اخبار ارزدیجیتال

بانک‌های ایتالیایی آماده امتحان یوروی دیجیتال هستند.

روز پنجشنبه، اتحادیه بانکداری ایتالیا (ABI) اعلام کرد که بانک‌های عضو این اتحادیه مایل به استفاده آزمایشی از یوروی دیجیتال هستند.  

به گزارش کوین دسک، اتحادیه بانکداری ایتالیا، متشکل از بیش از ۷۰۰ موسسه بانکی این کشور، تمایل خود را برای شرکت در پروژه‌ها و آزمایش‌های مربوط به عرضه ارز دیجیتال ملی اعلام کرد. به‌گفته این اتحادیه، هدف از شرکت در این پروژه‌ها، تسریع پیاده‌سازی و اجرای ارز دیجیتال اروپا (ECB) است. سال گذشته، این اتحادیه کارگروهی برای تحقیق و بررسی در مورد دارایی‌های دیجیتال تشکیل داده بود.

در اطلاعیه روز پنج‌شنبه، این کارگروه ۱۰ نکته پر اهمیت را عنوان کرد که طبق آنها می‌بایست مد نظر قرار گیرند. در بخش اول آن آمده است:

ثبات پولی و مطابقت کامل با چارچوب نظارتی اروپا باید به عنوان یک اولویت حفظ شود.

این کارگروه ایجاد یک چارچوب نظارتی ارز دیجیتال را که با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت کامل داشته باشد، برای جلب اعتماد عمومی الزامی دانست. همچنین، اعلام کرد که بانک‌ها نقشی حیاتی در حفظ این اعتماد خواهند داشت.

بند دوم اطلاعیه این کارگروه، با اشاره به پروژه اسپونتا (Spunta)، اظهار داشت که بانک‌ها در حال حاضر در حال کار با فناوری دفتر کل توزیع‌شده هستند. پروژه اسپونتا، طرحی ابتکاری از سوی مرکز تحقیقاتی ای‌بی‌آی لب (ABI Lab)، برای استفاده از بلاک چین با هدف تسریع فرآیندهای مرتبط با تسویه حساب‌های بین بانکی است.

طبق گفته این کارگروه، ارز دیجیتال ملی می‌تواند راه را برای نوآوری‌های آینده در سیستم بانکداری سنتی باز کند. از جمله این نوآوری‌ها می‌توان به تراکنش‌های همتا به ‌همتا، تراکنش‌های ماشین‌به‌ماشین و توانایی مدیریتِ ریسک نرخ بهره و نرخ ارز، به لطف قابلیت‌های قابل ‌برنامه‌ریزی ارزهای دیجیتال، اشاره کرد. این اعلامیه نوشت:

یک ارز دیجیتال قابل برنامه‌ریزی نشان‌دهنده نوآوری‌ در حوزه مالی است که می‌تواند انقلابی اساسی در [بحث] پول و مبادلات مالی ایجاد کند. این تحولی است که می‌تواند از لحاظ کارایی فرآیندهای مدیریتی و عملیاتی، ارزش افزوده بالقوه و قابل‌توجهی ایجاد کند.

ایتالیا اولین کشوری نیست که به آزمایش یوروی دیجیتال علاقه نشان داده است. در اوایل سال جاری، بانک مرکزی فرانسه نیز خواستار آزمایش ارز دیجیتال ملی شد. بانک مرکزی هلند نیز اعلام کرده که کشورش مایل به استفاده آزمایشی از یوروی دیجیتال است.

سال گذشته، رئیس بانک مرکزی آلمان، ینس وایدمن (Jens Weidmann)، در یکی از سخنرانی‌هایش هشدار داد که ارز دیجیتال ملی می‌تواند سیستم‌های مالی را بی‌ثبات کند. چندی بعد، اتحادیه بانک‌های آلمان اطلاعیه‌ای برای حمایت از یوروی دیجیتال قابل برنامه‌ریزی منتشر کرد.

بانک مرکزی ایتالیا هنوز در مورد اطلاعیه جدید اتحادیه بانکداری ایتالیا اظهارنظر خاصی نکرده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *