اخبار طلا

نحوه پرداخت مالیات برای افرادی که از بانک سکه خریده‌اند.

اراک- مدیرکل امور مالیاتی مرکزی گفت: افرادی که سال گذشته از بانک مرکزی سکه خریداری کرده‌اند از توافق تبصره ماده ۱۰۰ نمی‌توانند استفاده کنند، اما برای سکه‌ها شیوه نامه جداگانه تنظیم شده است.

نحوه پرداخت مالیات برای افرادی که از بانک سکه خریده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مزیکی عصر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در راستای فرار مالیاتی در استان مرکزی اظهار کرد: در استان در حوزه رصد تراکنش‌های بانکی مودیان و مراجعه به برخی دفاتر و اسناد و مدارک مودی بر اساس اجازه ماده ۱۸۱ قانون، در استان اقدام شده که در مجموع ۳۸۰ پرونده شامل هزار و ۳۵۷ عملکرد از باب تراکنش‌ها و اجرای ماده ۱۸۱ منجر به تشخیص (جدید یا متمم) شد، تاکنون بابت مالیات، ارزش افزوده و جریمه ماده ۱۶۹ قانون ۴۵۷ میلیارد تومان مطالبه شده که تاکنون ۱۲ درصد آن وصول شده است.

وی درباره تسلیم اظهارنامه مالیاتی سال گذشته عنوان کرد: صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه امسال فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند، تاکنون مصوبه‌ای برای تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مودیان توسط سازمان امور مالیاتی ارائه نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: مشاغلی در سال گذشته که تا یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان فروش و خدمات ارائه داده‌اند، می‌توانند از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند، بر این اساس افرادی که در سال ۹۸ تا سه میلیون تومان مالیات پرداخت کرده باشند در سال ۹۹ هیچ‌گونه افزایشی نخواهند داشت و مالیات خود را به میزان سال ۹۸ پرداخت خواهند کرد.

مزیکی عنوان کرد: افرادی که مالیات قطعی عملکرد آنها در سال ۹۸ بیش از سه میلیون تومان و کمتر از ۶ میلیون تومان بوده است می‌توانند با ۴ درصد افزایش، صاحبان مشاغلی که مالیات سال ۹۸ آنها بیش از ۶ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان بوده است با ۸ درصد و افرادی که مالیات قطعی شده عملکرد ۹۸ آنها بیش از ۱۲ میلیون تومان بوده است می‌توانند با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به قطعی سازی مالیات عملکرد سال ۹۹ خود بدون ارائه اظهارنامه مالیاتی و بدون ارائه اسناد و مدارک و صرفاً با رعایت شرایط دستورالعمل مربوطه و تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ در سامانه www.intamedia.ir اقدام کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در سال گذشته از بانک مرکزی سکه خریداری کرده‌اند از توافق تبصره ماده ۱۰۰ نمی‌توانند استفاده کنند، اما برای سکه‌ها شیوه نامه جدا تنظیم شده است. به طوری که افرادی که ۵ سکه دارند معاف از مالیات، تا ۱۵ سکه (مازاد ۵ سکه) به ازای هر سکه ۹۶۰ هزار تومان، تا ۲۵ سکه (مازاد ۱۵ سکه) به ازای هر سکه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و بیش از ۲۵ سکه و حداکثر تا ۱۵۵ سکه به ازای هر سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنند و مازاد ۱۵۵ سکه مشمول مالیات مقطوع نیست و باید تسلیم اظهارنامه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور باید در پایان سال گذشته ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مالیات وصول می‌کرد که با توجه به عملکرد این سازمان، در پایان سال ۱۹۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات وصول شد که نشان از تحقق ۱۰۷ درصدی نسبت به کل بودجه دارد.

وصول ۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان مالیات در استان مرکزی

مزیکی با اشاره به اینکه در استان مرکزی ۵ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان وصول شده است، اظهار کرد: معادل ۱۰۵ درصد رقم پیش بینی شده است. از مجموع مالیات وصول شده در استان دو هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان مالیات مستقیم و دو هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان مربوط به ارزش افزوده است.

وی در خصوص وصول عوارض از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: در سال گذشته مجموعاً ۸۶۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و ۸۱ میلیارد تومان از محل ۳۵ درصد عوارض آلایندگی به حساب محیط زیست واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی ادامه داد: مجموع عوارض وصول شده در استان افزایش ۳۵ درصدی داشته است. مجموعاً ۹۴۸ میلیارد تومان سال گذشته از محل عوارض در استان مرکزی وصول شد که این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۵ درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در پایان بیان کرد: همه بر وجود فرار مالیاتی تاکید دارند اما در میزان رقم این فرار اختلاف نظرهایی وجود دارد. در صورتی که که میزان فرار مالیاتی حداقل ۳۰ درصد لحاظ شود حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان به درآمدهای سال گذشته در کشور اضافه خواهد شد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *