اخبار طلا خبر

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۶ آبان

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۱۶ آبان

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان کاهش یافت. اونس جهانی طلا در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر ماند. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز کمی کاهش یافت و به قیمت یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان اعلام شد.

قیمت سکه در سایت اتحادیه طلا امروز یکشنبه ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ثبت شد. قیمت سکه در بازار آزاد حدود ۱۲ میلیون تومان نرخ گذاری شده است.

سکه در آستانه کانال جدید

بازار طلا و سکه تحت‌تاثیر دو محرک احیای دلار و جهش اونس طلا در بازار جهانی در یک‌قدمی کانال جدید قرار گرفت. صعود اونس طلا در انتهای هفته، معامله‌گران سکه امامی را در موقعیت خرید قرار داد. در واقع طلای جهانی با صعود به کانال ۱۸۰۰دلاری و پیشروی در این محدوده موجب شد ارزش ذاتی سکه امامی بالاتر برود و انتظارات افزایشی را در بازار فلز گرانبهای داخلی تقویت کند. از سوی دیگر، قیمت دلار در بازار پشت‌خطی احیا شد. این موضوع حتی از معاملات بازار سکه مشخص بود؛ چرا که فلز گرانبهای داخلی در این معاملات تا بالای محدوده ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان پیشروی کرد و در دادوستد‌های روز شنبه فاصله خود را تا کانال ۱۲میلیون تومانی به ۲۰هزار تومان رساند و در سطح ۱۱میلیون و ۹۸۰تومان قرار گرفت.

افزایش قیمت دلار در روز شنبه موجب شد تمایل به خرید در بازار سکه نیز افزایش پیدا کند. در نخستین روز هفته، سکه امامی ۱۶۰ هزار تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، رشد دلار در افزایش قیمت سکه نقش تحریک‌کننده داشت، ولی عامل اصلی افزایش فلز گران‌بهای داخلی، بالا رفتن بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود.

طلای جهانی در انتهای هفته توانست نزدیک به ۶۰ دلار رشد قیمت را تجربه کند و نزدیک به محدوده هزار و ۸۲۰ دلار قرار بگیرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *