اخبار ارزدیجیتال خبر

بیت کوین به زیر ۳۵هزار دلار سقوط کرد؛ علت چیست؟

یکی از تحلیلگران مطرح بازار به‌تازگی در توییتر خود به واریزشدن بیش ۱۱٬۰۰۰ واحد بیت کوین در عرض دو روز به صرافی‌های ارز دیجیتال اشاره کرده و گفته است این جریان ورودی به سرمایه‌گذارانی مربوط می‌شود که تنها ۳ ماه از زمان خرید آنها می‌گذرد.

به گزارش یوتودی، کالین وو (Colin Wu)، خبرنگار چینی حوزه ارزهای دیجیتال، اخیراً داده‌هایی از کریپتوکوانت (CryptoQuant)، شرکت ارائه‌کننده داده‌های درون‌زنجیره‌ای مستقر در کره جنوبی، به اشتراک گذاشته است. این داده‌ها درباره یکی از چند عامل سقوط عظیم بیت کوین در روزهای گذشته توضیح می‌دهند.

نمودار کریپتوکوانت که کالین وو آن را منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در روزهای ۵ و ۶ مه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت) سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت حدود ۱۱٬۷۶۰ واحد بیت کوین را به چند صرافی مختلف منتقل کرده‌اند. وو با اشاره به نمودار زیر گفته که مدت‌زمان نگهداری از این بیت کوین‌های منتقل‌شده، کمتر از سه ماه بوده است که نشان می‌دهد این اقدام مربوط به سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت است.

نمودار جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها.
نمودار جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌های ارز دیجیتال.

کالین وو در توییتر خود گفته است:

از نمودار کریپتوکوانت می‌توان فهمید که افت دو روز گذشته قیمت ممکن است به‌ خاطر تسلط معامله‌گران کوتاه‌مدت بر بازار باشد. در روزهای ۵ و ۶ مه (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت)، در مجموع ۱۱٬۷۶۰ بیت کوین که حداکثر ۳ ماه از زمان خرید آنها می‌گذرد، وارد صرافی‌ها شده است.

یکی دیگر از دلایل احتمالی سقوط اخیر بیت کوین، تصمیمات بانک مرکزی آمریکا برای افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره بانکی است که بزرگترین میزان افزایش یک‌باره این نرخ در ۲۲ سال اخیر محسوب می‌شود. پس از اعلام این خبر، بیت کوین ابتدا توانست روند ثابت خود را حفظ کند، اما سپس به‌طور ناگهانی حدود ۸ درصد سقوط کرد و کل بازار ارزهای دیجیتال را به دنبال خود پایین کشید.

گفتنی است که سقوط قیمت این ارز دیجیتال همراه با بازار جهانی سهام و شاخص‌های اصلی بازار بورس، مانند نزدک ۱۰۰ (Nasdaq ۱۰۰) و «S&P500» اتفاق افتاد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *