اخبار ارزدیجیتال خبر

تحلیل‌گر مطرح: رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار غیرممکن نیست.

یکی از تحلیل‌گران مطرح بازار ارز دیجیتال گفته است قیمت بیت کوین می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی از ۱۰۰,۰۰۰ دلار عبور کند و پیش‌بینی کرده است که روند صعودی در سال ۲۰۲۲ هم ادامه داشته باشد.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، قیمت بیت کوین در روزهای اخیر تا حد قابل‌توجهی بازیابی شده است. عبور قیمت از ۵۷,۰۰۰ دلار می‌تواند مهم‌ترین بخش این بازیابی باشد. این سطح عملاً اوج چهار ماه گذشته بیت کوین است و قیمت را به نقطه‌ای رسانده که از ماه مه (اردیبهشت) تاکنون هرگز دیده نشده است.

در حال حاضر بازار تحت کنترل خریداران است و احساسات سرمایه‌گذاران بسیار مثبت ارزیابی می‌شود. با این وجود مارتین گاسپار (Martin Gaspar)، محقق وب‌سایت کراس‌ تاور (CrossTower)، معتقد است که این جهش احتمالاً تنها آغاز روند صعود بیت کوین است. به نظر می‌رسد این تحلیل‌گر از آن دسته سرمایه‌گذارانی است که فکر می‌کنند این ارز دیجیتال تا انتهای سال به ۱۰۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. گاسپار گفته است این اتفاق به احتمال زیاد در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ رخ خواهد داد.

کمبود عرضه در بازار بیت کوین

در جدیدترین قسمت از پادکست «CoinMarketRecap»، مارتین گاسپار هم حضور داشت و در مورد آینده برترین ارزهای بازار صحبت کرد. به نظر او آینده بیت کوین صعودی است و کمبود عرضه هم به افزایش قیمت آن کمک خواهد کرد.

کمبود عرضه بیت کوین عمدتاً به خاطر افزایش تعداد افرادی است که می‌خواهند این دارایی را برای مدت طولانی نگه‌ دارند. داده‌های تازه نشان می‌دهد ۸۱ درصد از کل عرضه بیت کوین در حال حاضر در کیف پول افرادی قرار دارد که می‌خواهند برای طولانی‌مدت از آن نگهداری کنند، به این افراد اصطلاحاً دستان الماسی (Diamond Hands) هم می‌گویند. این مسئله همان‌طور که فشار عرضه بی‌مانندی را بر بیت کوین وارد می‌کند، فشار خرید زیادی هم در بازار ایجاد کرده است.

بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۲ ساعته بازار بیت کوین/ دلار)

گاسپار می‌گوید ۲۰۰,۰۰۰ بیت کوینی که احتمال از سوی صرافی مت گاکس (Mt. Gox) وارد بازار می‌شود، باعث افزایش فشار فروش نخواهد شد. این تحلیل‌گر معتقد است به احتمال زیاد سرمایه‌گذارانی که توانسته‌اند پس از سال‌ها مبارزه بیت کوین‌های خود را پس بگیرند، با توجه به رشد قیمت این دارایی در چند سال گذشته، همچنان آن را نگه می‌دارند.

گاسپار در این رابطه گفته است:

تصور نمی‌کنم این سرمایه‌گذاران فشار فروش زیادی ایجاد کنند. بیت کوین در این بازه زمانی عملکرد بهتری نسبت به دارایی‌های دیگر داشته است و به [این روند] ادامه خواهد داد. به همین خاطر فکر می‌کنم بسیاری از این سرمایه‌گذاران این احساس را دارند که نگهداری از بیت کوین‌هایشان راه حل مطمئن‌تری است.

بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری؟

مارتین گاسپار همچنین از عواملی نام برده است که تا پایان سال جاری میلادی بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند. طبق گفته‌های او نزدیک‌شدن به انتهای سال معمولاً باعث می‌شود که معامله‌گران پول بیشتری وارد بازار کنند. هدف آنها این است که تا قبل از پایان سال سود بیشتری به دست آورند. گاسپار همچنین می‌گوید که معامله‌گران تازه از تابستان کسل‌کننده ۲۰۲۱ بیرون آمده‌اند و ازسرگیری فعالیتشان باعث تقویت بازار می‌شود.

با وجود جهش قیمت‌ها در هفته‌های اخیر، گاسپار معتقد است که بازار در ادامه سال ۲۰۲۱ و حتی در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۲ هم به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. او پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا پایان سال از ۱۰۰,۰۰۰ دلار عبور می‌کند و گفته است که شاید به ۱۵۰,۰۰۰ دلار هم برسد. گاسپار معتقد است که سرمایه‌گذاران با رسیدن قیمت به بالای ۱۰۰,۰۰۰ دلار همچنان دارایی خود را حفظ می‌کنند و انتظار دارد که فشار فروش با رسیدن قیمت به ۲۰۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *