایی که بیش از یک سال است شیبا اینو هولد می‌کنند.

با این حال، روی نمودار قیمت شیبا اینو یک الگوی تداومی نزولی دیده می‌شود که می‌تواند این ارز دیجیتال را با سقوط مواجه کند.

گفتنی است که قیمت شیبا اینو از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) در الگویی به نام مثلث متقارن در حال تثبیت بوده است. این الگو زمانی ایجاد شد که قیمت این ارز دیجیتال از اوج ۰.۰۰۰۰۸۸۹۴ دلاری در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) کاهش یافت و بیش از ۷۰ درصد سقوط کرد.

شایان ذکر است که اگر شیبا اینو حمایت این مثلث را بشکند و به زیر آن برسد، روند نزولی احتمالاً از سر گرفته خواهد شد.

جهش ۳۵ درصدی شیبا اینو در عرض یک روز؛ حرکت بعدی چیست؟
نمودار روزانه قیمت شیبا اینو همراه با الگوی مثلث متقارن.

اگر شیبا اینو به زیر خط روند پایین مثلث برسد، هدف بعدی آن با محاسبه حداکثر فاصله بین خط روند بالا و پایین این الگو، از نقطه شکست آن اندازه‌گیری خواهد شد. این سناریوی نزولی هدف شیبا اینو را جایی پایین‌تر از ۰.۰۰۰۰۱۲۰۰ دلار نشان می‌دهد که ۵۰ درصد کمتر از قیمت امروز آن است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *