روش های کسب درآمد ارز دیجیتال - سودپلاس

روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال

اخطار
سلب مسئولیت
آخرین بروزرسانی:04 اردیبهشت 1401

امروزه بسیاری از افراد به‌دنبال کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستند و با شنیدن راجع به سودهای چند صد یا حتی چند هزار درصدی، هرکسی را به فکر کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال می‌اندازد. در این مقاله سعی ما بر این است که همه‌ی روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند. لازم است قبل از هر چیز در نظر داشته باشید در عین سودآوری این حوزه، بعضی از روش‌ها رسیک‌ها و خطرات زیادی دارند و بعضی دیگر به‌وقت و تلاش زیادی نیاز دارند.

نام روش‌ کسب درآمدنیاز به سرمایه اولیهمیزان ریسکمیزان سختیزمان بر بودنمیزان بازدهی
1. ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتالداردکممتوسطزیادبسیار بالا
2. شناسایی و شرکت در ایردراپ های معتبرنداردکمآسانکمبسیار بالا
3. خرید و نگهداری ارز دیجیتال (هولد یا هودل کردن)داردکمآسانخیلی زیادبسیار بالا
4. استیکینگ و سود سپرده گذاری ارزدیجیتالداردکمآسانخیلی زیادکم
5. قرض دادن ارزهای دیجیتالداردزیادمتوسطخیلی زیادکم
6. تریدینگ و معامله گری ارزهای دیجیتال و اسکالپینگداردزیادبسیار سختکمبسیار بالا
7. آربیتراژ ، اختلاف قیمت بین صرافی هاداردکممتوسطکمکم
8. دریافت دستمزد با ارز دیجیتالنداردکمآسانکمکم
9. کمیسیون بازاریابی و رفرال گیرینداردکمآسانکمبالا
10. درآمد از بازی‌‌های بلاک چینینداردکمآسانخیلی زیادکم
11. میکروتسک ها و فاست هانداردکمآسانکمکم
12. شرکت در ICO , IEO , IDO هاداردحیلی زیادمتوسطزیادبسیار بالا
13. ربات‌های معامله گری تریدینگ و استفاده از هوش مصنوعیداردزیادبسیار سختکمبسیار بالا

ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال – روش اول

  • نیاز به سرمایه اولیه : دارد
  • میزان ریسک : کم
  • میزان بازدهی : زیاد

یکی دیگر از معروف و رایج ترین راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال، ماینینگ می‌باشد. ماینینگ یعنی حل کردن مسائل پیچیده ریاضی توسط کامپیوتر که از بهترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. اما باید دقت کنید که برای ماینینگ نیاز به سخت افزار های مخصوص دارید. شما نمیتوانید با استفاده از گوشی یا لپتاپ مقدار استخراج قابل توجهی انجام دهید! در حقیقت اکثر افراد فکر می‌کنند می‌توانند با یک سیستم گیمینگ قدرتمند مقدار قابل توجهی ارزدیجیتال استخراج کنند. اما با پیشرفت علم و افزایش نرخ هشبرد ماینرهای رقیب، شما در حقیقت هیچ شانسی برای کسب درآمد نخواهید داشت.

شناسایی و شرکت در ایردراپ های معتبر – روش دوم

  • نیاز به سرمایه اولیه : ندارد
  • میزان ریسک : کم
  • میزان بازدهی : متوسط

ایردراپ یکی دیگر از راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال می‌باشد که کار می‌تواند برایتان سودآور باشد. ایردراپ در واقع هدیه‌ای است که برای معرفی و دیدن شدن پروژه‌های ارزدیجیتال، با انجام برخی فعالیت‌ها و وظایف، به صورت رایگان به کاربران پرداخت می‌شود. این روش یک روش کم هزینه برای تبلیغات است که مزایای زیادی برای شرکت عرضه کننده به همراه دارد. در دنیای ارزهای دیجیتال ایردراپ‌ها به شیوه های مختلفی مثل فورک ها، خرید ICO و هدیه دادن انجام می‌شوند.

برای شرکت در ایردراپ های مختلف کافیست یک سری مراحل را طی کنید و در قرعه کشی شرکت کنید. مثلا شبکه های اجتماعی توییتر و تلگرام را فالو کنید یا آخرین توئیت شرکت را ریتوییت کنید. اما مهمترین نکته در ایردراپ ها بررسی اعتبار ایردراپ هاست! یکی از بهترین سایت هایی که ایردراپ های معتبر را می‌توانید پیدا کنید و در آنها شرکت کنید، سایت کوین مارکت کپ است.

همچنین برای دریافت آموزش شرکت در ایردراپ‌ها می توانید به این لینک مراجعه کنید.

خرید و نگهداری ارز دیجیتال (هولد یا هودل کردن) – روش سوم

  • نیاز به سرمایه اولیه : دارد 
  • میزان ریسک: کم  
  • میزان بازدهی : زیاد

خرید و نگهداری ارز دیجیتال یکی از رایج ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است . مانند خرید سهام ، شما یکی از ارزهای دیجیتال را خرید و نگهداری می کنید. بعد از افزایش قیمت، می‌توانید ارز دیجیتال خود را فروخته و به راحتی نقد می کنید.

مهمترین نکته‌ای که در خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال باید به آن توجه داشت شناسایی پر پتانسیل ترین کوین هاست. شما می‌توانید با دنبال کردن جدیدترین اخبار ارزدیجیتال و تحلیل های تکنیکال بهترین ارزهای دیجیتال برای نگهداری بلند مدت را شناسایی کنید.در صورتی که تمایل به خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال دارید پیشنهاد ما سرمایه گذاری روی یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر مانند : بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بایننس کوین، ایاس، ریپل، کاردانو و ترون است. د

چگونه ارز دیجیتال هولد کنیم؟

1.انتخاب و ساخت کیف پول ارز دیجیتال معتبر

شما میتوانید از اکثر کیف پول های معروف و بروز مانند تراست والت، کوینومی ، متامسک و اتمیک استفاده کنید. به یاد داشته باشید هیچوقت ارزدیجیتال خود را داخل صرافی ها نگه ندارید!

2. خرید رمزارز از صرافی و انتقال آن به کیف پول

برای این کار کافیست بعد از خرید ارزدیجیتال یک آدرس به عنوان کیف پول مقصد به صرافی مورد نظر بدهید تا آنها عمل انتقال را انجام دهند و به شما رسید تراکنش را تحویل دهند.

3. نگهداری رمزارز و صبر کردن تا افزایش قیمت

این قسمت سخت ترین قسمت ماجراست! برای اینکه از این بازار سود قابل توجهی کسب کنید باید حتما صبر ایوب و اراده آهنین داشته باشید!

4. ارسال به صرافی و فروش با قیمت بالاتر

در انتها کافیست ارزدیجیتال خود را به کیف پول صرافی موردنظر انتقال دهید و در آنجا بفروشید. 

استیکینگ و سود سپرده گذاری ارزدیجیتال – روش چهارم

  • نیاز به سرمایه اولیه : دارد
  • میزان ریسک : کم
  • میزان بازدهی : متوسط

هشتمین روش و یکی دیگر از روش های مهم کسب درآمد از ارز دیجیتال استیکینگ و سود سپرده گذاری ارز دیجیتال است. استیکینگ (Staking) به معنای دریافت کردن سود در ازای نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول یا صرافی ارز دیجیتال است، در واقع شما در ازای نگه داری ارزدیجیتال سود دریافت می‌کنید. دریافت سود در روش استیکینگ به این دلیل است که شما با نگهداری ارزدیجیتال به امنیت شبکه بلاکچین کمک می‌کنید.

مزایا استیکینگ ارز‌های دیجیتال:

  1.  کمک به بهبود امنیت شبکه
  2.  راحت و قابل فهم برای همه
  3.  سرمایه‌گذاری اولیه پایین
  4.  بدون نیاز به تجهیزات‌گران و فضای زیاد
  5.  سود قابل محاسبه

لندینگ و قرض دادن ارزهای دیجیتال – روش پنجم

  • نیاز به سرمایه اولیه : دارد 
  • میزان ریسک : زیاد
  • میزان بازدهی : متوسط

لندینگ و قرض دادن ارزهای دیجیتال یکی از بهترین روش های کسب درآمد است. در این روش شما با استفاده از شبکه‌های همتا به همتا، می توانید ارز دیجیتال خود را به کسی قرض دهید. با انجام این کار می توانید از بیش از ۱۰% بازده سرمایه گذاری برخوردار شوید. البته چون هیچ دولت یا موسسه ای بر ارزهای دیجیتال نظارت ندارد، موقع قرض دادن باید بسیار محتاط باشید که چه طور و به چه کسی پول قرض می دهید. برای اینکار میتوانید از صرافی های غیر متمرکز و DAPPS ها هم استفاده کنید.

تریدینگ و معامله گری ارزهای دیجیتال و اسکالپینگ – روش ششم

  • نیاز به سرمایه اولیه : دارد
  • میزان ریسک : زیاد
  • میزان بازدهی : زیاد   

ترید و اسکالپینگ یکی دیگر از تخصصی ترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. برای این کار کافی است علاوه بر دانش کافی، زمان کافی برای مانیتور کردن و بررسی چارت‌های قیمتی به صورت مداوم و روزانه داشته باشید. یکی از مزیت های بزرگ ترید و اسکالپینگ این است که با توجه به پر نوسان بودن بازار ارزهای دیجیتال امکان حرکات بزرگ قیمتی در طول روز وجود دارد؛ به صورتی که ممکن است شما بتوانید با خرید یک ارز دیجیتال در کمتر از یک ساعت سود بزرگی کسب کنید. اگر تجربه تریدینگ و معامله گری در بازار های مالی دارید، این روش می تواند به عنوان بهترین روش درآمدزایی در ارزهای دیجیتال با بالاترین میزان درآمد باشد؛ اما اگر مبتدی هستید یا وقت دنبال کردن چارت های قیمتی را به صورت روزانه و مداوم ندارید ما این روش درآمدی را به شما پیشنهاد نمی کنیم و بهتر است یکی از روش های دیگر درآمدی را انتخاب کنید.

اگر میخواهید تریدر موفق شوید باید از بهترین ابزارها و اندیکاتورها، اخبار بنیادی و تکنیکال استفاده کنید. برای شروع معامله گری در صرافی های مختلف شما باید کار با صرافی های خارجی را به طور کامل یاد بگیرید. برای این منظور شما می توانید برای آشنایی بیشتر به مقاله های صرافی‌های بین المللی مراجعه کنید.

آربیتراژ، اختلاف قیمت بین صرافی ها – روش هفتم

  • نیاز به سرمایه اولیه : دارد
  • میزان ریسک : کم
  • میزان بازدهی : کم

اختلاف قیمت بین صرافی ها، یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. آربیتراژ نوعی استفاده از فرصت های اختلاف قیمتی بین صرافی‌هاست. صرافی های ارز دیجیتال، مکانی است که به شما اجازه می‌دهد برای معاملات ارزهای دیجیتال داخل آنها حساب باز کنید. هنگام معامله متوجه خواهید شد که گاهی قیمت در صرافی های مختلف باهم متفاوت است. با دنبال کردن و پیدا کردن این اختلاف قیمت‌ها شما می توانید سود کسب کنید.به عنوان مثال می توانید در یک صرافی، توکنی را با قیمت پایین بخرید و در صرافی دیگری با قیمت بالاتری بفروشید. البته این روش برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود چون احتمالا در اولین معاملات باید مقدار زیادی هزینه بابت کارمزد انتقال در شبکه های مختلف بپردازید.

دریافت دستمزد با ارز دیجیتال – روش هشتم

  • نیاز به سرمایه اولیه : ندارد
  • میزان ریسک : کم
  • میزان بازدهی : زیاد   

اگر شغل شما کار کردن در فضای آنلاین است، این بهترین راه برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. با این روش شما می‌توانید علاوه بر دریافت دستمزد، از نوسانات ارزهای دیجیتال استفاده کنید و یا آن را برای بلند مدت نگهداری کنید و در قیمت مناسب تری بفروشید.برای مثال شما می توانید نویسنده یک سایت ارزهای دیجیتال باشید و آن سایت دستمزد شما را به صورت ارز دیجیتال پرداخت کند.

کمیسیون بازاریابی و رفرال گیری – روش نهم

  • نیاز به سرمایه اولیه : ندارد
  • میزان ریسک : کم
  • میزان بازدهی : متوسط

روش بعدی کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بازاریابی وابسته است. به زبان ساده بازاریابی وابسته یعنی اینکه شما به کسی که از سایت شما روی لینک کمپانی دیگری کلیک کند یا محصولی از آنها خریداری کند، کمیسیون دریافت می کنید. اگر آن کمپانی پیشنهاد پرداخت کمیسیون از طریق ارز دیجیتال داشته باشد می توانید از این روش پرداختی استفاده نمایید. برای اینکار کافیست یک رسانه پر بازدید داشته باشید و بعد از عضویت در صرافی ها لینک اختصاصی معرفی دوستان را دریافت و در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

بازی های بلاک چینی – روش دهم

  • نیاز به سرمایه اولیه : ندارد
  • میزان ریسک : کم 
  • میزان بازدهی : کم

یکی دیگر از مهم ترین روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال که بسیار رایج است، استفاده از بازی های بلاک چینی است. معمولا در این بازی‌ها توکن‌های اختصاصی وجود دارد که درون بازی به عنوان پاداش بخشی را جایزه می‌دهد و شما می‌توانید بعد از رسیدن به حد معینی آن‌ها را بفروشید. چند بازی معروف و معتبر که این روزها درآمد نسبتا بالایی هم دارد بازی های axie infinity ، crypto blades  , Worldopo  ,Splinter lands , Alien Run, Huntercoin , Storm… است.

میکروتسک ها و فاست ها – روش یازدهم

  • نیاز به سرمایه اولیه : ندارد
  • میزان ریسک : کم 
  • میزان بازدهی : کم

روش بعدی که از ارز دیجیتال میتوانید کسب درآمد کنید میکروتسک ها و فاست ها است. میکروتسک ها خدمات کوچکی هستند که برای کسی انجام می دهید و به جای دستمزد ارز دیجیتال دریافت می کنید. این نوع کارها می تواند پرکردن فرم یک نظرسنجی آنلاین، تست یک اپلیکیشن، پیدا کردن باگ های یک وب سایت یا موارد مشابه باشد. به اپلیکیشن ها و وب سایت هایی که به عنوان پاداش برای کامل کردن یک کار به شما بیت کوین می‌دهند فاست‌های بیت کوین می‌گویند.

شرکت در ICO ,IEO ,IDO – روش دوازدهم

  • نیاز به سرمایه اولیه : دارد
  • میزان ریسک : زیاد
  • میزان بازدهی : زیاد   

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال، شرکت در ICO ,IEO ,IDO است. تصور کنید شما میخواهید کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید و نیاز به سرمایه اولیه دارید. شاید برای سرمایه اولیه از بانک وام بگیرید و یا با کسی شراکت کنید. در این صورت شما مقداری از مالکیت آن کسب و کار را به سرمایه گذار از دست میدهید. اما اگر می توانستید با هر روشی بدون اینکه مالکیت خود را از دست دهید و سرمایه اولیه را جور کنید قطعا این روش را انتخاب میکردید. این روش دقیقا روش جمع سپاری (Crowdfunding) است که در ارزهای دیجیتال به ICO‌ها مشهور است. روش IEO , IDO هم بسیار به این روش مشابه است. اما دو نکته قابل توجه وجود دارد:

  • اعتبار این پروژه ها باید به دقت بررسی شود: تقریبا اکثر پروژه های ICO پروژه های کلاهبرداری است.
  • برای شرکت در این پروژه ها باید احراز هویت کنید. چون صرافی های خارجی اکثرا کاربران ایرانی را تحریم کرده اند، شما باید سعی کنید از روش های دور زدن تحریم ها استفاده نمایید.

ربات های معامله گری تریدینگ و استفاده از هوش مصنوعی – روش سیزدهم

  • نیاز به سرمایه اولیه : دارد
  • میزان ریسک : متوسط 
  • میزان بازدهی : زیاد

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال ربات های معامله گری است که برای استراتژی هایی مثل معامله روزانه، شما نیاز دارید به طور مداوم نمودارهای روزانه را بررسی نمایید و در زمان مناسب خرید و فروشتان را انجام دهید. برای این کار باید زمان زیادی را صرف تحلیل داده ها کنید. با پیشرفت دنیای تکنولوژی، این کار هم به صورت اتوماتیک شده است.کامپیوترها آنالیز داده ها را خیلی سریع تر از انسان انجام می‌دهند و با استفاده از الگوریتم تحلیل داده‌ها، استراتژی خرید و فروش را در اختیار ما می گذارند. با سرمایه گذاری روی این ربات ها، بر اساس تحلیل هزاران داده در کمترین زمان ممکن، خرید و فروش خودکار دارایی موردنظر در زمان مناسب توسط ربات انجام می‌شود. سه ربات مطرح معامله ارزهای دیجیتال Cryptotrader ، ۳commas ، و Cryptohopper هستند. البته بعضی از این ربات ها هزینه زیادی دارند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازیم و اطلاعات کافی برای شروع کار و کسب درآمد از ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم. فقط توجه داشته باشید مراقب باشید تا طعمه کلاهبرداران یا برنامه‌های هرمی غیرقانونی که درآمد سریع را تضمین می‌کنند، نشوید. امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله، به درک بهتری از فرصت‌های درآمدزایی در فضای کریپتو برسید.

همواره موفق و پرسود باشد…$

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (2 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *