اخبار ارزدیجیتال خبر

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید.

بازار بیت کوین از ابتدای هفته بسیار آرام بوده است که نشان می‌دهد معامله‌گران قصد ندارند پیش از برگزاری جلسه بانک مرکزی آمریکا در روزهای ۱۵ و ۱۶ مارس (۲۴ و ۲۵ اسفند)، خود را درگیر ریسک‌ کنند. قرار است در این جلسه میزان افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا برای ماه‌های آینده مشخص شود که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

خنثی‌بودن روند قیمت بیت کوین در روزهای اخیر،‌ تحلیلگران را همچنان مردد نگه داشته است. پلتفرم تحلیلی متریال ایندیکیتورز (Material Indicators) اخیراً گفته است این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین مجدداً سقوط کند، اما به معامله‌گران توصیه کرده است تا در کف‌های قیمتی اقدام به خرید کنند، چراکه جهش دوباره بیت کوین می‌تواند «سرنوشت آنها را تغییر دهد».

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

آیا ارزهای دیجیتال می‌تواند در آینده نزدیک یک حرکت جهت‌دار و مشخص را آغاز کنند؟ برای پاسخ به این سؤال، وضعیت نمودار ۵ ارزی را بررسی خواهیم کرد که می‌توانند در ادامه با بهبود احساسات معامله‌گران، یک روند صعودی تازه را آغاز کنند.

بیت کوین (BTC)

در روزهای ۱۲ و ۱۳ مارس (۲۱ و ۲۲ اسفند)، در نمای ۱ روزه بازار بیت کوین کندل دوجی تشکیل شده بود که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان بازار هر دو بلاتکلیف هستند. قیمت در حال حاضر بین میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه و حمایت ۳۷٬۰۰۰ دلاری گرفتار شده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خنثی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر محور میانی (سطح ۵۰) قرار گرفته است که نشان‌دهنده تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار بیت کوین است.

اگر در ادامه قیمت رشد کند و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۹٬۹۷۸ دلار برسد، پس از آن خریداران برای رساند قیمت به بالای ۴۲٬۶۰۰ دلار تلاش خواهند کرد. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، بیت کوین این شانس را خواهد داشت که تا مقاومت ۴۵٬۴۰۰ دلاری و پس از آن مقاومت سقف کانال رشد کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت در ادامه افت کند و به زیر حمایت ۳۷٬۰۰۰ دلاری برسد، فرصتی برای فروشندگان بازار فراهم می‌شود تا قیمت را به زیر حمایت کانال صعودی روی نمودار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، احتمال سقوط بیت کوین تا سطح ۳۰٬۰۰۰ دلار بیشتر خواهد شد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین، قیمت در حال تشکیل الگوی مثلث نزولی است که با شکسته‌شدن حمایت ۳۷٬۰۰۰ دلاری و بسته‌شدن کندل قیمت زیر این سطح، تکمیل خواهد شد. در این صورت باید منتظر سقوط بیت کوین تا حمایت ۳۴٬۳۲۲ دلاری باشیم و پس از آن فروشندگان برای رساند بیت کوین به هدف این الگوی نزولی در ۲۹٬۲۵۰ دلار تلاش خواهند کرد.

از طرفی، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ کندلی برسانند و موقعیت خود را در آنجا تثبیت کنند، بیت کوین این شانس را خواهد داشت که تا مقاومت خط روند نزولی روی نمودار رشد کند. شکسته‌شدن مقاومت این خط روند می‌تواند این چشم‌انداز نزولی را باطل کند؛ حرکتی که خریداران را تحریک کرده و راه را برای جهش بیت کوین تا ۴۵٬۴۰۰ دلار هموار می‌کند.

پولکادات (DOT)

قیمت پولکادات چند ماهی می‌شود که در یک روند نزولی گرفتار شده است، با این حال خریداران در تلاش‌اند تا کف قیمتی بین ۱۶ تا ۱۴ دلار را تثبیت کنند. قیمت اخیراً به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسیده، اما تلاش خریداران برای عبور از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه تاکنون موفق نبوده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

نشانه مثبتی که در بازار پولکادات دیده می‌شود، این است که خریداران فاصله زیادی از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ندارند؛ این یعنی آنها می‌توانند با عبور از مقاومت این میانگین متحرک برتری خود را در بازار حفظ کنند. در این صورت، پولکادات این شانس را خواهد داشت که تا مقاومت ۲۳ دلاری رشد کند؛ سطحی که احتمالا فروشندگان با رسیدن قیمت به آن، مجدداً فعال خواهند شد.

خنثی‌بودن شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی در نزدیکی محور میانی، نشان می‌دهد که احتمالاً نوسانات قیمت در ادامه در بازه‌ای مشخص صورت خواهد گرفت. اگر قیمت از سطوح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند، فروشندگان برای رساند پولکادات به حمایت ۱۶ دلاری تلاش خواهند کرد. موفقیت آنها در شکستن این سطح می‌تواند قیمت را تا حمایت کلیدی بعدی در ۱۲ دلار پایین بکشد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار پیداست، قیمت در کانال بین ۱۶ تا ۱۹ دلار در نوسان است. تلاش ناموفق خریداران برای رساند قیمت به بالای مقاومت این کانال، ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت و نوسان‌گیر را برای خروج از بازار ترغیب کرده باشد؛ این اتفاق سقوط پولکادات به نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی را تا حدی توجیه می‌کند.

اگر پولکادات در ادامه بتواند خود را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی برساند، به این معنی است که معامله‌گران همچنان با رسیدن قیمت به کف‌های قیمتی اقدام به خرید می‌کنند. پس از آن خریداران برای رساندن قیمت به بالای مقاومت ۱۹ دلاری تلاش خواهند کرد و اگر موفق به انجام این کار شوند پولکادات این شانس را خواهد داشت که تا سطح ۲۰ دلار و سپس ۲۳ دلار رشد کند.

از سوی دیگر، سقوط قیمت و شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی می‌تواند احتمال ریزش پولکادات تا حمایت کلیدی ۱۶ دلاری را بیشتر از قبل کند.

سندباکس (SAND)

سندباکس برای چند هفته گذشته بین ۲.۵۵ تا ۴.۸۶ دلار در نوسان بوده است. فروشندگان به‌تازگی قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۳.۱۵ دلار رسانده‌اند، اما همان طور که از نمودار پیداست در شکستن حمایت ۲.۵۵ دلاری ناموفق ظاهر شده‌اند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت سندباکس (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

باقی‌ماندن قیمت بالای حمایت کف کانال، نشان می‌دهد که خریداران در این ناحیه فعال‌تر شده‌اند. در شاخص قدرت نسبی نشانه‌هایی از واگرایی مثبت دیده می‌شود که می‌تواند به معنی ضعف روند نزولی قیمت باشد.

اگر قیمت از سطوح فعلی شروع به افزایش کند، خریداران برای رساند قیمت به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه تلاش خواهند کرد. اگر آنها این حرکت را با موفقیت پشت سر بگذارند، سندباکس این شانس را پیدا می‌کند که تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳.۵۱ دلار رشد کند. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این مقاومت راه سندباکس را برای جهش تا سطوح ۴.۵۰ و ۴.۸۶ دلار باز خواهد کرد.

از طرفی، اگر قیمت در ادامه به زیر سطح ۲.۵۵ دلار سقوط کند، اعتبار این چشم‌انداز صعودی از بین خواهد رفت؛ حرکتی که به معنی ازسرگیری روند نزولی قبلی خواهد بود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت سندباکس (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمای ۴ ساعته بازار سندباکس، میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی به‌عنوان یکی مقاومت سرسخت عمل می‌کند. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر سطح ۲.۷۰ دلار برسانند، قیمت احتمالاً تا حمایت ۲.۵۵ دلاری پایین خواهد آمد. شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند نشانه‌ای برای برتری فروشندگان باشد.

برای فرار از این ریزش، خریداران باید قیمت را به بالای ناحیه بین میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی و ۳ دلار برسانند. در این صورت سندباکس می‌تواند تا ۳.۴۲ دلار رشد کند و پس از رسیدن به این سطح، فروشندگان احتمالاً باز هم مقاومت خواهند کرد.

ثور چین (RUNE)

کندل قیمت ثور چین در تاریخ ۱ مارس (۱۰ اسفند) مقاومت میانگین‌های متحرک ساده ۵۰ روزه و نمایی ۲۰ روزه را شکست و در تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند) نیز توانست پس از سقوط قیمت موقعیت خود را بالای این سطوح حفظ کند؛ موضوعی که نشان می‌دهد احساسات معامله‌گران از «فروش در اوج» به «خرید در کف» تغییر کرده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت ثور چین (برای مشهاده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

خریداران در حال حاضر تلاش می‌کنند تا قیمت را به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۷.۹۰ دلار نزدیک کنند؛ ناحیه‌ای که در آن فروشندگان بیش‌ از پیش فعال خواهند شد. اگر در ادامه قیمت پایین‌تر نیاید و فاصله زیادی از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه نگیرد، خریداران یک بار دیگر برای عبور از این سطح تلاش خواهند کرد. در این صورت ثور چین این شانس را خواهد داشت که تا سطح ۹ دلار رشد کند.

از طرفی، اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت پایین حرکت کند، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حمایت مهمی خواهد بود که باید آن را زیرنظر داشته باشیم؛ چراکه اگر قیمت پس از برخورد با آن مجدداً به سمت بالا باز گردد، به این معنی است که احساسات صعودی معامله‌گران دست‌نخورده باقی مانده است و از طرفی اگر این حمایت از دست برود، باید منتظر سقوط قیمت تا سطح ۴ دلار باشیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت ثور چین (برای مشهاده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمای ۴ ساعته بازار ثور چین، میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی شیبی صعودی به خود گرفته است و شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد کنترل بیشتر بازار در دست خریداران است. قیمت اکنون این شانس را دارد که تا سطح ۷ دلار رشد کند و احتمالاً در این ناحیه با مقاومت فروشندگان مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطوح فعلی سقوط کند، میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی به‌عنوان حمایت ثور چین عمل خواهد کرد. بازگشت قیمت پس از سقوط به این میانگین متحرک، به این معنی است که خریداران نمی‌خواهند این جهش صعودی به این زودی‌ها به پایان برسد. شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند نشانه‌ای برای تغییر در روند کوتاه‌مدت قیمت باشد.

زی‌کش (ZEC)

در تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند)، کندل قیمت زی‌کش از مقاومت ۱۳۵ دلاری عبور کرد و الگوی کف دوقلوی روی نمودار هم تکمیل شد. این حرکت در ادامه با عبور قیمت از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۱۴۵ دلار همراه شد که نشانه‌ای از بازگشت خریداران به بازار زی‌کش است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت زی‌کش (برای مشهاده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

فروشندگان اخیراً تلاش می‌کردند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه و سقف کانال قبلی برسانند. خریداران باید از سطح ۱۳۵ دلار دفاع کنند، چراکه بازگشت قیمت به زیر این سطح به این معنی است که جهش اخیر زی‌کش یک تله گاوی بوده است. پس از آن قیمت زی‌کش احتمالاً تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۱۴ دلار پایین خواهد آمد.

اگر قیمت از سطوح فعلی یا پس از برخورد با ۱۳۵ دلار به سمت بالا باز گردد، به این معنی است که احساسات معامله‌گران همچنان مثبت باقی مانده است و در کف‌های قیمتی فشار خرید بیشتر می‌شود. خریداران پس از آن می‌توانند قیمت را به بالای ۱۶۰ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند. گفتنی است که هدف الگوی کف دوقلوی روی نمودار سطح ۱۸۹ دلار است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت زی‌کش (برای مشهاده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار زی‌کش پیداست، فروشندگان پیش‌تر قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی رسانده بودند، اما نتوانستند موقعیت خود را زیر این سطح حفظ کنند. این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران با هر کاهش قیمت، از فرصت خرید استفاده می‌کنند. خریداران اکنون به عبور از ۱۶۰ دلار چشم‌ دوخته‌اند و می‌خواهند با این حرکت روند صعودی قیمت را از سر بگیرند. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که قیمت در مسیر رو به بالای خود با مقاومت چندانی مواجه نیست.

از سوی دیگر، اگر قیمت پس از برخورد با مقاومت‌ پیش رو به سمت پایین بازگردد و حمایت ۱۴۳ دلاری شکسته شود، افزایش فشار فروش می‌تواند این شتاب صعودی را از بین ببرد. پس از آن هم احتمالاً باید منتظر سقوط زی‌کش تا سطح ۱۳۵ دلار باشیم.

منبع

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *