اخبار طلا

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۲۱ فروردین چقدر بود؟

هر قطعه سکه در آخرین روز کاری هفته به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۱ فروردین چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۹ فروردین با ۷,۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون  و ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه تحت‌تاثیر آمار اقتصادی مطلوب چین که امیدها به احیای اقتصادی سریع را تقویت کرد و به تقاضا برای خرید طلا به‌عنوان دارایی امن ضربه زد، کاهش یافت اما در مسیر رشد هفتگی بیش از یک درصد قرار دارد.

بهای هر اونس طلا (در ساعت ۱۹روزجمعه به وقت تهران) با ۷/ ۰ درصد کاهش، به ۱۷۴۵ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه تا مرز ۱۷۵۸ دلار صعود کرد که بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته بود. افت دلار و بازده اوراق خزانه به همراه تاکید بانک مرکزی آمریکا بر اجرای سیاست‌های تسهیلی، قرنطینه‌های اروپایی و نتایج منفی واکسن کووید-۱۹ در آسیا، هفته جاری از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

از سوی دیگر، آمار اقتصادی مطلوب خارج از آمریکا باعث شد سرمایه‌گذاران پس از افزایش قیمت روز پنج‌شنبه در بازار طلا، به سودگیری بپردازند.

روند نزولی سکه

نوسانات قیمتی سکه سبب شد هفته منفی برای این فلز گرانبها رقم بخورد. به‌رغم حرکت صعودی اونس طلا در روزهای گذشته، بهای سکه درگیر تغییرات قیمت دلار بوده که حاصل از اخبار و مذاکرات برجامی است. با توجه به این موضوع، سکه نیز ریزش نسبتا شدیدی را شاهد بود.

هر قطعه سکه در آخرین روز کاری هفته به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان کاهش یافت و افت هفتگی ۷/ ۴ درصدی را به ثبت رساند. بازار سکه به نوسانات قیمتی دلار دل بسته تا از حبس در دو محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۱۰میلیون و ۸۰۰ هزارتومان جدا شود و روند مشخص‌تری را برای خود تعیین کند.

با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و سیر نزولی تقاضا به احتمال بالایی از مقدار حباب سکه کاسته شود و شاهد افت قیمت در محدوده حباب باشیم.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *