اخبار طلا خبر

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۳ مهر / کاهش قیمت طلا و سکه در کنار افزایش اونس جهانی

اونس جهانی طلا در بازار شنبه ۱۷۵۱ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون ۱۴۵ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز ۳ مهر اونس جهانی طلا با افزایش همراه بود و به ۱۷۵۱ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار با کمی کاهش به یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز از کانال ۱۲ میلیون تومان فاصله گرفت و با روند نزولی قیمت به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

نیم سکه، امروز به ۵,۹۰۵,۰۰۰ (پنج میلیون و نهصد و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۰۸ درصدی داشته است.

ربع سکه امروز – شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ مصادف با ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱ – با کاهش ۰.۹۲ درصدی به ۳,۴۶۸,۰۰۰ (سه میلیون و چهارصد و شصت و هشت هزار) تومان رسید.

پیش‌بینی‌ها از افزایش نرخ بهره

پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد که برنامه کاهش خرید اوراق قرضه نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است و مطرح کرد که ممکن است نرخ‌ها را با سرعتی بیشتر از حد انتظار افزایش دهد، سرمایه‌گذاران با این موضوع روبه‌رو هستند که چگونه سیاست‌های پولی فدرال رزرو می‌تواند بر قیمت دارایی‌ها تاثیر بگذارد.

فدرال رزرو روز چهارشنبه راه خود را برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه در ماه نوامبر باز کرد و ۹ نفر از ۱۸ سیاست‌گذار بانک مرکزی ایالات‌متحده پیش‌بینی می‌کنند که نرخ‌های بهره در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت بانک مرکزی ایالات‌متحده می‌تواند برنامه کاهش خرید اوراق خود را در اواسط سال آینده به پایان برساند، تا زمانی که روند بهبود اقتصاد پایدار شود. تمرکز بر افزایش نرخ بهره در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر واکنش بازارها به برنامه ۱۲۰ میلیارد دلاری خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی ایالات‌متحده هستند که به S&P ۵۰۰ کمک کرده است تا از پایین‌ترین سطح خود در مارس ۲۰۲۰، دو برابر شود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *