استخراج بیت کوین در نیروگاه گازی برق

آخرین بروزرسانی:05 فروردین 1399

یک واحد تولید برق به وسیله گاز طبیعی در نیویورک با استفاده از مازاد انرژی بیت کوین استخراج می کند.

استخراج بیت کوین در نیروگاه گازی برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، واحدهای تولید برق که از گاز طبیعی استفاده می کنند، نمی توانند مازاد انرژی را به شبکه توزیع برق ارسال کنند. این امر به هدر رفتن گاز طبیعی منجر می شود.

 اما یک واحد تولید برق در درسدن واقع در ایالت نیویورک راه حلی برای این مشکل یافته است. این واحد تولید برق از مازاد انرژی برای تولید ارز دیجیتال استفاده می کند.

شرکت «Greenidge Generation» اعلام کرده از انرژی مازاد در این واحد برای استخراج بیت کوین استفاده می کند. به گفته این شرکت ۷ هزار سیستم استخراج در این واحد روزانه حدود ۵.۵BTC تولید می کنند.

این واحد و شریک استخراج ارز دیجیتال آن (اطلس هولدینگ) این اقدام را به سود واحد تولید برق و البته مردم منطقه می دانند. آنها ادعا می کنند تولید ارز دیجیتال به واحد مذکور کمک می کند به سودآوری دست یابد و همزمان مشاغل بیشتری ایجاد کند.

البته محدودیت هایی نیز وجود دارد. استخراج ارز مجازی به وسیله گاز طبیعی ممکن است اما در سیستم هایی که از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند این قابلیت چندان قبل قبول نیست زیرا می توان مازاد انرژی را ذخیره کرد. از سوی دیگر قابلیت اجرای این پروژه در بلند مدت نیز یک چالش دیگر به حساب می آید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *