اخبار طلا

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۲۲

قیمت جهانی طلا امروز 99/11/22

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۸۴۲ دلار و ۴۱ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تضعیف دلار و افزایش امیدها به تصویب بسته محرک مالی پیشنهادی دولت آمریکا سبب تقویت اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز شاهد رشد بود و در نزدیکی بالاترین رقم یک هفته اخیر معامله شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد رشد به 1842 دلار و 41 سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل به بالاترین رقم از دوم فوریه یعنی 1848 دلار و 40 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.3 درصد رشد به 1843 دلار و 50 سنت رسید.

عاملی که سبب افزایش خرید طلا شد افت ارزش دلار به نزدیکی پایین ترین رقم 2 هفته گذشته بود

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا تثبیت شده، طلا در خلاف جهت نواسانات دلار در حال حرکت است. این بدان معناست که افزایش ها نه ناشی از تقویت عواملی فنی حاکم بر بازار طلا بلکه ناشی از تضعیف دلار آمریکاست.»

انتظار می رود بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری دولت بایدن با تغییراتی اندک به تصویب کنگره برسد. این در حالی که جمهوری خواهان مخالف رقم این بسته هستند.

هالی افزود، افزایش نرخ تورم در آمریکا در کوتاه مدت می تواند سبب رشد ارزش دلار و تضعیف قیمت طلا شود. آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده در ماه ژانویه قرار است اواخر امروز منتشر شود.

سرمایه گذاران اکنون منتظر سخنان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشستی در نیویورک در اواخر روز جاری هستند. تحلیلگران انتظار دارند پاول در این سخنرانی بر تعهدات فدرال رزرو مبنی بر حفظ سیاست پولی انبساطی تصریح کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *