بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

بهترین و برترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

آخرین بروزرسانی:20 اردیبهشت 1401

سال 2022 با وجود جنگ مداوم که بازار ارزهای دیجیتال را برای مدت کوتاهی فلج کرد، سال خوبی برای ارزهای دیجیتال بوده است. در کنار ارزهای دیجیتال برتر سنتی مانند بیت کوین و اتریوم، امسال شاهد رشد بالایی از کوین‌ها، میم‌کوین‌ها و سایر آلت‌کوین‌ها بوده‌ایم. 

اکنون اگر قصد دارید بهترین ارزهای رمزنگاری شده را معامله کنید و می خواهید از روندهای ارزهای دیجیتال جلوتر بمانید، در جای درستی هستید. بر اساس بسیاری از ملاحظات، در اینجا 11 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری در سال 2022 آورده شده است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای تجارت در سال 2022

در زیر یک مرور سریع از بهترین ارزهای دیجیتال برای تجارت در سال جاری ارائه شده است. هر یک از این آلتکوین ها در قسمت بعدی بررسی خواهند شد.

  • Bitcoin
  • Ethereum
  • ApeCoin
  • UNI
  • Kusama
  • Polkadot
  • Cosmos
  • Tezos
  • Shiba Inu
  • Fantom
  • Dogecoin

نگاهی دقیق تر به 11 ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری امروز

اگر تازه وارد بازار کریپتو شده اید، انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای تجارت در سال 2022 می تواند پیچیده تر باشد. برای کمک به شما در عبور از این بازار سخت، ما 11 ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری در سال 2022 برای شما انتخاب کرده‌ایم.

در بازاری با بیش از 13000 رمزارز و بیشتر که هر روز ایجاد می‌شود و در حال افزایش است، طبیعی است که تعجب کنیم که ارزهای دیجیتال برتر معامله شده در سال 2022 کدامند.

1. بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین محبوب‌ترین و قدرتمندترین ارز دیجیتال دنیا است و رتبه اول مارکت کریپتو را در اختیار دارد. در سال 2009 شخص یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو این رمز ارز را ساخت. در مقایسه با ارزهای فیات که حکومت‌ها کنترل‌شان می‌کنند، می‌توان بیت کوین را اولین ارز خصوصی و در عین حال کاملا عمومی معرفی کرد؛ هیچ موسسه مالی یا حکومتی ارزش و عرضه بیت کوین را کنترل نمی‌کند و این باعث می‌شود رمز ارزی کاملا خصوصی باشد، در عین حال کنترل قیمت (با عرضه و تقاضا) و عرضه کل (با استخراج سکه‌های جدید) کاملا توسط کاربران این رمز ارز انجام می‌شود و آن را ارزی عمومی می‌کند.

2. اتریوم (Ethereum)

اتریوم انتخاب دوفاکتور از برترین ارزهای دیجیتال برای تجارت در سال 2022 است. بیشتر پروژه‌های ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند. در واقع، به نظر می‌رسد که تقریباً در مورد اکثر میم‌کوین‌ها و پروژه‌های متاورس که امروز با آن‌ها مواجه شدیم، چنین است. علاوه بر این، اتریوم نوآوری هایی را برای امنیت و استفاده از بلاک چین معرفی کرد و قراردادهای هوشمند آن به پلتفرمی برای سایر برنامه‌ها تبدیل شد.

اتر ثابت کرده است که سرمایه گذاری خوبی است. این پتانسیل را دارد که از هر سرمایه گذاری دیگری پیشی بگیرد. ETH افزایش فوق العاده ای را در قیمت خود تجربه کرده است. از سال 2016 تا اوایل سال 2022، قیمت آن از حدود 10 دلار به بیش از 3550 دلار رسید و بیش از 32000 درصد افزایش یافت.

تحلیلگران تخمین می زنند که اتریوم (ETH) فضای زیادی برای رشد در پیش رو دارد و تجارت اتریوم تصمیم خوبی برای کوتاه مدت و بلند مدت است. این عوامل ETH را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای تجارت در سال 2022 تبدیل می‌کند.

3. ایپ کوین (ApeCoin)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری در سال 2022، ApeCoin است. این سکه بازی در سال 2022 توسط تیم سازنده Bored Ape Yacht Club عرضه شد. مورد دوم پلتفرمی است که از 10000 توکن غیر قابل تعویض Bored Ape (NFT) کلکسیونی منحصر به فرد تشکیل شده است.

ApeCoin برخی از گزینه های سرمایه گذاری برای سال 2022 را ارائه می دهد که همه آنها بر اساس بلاک چین اتریوم هستند.

ApeCoin یک ارز رمزپایه ERC-20 با ویژگی های حاکمیتی و کاربردی است. قیمت این ارز دیجیتال برتر زمانی که برای اولین بار در اوایل سال 2022 راه اندازی شد حدود 6.40 دلار بود. در عرض چند ساعت، قیمت های APE تقریباً 42 دلار برای هر توکن معامله شد.ApeCoin به عنوان یک پروژه رمزنگاری Metaverse توسعه داده شد.

4. یونی سوآپ (UNI)

Uniswap (UNI) یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با کمترین هزینه نقدینگی را مستقیماً از کیف پول‌های کریپتو تهیه کرده و نقد کنند

AMMنقدینگی کافی برای ترافیک قوی و معاملات سریع در پلتفرم خود فراهم می کند. به دلیل محبوبیت، توکن بومی Uniswap، UNI، در پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری خارج از شبکه DeFi مانند Voyager یافت می‌شود.

با توجه به آنکه آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 بسیار جذاب خواهد بود، یونی سوآپ میتواند خود را به‌عنوان یک رقیب جدی معرفی نماید.

5. کوساما (Kusama)

با افزودن KSM، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای تجارت در سال 2022، سبد خود را متنوع کنید. ممکن است کوساما به اندازه محبوب‌ترین رمزارز مورد توجه قرار نگیرد، اما قطعاً یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 است.به این دلیل که به راحتی یکی از اساسی ترین پروژه های موجود در بازار امروز است. با توجه به اینکه در حال حاضر اصول اساسی برای اکثر سرمایه گذاران رمزنگاری مهم است، KSM ارز دیجیتالی است که ارزش توجه به آن را دارد.

کوساما به عنوان یک پلتفرم بلاک چین برای توسعه دهندگان طراحی شده است تا بر روی یک بلاک چین امن و بسیار مقیاس پذیر بسازند. این پروژه توسط Gavin Wood، بنیانگذار Polkadot و یکی از بنیانگذاران Ethereum راه اندازی شد. یکی از نقاط قوت کوساما این است که برای توسعه دهندگان بسیار مقرون به صرفه است. این موضوع کوساما را برای استارت آپ ها بسیار جذاب کرده است.

توسعه دهندگانی که در Kusama ساخته می شوند از برخی از جدیدترین ویژگی ها در فضای Dapps نیز بهره می برند که ممکن است در Polkadot، Ethereum یا هر بلاک چین دیگری در دسترس نباشد. به این دلیل که کوساما در هسته خود برای آزمایش ساخته شده است. از نظر امنیت، کوساما از زیرساخت امنیتی Polkadot استفاده می کند. تراکنش ها نیز کاملاً محرمانه هستند زیرا جزئیات تراکنش ها در بلاک چین عمومی در دسترس نیست.

با توجه به جذابیت این پروژه برای توسعه دهندگان Dapps، استفاده از آن در طول زمان تضمین شده است. این باعث می شود که سرمایه گذاری بسیار خوبی برای سال 2022 و بعد از آن باشد. این پروژه در حال حاضر خود را به عنوان یک سرمایه گذاری کاملاً ارزشمند از زمان راه اندازی ثابت کرده است. کوساما در سال 2019 راه اندازی شد و در آن زمان با قیمت 1.7 دلار معامله می شد. در اوج خود در آوریل امسال، نزدیک به 600 دلار معامله شد.

در حالی که از آن زمان تاکنون در یک موج اصلاحی بوده است، تقریباً مانند بقیه بازارها، کوساما اکنون در حال بازیابی شتاب صعودی است. از زمانی که کوساما در ماه جولای به پایین ترین سطح خود یعنی 163 دلار رسید، سود قابل توجهی کسب کرده است و در حال حاضر با قیمت 165 دلار معامله می شود. این نشان‌دهنده این است که اگر بازار تا سال 2022 صعودی بماند، کوساما می‌تواند دوباره آزمایش کند و بالاترین رکورد خود را پشت سر بگذارد. در حال حاضر تحلیلگران پیش بینی های چشمگیری برای سال 2022 ارائه کرده اند.

طبق پیش بینی قیمت کوین، کوساما می تواند تا پایان سال 2022 به 809 دلار برسد. این بازدهی چشمگیر 388 درصدی نسبت به قیمت فعلی آن است. با توجه به اینکه بیت کوین تقریباً تا سال 2022 به 100000 دلار در هر سکه منفجر می شود، کوساما می تواند به راحتی از این پیش بینی ها پیشی بگیرد. بدون شک یکی از بهترین آلتکوین ها برای تجارت در سال 2022 است.

6. پولکادات (DOT)

پولکادات یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری کاربر پسند است که استفاده از آن آسان است. Polkadot یک پروژه منحصر به فرد است که هدف آن غیرمتمرکز کردن وب با اتصال بلاک چین ها و فعال کردن تعامل است. این در نهایت به برخی از برنامه های کاربردی جدید مانند خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) اجازه می دهد. پولکادات به طور موثر به هر بلاک چین اجازه می دهد تا به آن متصل شود و آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای تجارت تبدیل می کند.

توکن‌های DOT همچنین برای حاکمیت برای رای دادن به هرگونه تغییر در شبکه Polkadot استفاده می‌شوند. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، پولکادات را می توان به راحتی برای رفع اشکالات یا حتی معرفی ویژگی های جدید بدون نیاز به هارد فورک یا اسپین آف ارتقا داد.

از آنجایی که توسط یک بنیاد Web3 مستقر در سوئیس توسعه یافته است، Polkadot برای رشد آینده آماده است. علاوه بر این، این شبکه به دلیل معماری منحصر به فرد و پیچیده اش شناخته شده است. این چند زنجیره ای است و چندین بلاک چین را ترکیب می کند. این ساختار منحصر به فرد به Polkadot اجازه می دهد تا تعداد زیادی از تراکنش‌ها را به طور همزمان پردازش کند.

با وجود چنین پایه‌های بنیادی قوی و به طور کلی بازار کریپتو در حال حاضر صعودی است، شانس خوبی وجود دارد که پولکادات در سال 2022 عملکرد خوبی داشته باشد. طبق پیش بینی قیمت سکه، پولکادوت می تواند تا سال 2022 به 35.99 دلار برسد. این افزایش 83 درصدی نسبت به قیمت فعلی آن خواهد بود. به همه این دلایل، DOT در میان ارزهای رمزنگاری شده برتر در سال 2022 قرار دارد.

7. کازماس (Cosmos)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال ارزش خرید و معامله Cosmos است. هرکسی که Cosmos را در هنگام راه‌اندازی سال گذشته خریداری کرد، سود خوبی کسب کرده است.

Cosmos به دلیل پایه های قوی خود محبوبیت زیادی کسب کرده است. یکی از نقاط قوت اصلی آن قابلیت همکاری است. از طریق استفاده از فناوری ارتباطات بین بلاک چین، Dapp های ساخته شده بر روی Cosmos می توانند داده‌ها را در بین بلاک چین‌ها جابجا کرده و تبادل کنند. این آزادی باعث شده است که Cosmos بین توسعه دهندگانی که نمی‌خواهند به یک بلاک چین قفل شوند بسیار محبوب شود.

Cosmos همچنین دارای بسیاری از ویژگی های قدرتمند است که بازار را حتی بیشتر هیجان زده می‌کند. یکی از آنها بازار Cosmos است. این یک صرافی غیرمتمرکز بسیار پیشرفته خواهد بود که فوراً امکان مبادله دارایی های متقابل زنجیره ای را با کارمزدهای پایین فراهم می کند.

بلاک چین Cosmos همچنین قرار است از این واقعیت بهره مند شود که در واقع تقاضای فزاینده ای برای خدمات ارائه شده وجود دارد. بلاک چین Cosmos برای DeFi، یکی از سریع‌ترین جنبه‌های بازار ارزهای دیجیتال، بسیار بهینه شده است. این به معنای رفتن به سال 2022 و پس از آن، تقاضا برای ATOM رشد خواهد کرد.

پایه‌های قوی Cosmos باعث شده است که تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های بسیار خوش‌بینانه‌ای داشته باشند. طبق پیش بینی قیمت سکه، Cosmos می تواند تا سال 2022 به 41.63 دلار برسد.

8. تزوس (Tezos)

تزوس برای هرکسی که در سال 2017 راه اندازی شد، یک معامله کاملاً سودآور بوده است. در آن زمان، این پروژه با قیمت 1.9 دلار معامله می شد و امروز با قیمت 3.51 دلار معامله می شود. در زمان‌های اخیر، تزوس به شدت از افزایش محبوبیت NFT سود برده است. چندین سازمان برتر و شخصیت های ورزشی قبلاً NFT ها را در بلاک چین تزوس راه اندازی کرده اند.

پس دقیقا تزوس چیست؟ Tezos یکی از پیشرفته‌ترین پلتفرم‌های بلاک چین است که برای همه چیز از DeFi گرفته تا NFT عالی است.

یکی از مواردی که تزوس را متمایز می کند، امنیت قرارداد هوشمند آن است که یک ملاحظات بسیار مهم برای برنامه‌های DeFi است. امنیت Tezos از این واقعیت ناشی می شود که به لطف استفاده از زبان های برنامه نویسی OCami و Michelson برای صحت کد طراحی شده است. اگر کد باگ باشد، هیچ قرارداد هوشمندی روی تزوس اجرا نمی‌شود. پیامدهای آن بسیار زیاد است زیرا Tezos را برای استقرار برنامه های بسیار حساس در DeFi و سایر صنایع با امنیت بالا عالی می کند. این در پذیرش Tezos برای شرکت‌های Dapp مشهود است و این روند تنها تا سال 2022 ادامه خواهد داشت.

علاوه بر این، تزوس از نظر طراحی بسیار غیرمتمرکز است. این به لطف ساختار حاکمیتی آن است که تضمین می کند همه سهامداران در پروژه صدای خود را دارند. هر کسی که تزوس را در اختیار دارد می تواند در ارزیابی و تایید پروژه ها شرکت کند. این رویکرد به اعتبار پروژه می افزاید زیرا هیچ نهاد واحدی نمی تواند به نمایندگی از دیگران تصمیم بگیرد. همچنین قابل توجه است که تزوس مسائل انرژی را که اکنون به منبع نگرانی پروژه‌های اثبات کار مانند بیت کوین تبدیل شده است، ندارد. دلیلش این است که بر اساس اجماع اثبات سهام اجرا می شود. این مزیت جذب سرمایه‌گذارانی را نیز دارد که می‌خواهند از ارزهای دیجیتال درآمد غیرفعالی کسب کنند.

این به این دلیل است که وقتی کسی تزوس را به اشتراک می‌گذارد، نه تنها در مدیریت شرکت می‌کند، بلکه برای آن پاداش نیز می‌گیرد. با توجه به روند صعودی بازار پس از سقوطی که در ماه می تا ژوئیه شروع شد، اکنون دوباره روند صعودی دارد، سرمایه گذارانی که به دنبال سود بردن از جوایز سهام و افزایش ارزش هستند، تزوس را بسیار جذاب می‌یابند. با توجه به پایه‌های قوی این پروژه، تحلیلگران پیش بینی‌های بسیار قوی ای برای آن در سال 2022 دارند. به عنوان مثال، Coin Price Forecast معتقد است که Tezos می تواند تا پایان سال 2022 با قیمت 5.08 دلار معامله شود. این افزایش 46 درصدی نسبت به قیمت فعلی آن خواهد بود.

9. شیبا اینو (Shiba Inu)

جای تعجب نیست که کارشناسان معتقدند شیبا اینو یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای تجارت در سال 2022 است.

سرمایه گذاران و اعضای جامعه که شوق Dogecoin را از دست داده اند، مشتاق هستند که به دنبال چیز بزرگ بعدی باشند. به نظر می رسد SHIB ورودی بازار خود را به خوبی برای جذب این موج قرار داده است زیرا این شبکه از زمان آغاز به کار رشد چشمگیری داشته است.

شیبا اینو به عنوان یکی از برترین میم کوین ها ، از زمان عرضه در سال 2020 شاهد دستاوردهای عظیمی بوده است. در واقع، شیبا اینو به قدری خوب عمل کرده است که یکی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده و در حال حاضر 20 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار است.

هر کسی که در ژانویه 2021 تنها 200 دلار سکه شیبا اینو خریداری کرده بود، تا امروز مولتی میلیونر شده بود، زیرا SHIB بیش از 48,000,000 درصد افزایش یافت. در حالی که شیبا اینو تنها به عنوان یک میم کوین دیگر شروع شد، اکنون روی پلتفرم Metaverse کار می‌کند و پذیرش آن در پرداخت‌ها در حال رشد است.

با توجه به اینکه آینده روشنی برای SHIB به نظر می رسد، تحلیلگران پیش بینی های بسیار بلندپروازانه ای را برای سال 2022 ارائه می دهند. به عنوان مثال، پیش بینی قیمت سکه انتظار دارد که Shiba Inu تا پایان سال 2022 با قیمت 0.00005185 دلار معامله شود.

10. فانتوم (Fantom)

برای هر کسی که زود وارد فانتوم شد، این یک تصمیم درخشان بود. زمانی که این پروژه در سال 2018 راه اندازی شد، 0.024 دلار معامله می شد. فکتوم در بالاترین سطح خود در یک هفته پیش با قیمت 3.13 دلار معامله می شد. این یک بازگشت سرمایه باورنکردنی در کمتر از 5 سال است.

بهترین بخش این است که با رفتن به نیمه دوم سال 2022، فرصت رشد فانتوم حتی بزرگتر است. به این دلیل است که پس از تجمع اخیر آن، اکنون کاربران بیشتری در مورد آن می‌دانند. این بدان معناست که اکنون آماده جذب سرمایه گذاران و توسعه دهندگان بیشتری است.

چشم‌اندازهای فانتوم در آینده نیز به دلیل این واقعیت است که پایه‌های آن محکم هستند. این پروژه یک پلت فرم قراردادهای هوشمند با برخی از پیشرفته ترین قابلیت ها در صنعت است.

یکی از نقاط قوت Fantom مقیاس پذیری آن است. این پروژه می تواند هزاران تراکنش را به صورت آنی انجام دهد. این باعث می شود آن را به یک پلتفرم برتر برای Dapp های با ظرفیت بالا، مانند Dapps های بازی تبدیل کند.

Fantom نیز از امنیت بالایی برخوردار است. دلیل آن این است که گره‌های اعتبارسنجی آن در سرتاسر جهان قرار دارند، قابل اعتماد نیستند و هیچ رهبر مرکزی وجود ندارد. این آن را به یکی از امن ترین بلاک چین های PoS تبدیل می کند.

چشم انداز رشد Fantom نیز به سهولت استفاده از آن وابسته است. از ابزارهای توسعه ای استفاده می کند که برای اکثر مردم آشنا هستند. به عنوان مثال، هر کسی که با زبان برنامه نویسی Solidity و ابزارهای توسعه دهنده مانند Truffle و Remix آشنا باشد، می تواند به راحتی بر روی Fantom بسازد.

با توجه به عملکرد اخیر و عوامل بنیادی قوی، تحلیلگران پیش بینی های بالایی برای این پروژه دارند. به عنوان مثال، Price Prediction انتظار دارد که فانتوم تا پایان سال 2022 به حداکثر 1.95 دلار برسد.

11. دوج کوین Dogecoin

آخرین ارز دیجیتالی که باید از لیست 10 بهترین ارز دیجیتال برای تجارت در نظر گرفت، Dogecoin است. در مورد تجارت Dogecoin چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. برای شروع، اصول آن روز به روز بهتر می‌شود. به عنوان مثال، تیم توسعه‌دهنده از رالی 2020 بازگشته است و فعالانه برای بهبود Dogecoin کار می‌کند.

پیامدهای این ماموریت بر Dogecoin نجومی خواهد بود. برای شروع، تبلیغاتی که درست قبل از راه اندازی این رویداد ایجاد می شود بسیار زیاد خواهد بود. برای دریافت ایده ای از این که این میزان می تواند چقدر بزرگ باشد، باید به بالا رفتن Dogecoin در آخرین Bull Run نگاه کرد.

سال گذشته، Dogecoin صرفاً در توییت های ایلان ماسک 12000٪ افزایش یافت. بسیاری از این توییت‌ها اساساً هیچ پیامد واقعی برای Dogecoin نداشتند، اما همچنان ادامه داشت. با وجود چیزی که می تواند موارد استفاده جدیدی را برای Dogecoin باز کند، پتانسیل برای دستاوردهای نجومی حتی بیشتر است.

انتظارات برای Dogecoin در سال 2022 در پیش بینی های خوش بینانه ای که تحلیلگران برای میم کوین دارند مشهود است. بر اساس پیش بینی قیمت سکه، Dogecoin می تواند تا پایان سال 2022 حدود 0.40 دلار معامله شود. این باعث می شود در کوتاه مدت تا میان مدت معامله خوبی باشد.

سخن آخر

عوامل کلیدی که باید هنگام انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای تجارت در نظر بگیرید، نقدینگی، سطوح پذیرش، سرمایه بازار، قابلیت‌های فنی و جامعه است.در حالی که ارزهای دیجیتال پتانسیل صعودی زیادی برای کوتاه مدت دارند، شما باید با احتیاط معامله کنید. با این حال، به عنوان یک معامله گر جدید، ممکن است بخواهید به ارزهای دیجیتال بزرگی که حضور ثابتی در بازار کریپتو دارند، بچسبید.

بهترین مکان برای تجارت ارزهای دیجیتال امروزه از طریق صرافی رمزنگاری شده است. اطمینان حاصل کنید که پلت فرم کاملاً تنظیم شده است و هزینه های پایینی ارائه می دهد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *