اخبار ارز دیجیتال

اینترلی پل استیبل کوین بیت کوین را در پولکادات راه‌اندازی کرد.

اینترلی(Interlay)، یک شرکت بلاک چین مستقر در لندن، یک پل زنجیره ای متقابل(cross-chain bridge) مبتنی بر بیت کوین (BTC) را در پولکادات راه اندازی کرد. این پل که اینتربی‌تی‌سی (iBTC) نام دارد، امکان استفاده از بیت کوین را بر روی بلاک چین های غیربومی برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، نقل و انتقالات زنجیره ای و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) می دهد.
اینتربی‌تی‌سی(interBTC) به‌عنوان یک استیبل‌کوین با پشتوانه بیت‌کوین عمل می‌کند که توسط شبکه‌ای غیرمتمرکز از خزانه‌های دارای وثیقه محافظت می‌شود، که طبق گفته Interlay، شبیه توکن دای MakerDAO، استیبل کوین در بلاک چین اتریوم، می باشد.

111111111 - اینترلی پل استیبل کوین بیت کوین را در پولکادات راه‌اندازی کرد

خزانه‌های iBTC از وثیقه ترکیبی برای بیمه کردن ذخایر بیت‌کوین استفاده می‌کنند که باعث می‌شود آی بی تی سی 1:1 با بیت کوین از طریق بلاک چین بیت‌کوین بازخرید شود. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در هنگام شکست غیرقابل پیش‌بینی خزانه، وثیقه به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که کاهش یابد و به سپرده‌گذاران بیت کوین بازپرداخت شود.

اعلامیه Interlay همچنین دیدگاه گووین وود(Gavin Wood)،هم بنیانگذار اتریوم و بنیانگذارپولکادات، برای ایجاد یک پل بیت کوین کاملا غیرمتمرکز در پولکادات را برجسته کرد که توسط interBTC ممکن شد. Acala و Moonbeam اولین هاب های دیفای خواهند بود که میزبان اولین iBTC هستند که توسط یک برنامه نقدینگی 1 میلیون دلاری ارائه شده توسط خزانه داری شبکه Interlay و پروژه های شریک پشتیبانی می شود.
نقشه راه iBTC شامل در دسترس بودن در سایر شبکه های اصلی دیفای از جمله اتریوم، کازماس، سولانا و آوالانچ است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *