اخبار ارزدیجیتال خبر

۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید.

از ابتدای هفته جاری، بیت کوین و بسیاری از آلت کوین‌ها نوسان اندکی را تجربه کرده‌اند که نشان می‌دهد معامله‌گران همچنان در رابطه با جهت حرکت بعدی قیمت تردید دارند. ممکن است بخشی از معامله‌گران پیش از ورود به موقعیت‌های معاملاتی خود، منتظر بازشدن بازار بورس آمریکا باشند، چراکه هم‌بستگی بین قیمت بیت کوین و شاخص بورسی «S&P500» در این مدت به اوج خود رسیده است.

سقوط شدید بازار بورس آمریکا در ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نگران سیاست‌های پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا هستند. آنها انتظار دارند بانک مرکزی این نرخ بهره بانکی را در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۵ درصد افزایش دهد. آن‌طور که پیداست، بانک مرکزی اروپا هم قصد دارد برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، برای افزایش این نرخ کلیدی اقدام کند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

داده‌های وب‌سایت تحلیلی کوین گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که نرخ تأمین سرمایه در صرافی‌های دارای بازارهای مشتقه در آغاز این هفته هم منفی بوده است که یک نشانه نزولی در نظر گرفته می‌شود. شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال نیز مجدداً به محدوده «ترس شدید» بازگشته است.

با این حال، آیا بازار بیت کوین می‌تواند در کف‌های قیمتی اخیر نظر خریداران را به خود جلب و آلت کوین‌های بازار را هم در روند صعودی‌ پس از آن با خود همراه کند؟ برای پاسخ به این سؤال، در ادامه نمودار قیمت ۵ ارز منتخب این هفته بازار را بررسی خواهیم کرد.

بیت کوین (BTC)

روز ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت)، قیمت بیت کوین به زیر حمایت ۴۰٬۰۰۰ دلاری سقوط کرد، اما فروشندگان تا به اینجای کار موفق نشده‌اند از برتری خود در بازار استفاده کنند. شکل کندل‌های مربوط به روزهای ۲۳ و ۲۴ آوریل (۳ و ۴ اردیبهشت) نشان می‌دهد که خریداران و فروشندگان هر دو در تصمیم‌گیری مردد هستند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) که روی سطح ۴۱٬۱۵۰ دلار قرار دارد، نزولی بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در ناحیه منفی قرار گرفته که نشان‌دهنده برتری نسبی فروشندگان است. اگر در ادامه فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر سطح ۳۹٬۰۰۰ دلار برسانند و موقعیت خود را در آن ناحیه تثبیت کنند، ممکن است روند نزولی تا کف کانال صعودی روی نمودار گسترش یابد؛ سطحی که انتظار می‌رود خریداران با قدرت از آن حمایت کنند.

اگر قیمت پس از برخورد با حمایت کف کانال با قدرت به سمت بالا بازگشت، به معنی تشدید تقاضا برای خرید در کف‌های قیمتی است. برای آنکه بتوان گفته اصلاح قیمت به پایان رسیده است، خریداران باید از مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۴۱٬۹۳۳ دلار عبور کنند. پس از آن بیت کوین این شانس را خواهد داشت که خود را به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (SMA ۲۰۰ – خط سبز در تصویر) در ۴۷٬۸۲۸ دلار برساند.

از طرفی، شکسته‌شدن حمایت کف کانال صعودی روی نمودار می‌تواند منجر به تشدید فشار فروش و سقوط بیت کوین تا سطح ۳۴٬۳۲۲ دلار و بعد از آن ۳۲٬۹۱۷ دلار شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین پیداست، قیمت طی روزهای اخیر در محدوده باریکی بین ۳۹٬۱۷۷ تا ۳۹٬۹۸۰ دلار در نوسان بوده است. این نوسان محدود می‌تواند نشانه‌ای از تلاش خریداران برای بازگشت به بالای سطح ۴۰٬۰۰۰ دلار باشد. از سوی دیگر، شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه منفی، نشان می‌دهد که در صورت نزولی‌شدن بازار، خریداران احتمالاً مانع قابل‌توجهی در مسیر کاهش قیمت ایجاد نخواهند کرد.

شکسته‌شدن حمایت ۳۹٬۱۷۷ دلاری می‌تواند با سقوط بیت کوین تا سطح ۳۸٬۵۳۶ دلار همراه باشد. پس از آن هم احتمالاً باید منتظر کاهش قیمت تا حمایت ۳۷٬۰۰۰ دلاری باشیم.

در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی شروع به افزایش کند و مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی شکسته شود، انتظار می‌رود با تشدید شتاب صعودی، قیمت تا سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی رشد کند.

پولکادات (DOT)

پولکادات چند روزی است که در نزدیکی مقاومت ۳۹٬۰۰۰ دلاری نوسان می‌کند که نشان می‌دهد فروشندگان تا به اینجای کار توانسته‌اند مانع پیشروی خریداران شوند. نکته مثبتی که وجود دارد اما، این است که خریداران هم تاکنون عقب‌نشینی محسوسی نداشته‌اند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب تقریباً نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹ دلار) و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه منفی،‌ نشان می‌دهد که کنترل بزار تا حدی در دست فروشندگان است. شکسته‌شدن حمایت ۱۸ دلاری می‌تواند احتمال سقوط قیمت تا سطح ۱۶ دلار افزایش دهد.

از سوی دیگر، اگر خریداران در ادامه بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۹ دلار برسانند، شتاب صعودی قیمت بیشتر خواهد شد و پس از آن می‌تواند به جهش قیمت تا سطح ۲۳ دلار امیدوار بود. ضمن اینکه انتظار می‌رود فروشندگان با قدرت از این ناحیه مقاومتی دفاع کنند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمای ۴ ساعته بازار پولکادات یک الگوی مثلث نزولی در حال تشکیل است که با شکسته‌شدن حمایت ۱۸ دلاری تکمیل خواهد شد. ازدست‌رفتن این حمایت ممکن است به سقوط قیمت تا سطح ۱۷ دلار و پس از آن ۱۶ دلار منجر شود.

از طرفی، اگر قیمت از سطوح فعلی شروع به افزایش کند و مقاومت خط روند نزولی روی نمودار را پشت سر بگذارد، اعتبار این چشم‌انداز نزولی از بین خواهد رفت. این اتفاق می‌تواند با افزایش فشار خرید و جهش قیمت تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی همراه باشد.

عبور از این میانگین متحرک می‌تواند به‌عنوان تأییدی برای برتری خریداران در بازار در نظر گرفته شود و پس از آن احتمالاً باید منتظر جهش قیمت تا سطح ۲۳ دلار باشیم.

مونرو (XMR)

بازار مونرو در طول چند روز گذشته درگیر اصلاح جهش روزهای قبل قیمت بوده است. این اصلاح روز ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت) و از اوج ۲۹۰ دلاری آغاز شد که نشان می‌دهد فروشندگان در نزدیکی مقاومت روانی ۳۰۰ دلاری مقاومت خود را بیشتر خواهند کرد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت مونرو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

این احتمال وجود دارد که در ادامه قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴۵ دلار) سقوط کند؛ سطحی که انتظار می‌رود به‌عنوان حمایت قدرتمندی برای مونرو عمل کند. بازگشت قدرتمند قیمت از این سطح به معنی تشدید فشار خرید در کف‌های قیمتی است. پس از آن مونرو این شانس را خواهد داشت که یک بار دیگر برای عبور از مقاومت روانی ۳۰۰ دلاری تلاش کند و اگر خریداران در انجام کار موفق ظاهر شوند، باید منتظر ادامه روند صعودی تا سطح ۳۴۰ دلار باشیم.

از طرفی اما، ازدست‌رفتن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می‌تواند فروشندگان را تحریک کرده و باعث سقوط قیمت مونرو تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱۵ دلار) شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت مونرو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

همان طور که در نمای ۴ ساعته بازار مونرو دیده می‌شود، قیمت به‌تازگی به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی رسیده است که نشان‌دهنده خروج بخشی از معامله‌گران کوتاه‌مدت از بازار است. اگر روند نزولی ادامه داشته باشد و حمایت ۲۰ دلاری شکسته شود، تشدید فشار فروش می‌تواند قیمت را تا ۲۴۰ دلار و پس از آن میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی پایین بکشد.

تلاش خریداران برای بازیابی قیمت اول از همه با مقاومتی در سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی مواجه خواهد شد. به همین خاطر خریداران باید از این سطح عبور کرده و موقعیت خود را بالای آن تثبیت کنند تا بتوان گفت اصلاح نزولی قیمت دیگر به پایان رسیده است. پس از آن هم می‌توانیم برای رسیدن قیمت به ۲۸۰ و ۲۹۰ دلار امیدوار باشیم.

ایپ کوین (APE)

کندل قیمت ایپ کوین به‌تازگی از محدوده مثلث متقارن روی نمودار خارج شده است که نشان می‌دهد بلاتکلیفی روزهای گذشته خریداران و فروشندگان، سرانجام به نفع خریداران به پایان رسیده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت ایپ کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۳.۶۷ دلار) صعودی بوده و شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت قرار گرفته است که می‌تواند نشانه‌ای برای برتری خریداران در نظر گرفته شود. در حال حاضر مقاومت اندکی در سطح ۱۸.۴۴ دلار دیده می‌شود. گفتنی است که ایپ کوین پیش‌تر روز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) در عبور از این سطح ناموفق ظاهر شده بود.

جهش قیمت از سطوح فعلی، می‌تواند خریداران را برای رساندن قیمت به بالای ۱۸.۴۴ دلار تشویق کند. موفقیت آنها در عبور از این سطح می‌تواند با ادامه روند صعودی تا سطح ۲۰ و سپس ۲۴ دلار همراه باشد. گفتنی است که با شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هم این چشم‌انداز صعودی بی‌اعتبار خواهد شد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت ایپ کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

در نمای ۴ ساعته بازار ایپ کوین، دیده می‌شود که قیمت پس از برخورد با مقاومت ۱۸ دلاری سقوط کرده، اما کمی بعد بازیابی قدرتمندی از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی داشته است. همین موضوع نشان می‌دهد که احساسات معامله‌گران ایپ کوین همچنان مثبت باقی مانده است و خریداران همچنان در کف‌های مقطعی قیمت فعال‌تر می‌شوند. ماند قیمت بالای سطح ۱۷ دلاری می‌تواند با تلاش خریداران برای پیگیری روند صعودی همراه باشد.

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی برتری خریداران را نشان می‌دهد و از طرفی، شاخص قدرت نسبی یک واگرایی منفی با قیمت تشکیل داده که نشان‌‌ای برای امکان تضعیف روند صعودی قیمت در آیندهٔ نزدیک است. سقوط قیمت از سطوح فعلی و شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی هم می‌تواند فشار فروش را تشدید کند و باعث سقوط قیمت ایپ کوین تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی شود.

پنکیک سواپ (CAKE)

پنکیک سواپ به‌تازگی بازگشتی صعودی را از خط روند نزولی روی نمودار یک‌روزه خود آغاز کرده است و اکنون می‌توان گفت خریداران این مقاومت را به یک حمایت جدید تبدیل کرده‌اند. قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را هم اخیراً پشت سر گذاشته است و خریداران اکنون برای رسیدن به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۱۱.۵۲ دلار تلاش می‌کنند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت پنکیک سواپ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸.۶۹ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۷.۷۱ دلار)، هر دو صعودی است و شاخص قدرت نسبی هم در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران کنترل بازار پنکیک سواپ را در دست دارند. اگر آنها در ادامه موفق شوند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه برسانند و موقعیت خود را در آن ناحیه تثبیت کنند، شانس پنکیک سواپ برای جهش تا ۱۳.۵۰ و سپس ۱۵ دلار بیشتر خواهد شد.

در مقابل اما، اصلاح قیمت از سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه به این معنی است فروشندگان بازار هنوز تسلیم نشده‌اند و همچنان در اوج‌های مقطعی قیمت فعال‌تر می‌شوند. پس از آن ممکن است قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاید. اگر این سقوط با بازگشت قیمت از این سطح همراه باشد، احتمال شکسته‌شدن مقاومت میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه هم بیشتر خواهد شد؛ در غیر این صورت با شکسته‌شدن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، اعتبار این چشم‌انداز صعودی از بین خواهد رفت.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید
نمودار قیمت پنکیک سواپ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب تمام میانگین‌های متحرک موجود در نمای ۴ ساعته بازار پنکیک سواپ صعودی است و شاخص قدرت نسبی هم در ناحیه مثبت قرار دارد که در مجموع برتری خریداران را نشان‌ می‌دهد. جهش قیمت از سطوح فعلی می‌تواند خریداران را برای رساندن قیمت به ۱‍۰ دلار تشویق کند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، انتظار می‌رود که شتاب صعودی قیمت در ادامه افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر، اصلاح نزولی قیمت از سطوح فعلی، ممکن است فروشندگان را تشویق کنند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی بازگردانند. موفقیت آنها در انجام این کار، ممکن است با سقوط عمیق‌تر قیمت تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ و سپس ۲۰۰ کندلی همراه شود. شکسته‌شدن این ناحیه حمایتی هم به این معنی است که فروشندگان مجدداً کنترل بازار را در دست گرفته‌اند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *