اخبار ارزدیجیتال خبر

هشدار تیم شیبا؛ ۳ آدرس جدید SHIB در کوین مارکت‌کپ معتبر نیستند.

تیم توسعه دهنده شیبا اینو نسبت به اضافه شدن ۳ آدرس قرارداد هوشمند (جعلی) شیبا اینو در شبکه‌های BSC، سولانا و ترا در کوین مارکت کپ، هشدار داد.

به نقل از یو تودی، تیم توسعه‌دهنده پروژه شیبا در این توییت اعلام کرد ۳ آدرس قرارداد جعلی از این پروژه روی سایت کوین مارکت کپ قرار داده شده است که مربوط به بلاکچین‌های بایننس اسمارت چین، سولانا و ترا هستند و درباره استفاده از آن‌ها به کاربران خود هشدار داد.

در این اعلامیه آمده است: ۳ آدرس اضافه شده توسط کوین مارکت کپ برای توکن SHIB، معتبر نبوده و برای استفاده امن نیستند. از این قراردادها استفاده نکنید. توکن شیبا را با استفاده از این آدرس‌ها خریداری نکنید زیرا دارایی شما به صورت غیر قابل برگشت از دست می‌رود.

توییت هشدار تیم شیبا در مورد آدرس‌های جعلی
توییت هشدار تیم شیبا در مورد آدرس‌های جعلی

به گفته تیم شیبا اینو، احتمالا این آدرس قراردادها برای کلاه‌برداری هانی‌پات (honeypot) مورد استفاده قرار خواهند گرفت. تاکنون مدیران سایت کوین مارکت کپ از برقراری تماس با تیم سازنده پروژه شیبا امتناع کرده‌اند و نسبت به حذف این آدرس‌های جعلی اقدامی نکرده‌اند.

اگر به سایت کوین مارکت‌کپ مراجعه کنید و روی رمز ارز SHIB کلیک کنید، متوجه می‌شوید که در کنار آدرس متعلق به شبکه اتریوم آن، ۳ آدرس دیگر همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، اضافه شده است.

آدرس قرارداهای جعلی شیبا
آدرس قرارداهای جعلی شیبا

در همین حال یکی از اعضای تیم توسعه شیبا در توییتر خود اعلام کرد:

اگر شما (Coin Market Cap) به کلاه‌برداران اجازه قراردادن آدرس‌های جعلی در سایت خود می‌دهید، بهتر است تا پروژه Shib را به صورت کلی از سایت خود حذف کنید و حداقل با کلاه‌برداران همکاری نکنید. شما ماه‌هاست که اعتنایی به این پروژه ندارید و غیرحرفه‌ای برخورد می‌کنید. تنها آدرس ما مبتنی بر استاندارد ERC20 است.

جوابیه کوین مارکت کپ

ساعاتی پیش کوین مارکت کپ در توییتی خطاب به تیم پروژه شیبا اعلام کرد آدرس‌های قرارداد لیست شده در این سایت از نوع ورم‌هول (wormhole) هستند که برای تسهیل تراکنش‌های بین‌زنجیره‌ای توکن‌های رپد (wrapped) شیبا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جوابیه کوین مارکت کپ در خصوص آدرس‌های جعلی
جوابیه کوین مارکت کپ در خصوص آدرس‌های جعلی

این آدرس‌ها به کاربران اجازه استفاده از ماشین مجازی اتریوم (EVM) منطبق با زنجیره‌های دیگر را می‌دهند. تیم پروژه شیبا هنوز واکنشی به این جوابیه کوین مارکت کپ از خود نشان نداده است.

آیا اضافه شدن آدرس‌های دیگر شیبا توسط کوین مارکت کپ، کار درستی است؟ زمانیکه تیم توسعه دهنده برنامه‌ای برای استفاده از شبکه دیگری ندارند، آیا این اقدام می‌تواند خطرناک باشد؟ نظر شما چیست؟

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *