اخبار ارزدیجیتال خبر

بیت کوین و قیمت ۷۵,۰۰۰ دلاری؛ به لطف سرمایه‌گذاران نهادی

آخرین بروزرسانی:25 دی 1400

مدیرعامل بانک سبا (SEBA) معتقد است که سرمایه‌گذاران نهادی، قیمت بیت کوین را تا ۷۵,۰۰۰ دلار افزایش می‌دهند.

به گزارش کوین تلگراف، مدیرعامل مؤسسه مالی سبا، بانک مستقر در سوئیس، پیش‌بینی‌های خود را برای بیت‌کوین در سال میلادی جدید به اشتراک گذاشت. گویدو بوهلر (Guido Buehler) می‌گوید:

ما معتقدیم که روند قیمت، صعودی خواهد بود. مدل‌های ارزیابی داخلی ما در حال حاضر قیمت هر بیت کوین را بین ۵۰,۰۰۰ تا ۷۵,۰۰۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند.

بوهلر در مصاحبه‌ای توضیح داد که در سبا، استخرهای دارایی به‌دنبال زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری‌اند. با این حال، آن‌ها نیازمند سرمایه‌پذیران مناسب و مقررات لازم برای استقرار سرمایه خود نیز هستند.

در پاسخ این پرسش که بیت کوین امسال به بالاترین حد قیمتی خود خواهد رسید یا خیر، بوهلر می‌گوید که مسأله اصلی، زمان رسیدن بیت‌ کوین به بالاترین قیمت خود است و نه امکان وقوع آن. او خاطرنشان کرده است که تسلط ۴۰ درصدی بیت کوین برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است.

این مصاحبه در کنفرانس کریپتو فایننس (Crypto Finance) در سنت موریتز سوئیس و در حضور فعالان بازار ارزهای‌ دیجیتال که از اقصی نقاط جهان گرد هم آمده بودند، انجام شد.

مدیرعامل لجر با بوهلر در این زمینه اندک اختلاف‌نظری دارد. در همان جلسه پاسکال گوتیه (Pascal Gauthier)، ضمن پذیرش رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت خود، سرمایه‌گذاران خُرد را عامل رشد قیمت می‌داند.

بانک سبا به‌عنوان یک مؤسسه مالی علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این بانک چندی پیش یک دور «سرمایه‌گذاری سری C» به مبلغ ۱۱۰ میلیون فرانک سوئیس (معادل ۱۱۹ میلیون دلار) با مشارکت صرافی FTX و شرکت معاملاتی آلامدا ریسرچ (Alameda Research) داشته است. در اکتبر (مهر) سال گذشته، این بانک اعلام کرد که مشتریان به‌زودی قادر خواهند بود از دارایی‌های دیجیتال انباشت‌شده خود، بهره دریافت کنند.

به اعتقاد بوهلر که خود یکی از طرفداران ارزهای دیجیتال است، فناوری پشت بیت کوین تعریفی جدید از علم مالی ارائه می‌دهد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *