چگونه افزایش درآمد داشته باشیم؟

چگونه افزایش درآمد داشته باشیم؟

آخرین بروزرسانی:09 شهریور 1400

در جامعه امروزی برای این که بتوانید خوب زندگی کنید، نیاز به پول درآوردن و افزایش درآمد دارید و این واقعیتی است که نمی‌توان انکار کرد. با شرایط کنونی کشور، کمتر کسی پیدا می شود که به دنبال افزایش درآمد خود نباشد. چه بخواهید و چه نخواهید، پول یکی از واقعیت‌های زندگی است که همگی باید با آن روبرو شویم. شاید پول‌دار شدن هدف شما نباشد و مفاهیم عمیق‌تری مثل خانواده و سلامتی بیش‌تر برایتان مهم باشد، اما این موضوع قابل انکار نیست که افزایش درآمد مزایای زیادی برای شما به همراه دارد و به بهبود کیفیت زندگی خود و خانواده‌ی شما کمک خواهد کرد. خیلی از ما زمانی که دچار مشکل مالی مالی می‌شویم و به دنبال دستیابی به هدف های مالی برای حل آن هستیم، ممکن است به این فکر کنیم که که چگونه افزایش درآمد داشته باشیم. حال ما در این مطلب راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنیم که کمک می‌کند تا چگونه درآمدتان را افزایش دهید.

راهکارهای افزایش درآمد

1. ارتباطات خود را گسترش دهید.

افراد پیرامون ما تاثیر بسیار زیادی در نحوه رفتار و طرز فکر ما دارند. برقراری ارتباط با افراد موفق، ثروتمند و باهوش می‌تواند برای ما سودمند باشد. این افراد از هر فرصتی برای رسیدن به آن چه که می خواهد استفاده می کنند و ریسک پذیری بالایی دارند. معاشرت با این افراد و بهره مندی از تجربیات و راهنمایی های آن ها راه مناسبی برای رسیدن به افزایش درآمد است.

ارتباطات خود را گسترش دهید

2. کار کردن به شکل پروژه ای

یکی از راه های افزایش درآمد این است که به شکل پروژه ای کار کنید. شما شاید در این کار به یک درآمد ثابت نرسید اما در کنار شغل خود می‌توانید هر زمانی که به پول نیاز پیدا کردید تا حدودی به این منبع درآمد امید داشته باشید و درآمد خود را افزایش دهید.

3. صرفه جویی

از خرج کردن های بیهوده و هدر دادن زحمات خود خودداری کنید. در بعضی از افراد خریدن اقلامی که نیاز آنچنانی به  آن ها ندارند به یک تفریح و برخی اوقات به یک عادت تبدیل شده است. صرفه جویی بیشتر از اینکه شرایط زندگی را برای ما سخت تر کند، سطح زندگی ما را ارتقا می دهد زیرا با رعایت آن نشان می دهیم که ارزش دستاورد و تلاش خود را درک کرده ایم و با ولخرجی های بی مورد آن را هدر نمی دهیم.

4. سرمایه گذاری کنید

شما می‌توانید با پس اندازی که دارید سرمایه گذاری را شروع کرد. فقط باید با دقت و احتیاط بازار سرمایه گذاریتان را پیدا کنید. توجه کنید که سمایه گذاری می تواند بسیار غیر قابل پیش بینی باشد و در حقیقت از ریسک بالایی برخوردار است. اگر روحیه ریسک پذیری شما کم است، به دنبال بازار هایی با ریسک کمتر باشید.

سرمایه گذاری برای افزایش درآمد

5. کسب و کار جدید راه بیاندازید

در این روش سعی کنید کاری را انتخاب کنید که به علایق شما نزدیک باشد و به راحتی به درآمد بالاتری دست پیدا کنید. این مهارت ها را می‌توانید از طریق تحصیل، شرکت در دوره های مختلف، به دست آوردن تجربه و یا هر روش دیگری بدست آورید.

6. افزایش اطلاعات و دانش خود

هر شخصی یک سری دانسته های عمومی در مورد شغل شما داشته باشد می تواند از پس مسئولیت های شما برآید. حال اگر شما سطح دانش و اطلاعات خود به اندازه کافی بالا ببرید می‌توانید از پس مسئولیت بیش تر و سخت تر برآیید و درآمد خود را افزایش دهید.

7. کاهش دادن هزینه‌های جاری

شما با کمی دقت در هزینه‌های جاری و کاستن از آن‌ها، می‌توانید مانده حساب خود در پایان ماه، را افزایش دهید. حتی بعضی اوقات این عدد افزوده، در قیاس با کل؛ قابل توجه و چشمگیر خواهد بود.

کاهش دادن هزینه‌های جاری برای افزایش درآمد

8. پیدا کردن شغل دوم در فرمت دورکاری

با مراجعه به وب سایت‌های دورکاری و استخدام فریلنسرها، یک شغل دورکاری و یا از مشاغل خانگی پیدا کرده و در ساعات خارج از زمان کار ثابت خود، به آن بپردازید. به این شکل عایدی جانبی از شغل دوم پیدا کرده و موفق به افزایش درآمد خود خواهید شد.

9. اضافه کاری داشته باشید

بیشتر مشاغل دارای فرصت اضافه کاری هستند و برای افزایش درآمد، نباید این فرصت را از دست بدهید. شاید حتی با روزی یک ساعت اضافه کاری، بتوانید فیش حقوقی پایان ماه خود را پررنگ‌تر و جذاب‌تر سازید.

10. ترک کردن کارهایی را که دوست ندارید

اگر شغل و کار شما درآمد چندانی ندارد و متناسب با آرزوها و سبک زندگی دلخواه شما نیست، آن را ترک کنید. اگر به کاری که دوست دارید مشغول شوید، درآمد و موفقیت بیشتری پیدا خواهید کرد.

11. فعالیت‌های درآمدزا را در اولویت قرار بدهید

شما می‌توانید با چیدن برنامه هفتگی، فعالیت‌های درآمدزا و سودمند را در اولویت قرار بدهید. طبق قانون پاره‌تو، ۸۰ درصد درآمد شما از ۲۰ درصد فعالیت‌هایتان به دست می‌آید. به این ۲۰ درصد فکر کنید. اگر در مسیر کاری خوبی قرار گرفته‌اید، نگذارید چیزی در افزایش درآمدتان اختلال ایجاد کند.

12. ارزش وقت را بدانید

وقت طلاست و ارزش وقت را دست‌کم نگیرید. شاید بشود پولِ ازدست‌رفته را دوباره به گاوصندوق بازگرداند، اما زمان از دست رفته هیچ‌گاه باز نمی‌گردد. صبح‌ها زودتر از خواب برخیزید، زمان‌بندی دقیقی برای کارهایتان داشته باشید. وقتی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید چند گام از سایرین جلوتر هستید و کارهای بیشتری در طول شبانه‌روز انجام خواهید داد.

ارزش وقت را بدانید در افزایش درآمد

13. تمرین نه گفتن 

هنر نه گفتن را تمرین کنید. اگر می‌بینید زیاد کردن مسئولیت‌هایتان نقشی در افزایش درآمد شما ندارد، آنها را نپذیرید. روی کاری که برای‌تان افزایش درآمد به همراه دارد، سرمایه‌گذاری کنید.

14. بهانه‌گیری و دلیل‌تراشی را کنار بگذارید

انرژی شما با منفی‌بافی و بهانه آوردن تحلیل می‌رود. به جای بهانه آوردن و دلیل تراشی برای درآمد اندک‌تان، فقط عمل کنید. تمرکز و نیروی خود را برای رسیدن به اهداف‌تان بگذارید، عزم‌تان را جزم کنید و با تلاش پیش بروید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *