بهترین کشورها برای راه اندازی کسب وکار

معرفی بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار

آخرین بروزرسانی:03 شهریور 1400

همان طور که می دانید راه‌اندازی کسب و کار هرگز کار راحت و بدون استرسی نبوده است. اساسی ترین موضوعاتی که برای راه اندازی یک بیزینس در کشورهای مختلف دنیا وجود داره اینه که معیار هایی مثل سهولت شروع کسب و کار، سهولت کسب مجوز ساخت و ساز، دسترسی به برق، سهولت ثبت مالکیت، ساپورت کردن از سرمایه گذاران، نرخ مالیات و روش های جمع آوری اون، ظرفیت تجارت برای عبور از مرزها و سهولت اجرای قراردادها در کشور شرایط مناسبی داشته باشه.

در این جا فهرست بهترین کشورها برای کسب و کار و شروع کارآفرینی و اداره‌ی کسب و کار را معرفی می کنیم.

۱. نیوزلند

نیوزیلند یکی از کشورهای است که به مدت سه سال پی‌درپی میان برترین کشورها از نظر راه‌اندازی کسب‌وکار قرار می‌گیرد. این کشور از نظر سهولت کسب‌وکار، خط‌‌مشی‌های تنظیمی، سهولت روند کار، نبود کاغذبازی بهترین شرایط را دارد و افراد می‌توانند با سرمایه‌ای که در دست دارند، یک واحدِ کسب‌وکار راه‌اندازی کنند. این کشور شرایط کشاورزی ویژه ای داره و یکی از اصلی ترین منابع درآمد اون بر مبنای زراعت و کشاورزی صورت می گیره و بازار کشور هم وابسته به بازار بریتانیاست.

۲. سنگاپور

کشور سنگاپور دومین کشوری است که برای سرمایه گذاری شرایط ایده آل و بسیار مناسبی دارد، کشور سنگاپور یکی از امن ترین محیط های ایجاد کسب و کار در دنیارو دارد. از دلایل این موفقیت می‌توان به مواردی چون موقعیت و مکان این کشور، حوزه‌های مالیات‌بندی، نگرش مثبت نسبت به ایجاد کسب‌وکار، سیاست‌های منعطف مهاجرتی و وجود بهترین نیروهای متخصص دنیا در سنگاپور اشاره کرد.

سنگاپور

۳. دانمارک

 این کشور نسبت به نقاط دیگر جهان، از سرمایه‌گذاران خارجی بابت تأسیس شرکت، مالیات کمتری دریافت می‌کند و جزء سومین کشور برای راه اندازی کسب و کار می باشد. دانمارک با داشتن چندین صنعت برجسته مثل تولید مواد غذایی، گردشگری، تولید آهن، فولاد و ماشین آلات، صنایع کشاورزی و داروسازی یکی از بهترین مکان ها برای شروع کسب و کار ارزان و سریع به حساب می آید. دانمارک با داشتن چندین صنعت برجسته مثل تولید مواد غذایی، گردشگری، تولید آهن، فولاد و ماشین آلات، صنایع کشاورزی و داروسازی یکی از بهترین مکان ها برای شروع کسب و کار ارزان و سریع به حساب می آید و به همین دلیل دانمارک به یکی از بهترین مکان‌های برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

۴. هنگ کنگ

هنگ کنگ، مکانی ایده‌آل برای تأسیس شرکت‌های خارجی است و  دروازه‌ای به سوی چین است که مرکز مالی و قطب کسب‌وکار است و فرصت‌های بسیار زیادی در اختیار افرادی می‌گذارد که صاحب کسب‌وکار و کارآفرین هستند. در هنگ کنگ به دلیل اینکه از سرمایه‌گذارهای کوچک هم استقبال شده، باعث شده راه‌اندازی کسب‌وکار در هنگ کنگ به راحتی انجام شود و کارآفرین‌های متعددی در این کشور، تجارت خود را راه‌اندازی کنند.

۵. کره جنوبی

کره جنوبی جزو پنجمین کشوری است که مناسب راه اندازی کسب و کار است. این کشور با دسترسی به برق، تجارت با کشورهای جهان و اجرای قراردادها، توانسته است شرایط خوبی برای راه‌اندازی کسب‌وکارها فراهم کند و با داشتن سریع ترین شبکه اینترنتی دنیا، همه امور رو به صورت هوشمند و با حداکثر سرعت انجام میدهد. همچنین قرار است در آینده‌ای نه چندان دور، این کشور به هاب استارتاپ‌های آسیاپاسفیک و یکی از ۸ کشور برتر جهان تبدیل شود. 

کره جنوبی

6. نروژ

کشور نروژ با موفقیت توانسته است قدرت فناوری، نیروی کار پرانرژی و شبکه‌ای امن از برنامه‌های اجتماعی را با یکدیگر ترکیب کند و در اختیار شهروندان خود قرار دهد. همچنین وجود استراتژی های کارآمد برای اداره ورشکستگی از مهم ترین دلایل قرار گرفتن این کشور در لیست ۱۰ کشور برتر دنیا برای سرمایه گذاری به حساب می آید.

7. گرجستان

کشور گرجستان از نظر کسب و کار سال به سال بهتر شده و  یکی از بهترین مکان های جهان برای شروع کسب و کار جدید به حساب می آید. این کشور حمایت‌های سرمایه‌گذار اقلیت را تقویت کرده و حقوق سهامدار را افزایش داده است. درضمن هزینه‌های برق کمتر و فرایند‌های مالیاتی برای تمام صاحبان کسب‌وکار ساده و آسان شده است.

8. بریتانیا

در کشور بریتانیا هزینه‌های کم مربوط به شروع یک واحد کسب‌وکار و سطح رضایت‌مندی و خوش‌بینی کارآفرینی، این کشور را به مکانی ایده‌آل برای راه‌اندازی کسب‌وکار تبدیل کرده است. در ضمن هزینهٔ شروع یک استارتاپ در این کشور، در مقایسه با استانداردهای جهانی، بسیار پایین است. همچنین بازار بریتانیا توانسته است، مشتریان بسیاری به خود جلب کند.

9.  ایالات متحده آمریکا

در آمریکا نرخ دریافت مالیات شیب نسبتا رو به بالایی را دارد ولی با پایین نگهداشتن هزینه‌های مربوط به ادارهٔ یک واحد کسب‌وکار، این موضوع را جبران کرده است. آمریکا نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته، محیطی عالی و جذاب برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی واحدهای کسب‌وکار به حساب می‌آید. در ضمن این کشور مرکز مهم‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا مانند آمازون، گوگل، فیس‌بوک و توییتر است. قوانین کار در این کشور پیشرفته و کاملا شفاف است.

ایالات متحده

10. استرالیا

کشور استرالیا عضو سازمان‌های تجاری متعددی در دنیا ازجمله، تجارت جهانی دنیاست و همچنین با کشورهای متعددی از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن، شیلی، مالزی، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند و ایالات متحده آمریکا، مراودهٔ تجاری دارد. زیرساخت‌های پیشرفته، قوانین شفاف تجاری، نیروی کار ماهر و چارچوب حقوقی مناسب، این کشور را به گزینهٔ مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار تبدیل کرده است. در ضمن استرالیا به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران خارجی، روش‌های مناسبی در زمینهٔ اخذ ویزای استرالیا، مهاجرت به این کشور و راه‌اندازی کسب‌وکار، در نظر گرفته است.

11. مقدونیه

کشور مقدونیه از نظر اقتصادی دارای درآمد متوسط به بالاست و توانسته از نظر راه‌اندازی کسب‌وکار، میان کشورهای برتر جهان قرار بگیرد. سهولت راه‌اندازی کسب‌وکار در مقدونیه نرخ بیکاری را به‌شدت کاهش داده است و ثبات اقتصادی، این کشور را به بهترین مکان برای شروع سرمایه‌گذاری و تشویق کارآفرینان تبدیل کرده است.

مقدونیه

12. کانادا

کشور کانادا بعد از جنگ جهانی دوم، رشد بی‌سابقه‌ای در تولید، معدن و بخش‌های خدماتی داشته و این کشور را به سرعت از اقتصاد روستایی به یکی از مهم‌ترین اقتصادهای صنعتی و شهری تبدیل کرده است. قوانین تجاری شفاف در این کشور باعث ثبات اقتصادی و در نتیجه راه‌اندازی کسب‌وکار مطمئن شده است.

13. ایرلند

ایرلند کشوری کوچک است اما مدرن و اقتصاد آن بر پایهٔ تجارت است. یرلند از نظر راه‌اندازی کسب‌وکار میان بهترین کشورهای دنیا قرار گرفته است و اکنون بهترین اقتصاد منطقه را داراست و با دنیا مراودات تجاری مناسبی دارد. مالیات کم شرکت‌ها و وجود نیروی کار متخصص مجهز به فناوری بالا از عوامل تشویق به سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی کسب‌وکار است. در ضمن شرایط خوب مالیاتی و حقوق شهروندی، ایرلند را به مکانی عالی برای تأسیس شرکت‌های بین‌المللی تبدیل کرده است.

14. آلمان

کشور آلمان یکی از عمده‌ترین صادرکننده‌های ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی و لوازم خانگی است. دسترسی آسان به سرمایه، زیرساخت‌های پیشرفته، قوانین شفاف و کارآمد کسب‌وکار، دارا بودن فناوری روز، نظام حقوقی پیشرفته، ایده‌های نوآورانهٔ تجاری و ارتباط مؤثر این کشور با دیگر نقاط جهان، آلمان را به نقطه‌ای ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

آلمان

15. سوئد

یکی از سخاوتمند ترین کشور های دنیا که سالانه ۱ درصد از تولید ناخالص کشور به کمک های بشر دوستانه اهدا میشه و ۱۰ درصد از جمعیت کشور رو پناهنده تشکیل میدهند. اقتصاد کشورسوئد بر پایه صادرات است و این کشور به دنبال گسترش بازارهای تجاری برای چوب، استفاده از انرژی آبی و سنگ آهنه و بستر مناسبی رو برای سرمایه گذاران در زمینه های مختلف فراهم میکند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *