اخبار ارزدیجیتال خبر

هزینه ایجاد حساب روی ریپل لجر نصف شد.

با موافقت اعتبارسنج‌های شبکه ریپل لجر (XRP Ledger) هزینه لازم برای ایجاد حساب در این پروتکل ۵۰ درصد ارزان‌تر شد.

به گزارش یوتودی، پس از هفته‌ها رأی‌گیری برای کاهش هزینه‌های ساخت حساب در ریپل لجر، سرانجام حداقل موجودی موردنیاز برای ایجاد حساب در این شبکه از ۲۰ به ۱۰ «XRP» کاهش یافت.

ریپل لجر شبکه‌ای شبیه به بلاک چین است که تراکنش‌های توکن XRP در آن ثبت و مدیریت می‌شود. این پروتکل به‌منظور پیش‌گیری از اسپم و بروز دیگر حملات مخرب در شبکه، کاربران را ملزم می‌کند تا برای ساخت حساب جدید مقدار مشخصی توکن XRP سپرده‌گذاری کنند.

در صورتی که اعتبارسنج‌های مورداعتماد شبکه با تغییر هزینه ساخت حساب در ریپل لجر موافقت کنند، حداقل موجودی موردنیاز برای ایجاد حساب در این پروتکل می‌تواند کاهش یا افزایش یابد. در مواقعی که قیمت XRP افزایش قابل‌توجهی داشته باشد، تنظیم این نرخ ضروری خواهد بود.

بر اساس توافق اعتبارسنج‌های ریپل لجر قرار است ۲ توکن XRP به حساب ذخیره هر آدرس اضافه شود. این آدرس‌ها شامل کانال‌های پرداختی، صادرکنندگان چک‌های دیجیتال، تراست لاین‌ها (Trust Line) و دیگر موارد وابسته به شبکه ریپل لجر است.

دیوید شوارتز (David Schwartz)، مدیر فناوری ریپل، پیش‌تر و در اواخر آوریل (فروردین) از ایده کاهش هزینه ساخت حساب در ریپل لجر حمایت کرده بود.

شوارتز گفته بود:

شخصاً از کاهش موجودی لازم [برای ساخت حساب جدید در] ریپل لجر از ۲۰/۵ به ۱۰/۲ حمایت می‌کنم. با کسی در [شرکت] ریپل در این مورد صحبت نکرده‌ام. به این موضوع فکر کنید، احتمالاً من هم باید [به آن فکر کنم]. این نظر شخصی من است.

اصلاحیه‌ای که اعتبارسنج‌های ریپل لجر به تصویب رساندند افتتاح حساب در این شبکه را دو برابر ارزان‌تر می‌کند، با این حال کمبود مقررات بازدارنده می‌تواند احتمال شکل‌گیری حملات بندآوری خدمات (DoS) را افزایش دهد.

اعتبارسنج‌های ریپل لجر در ماه مه (اردیبهشت) به طرح بحث‌برانگیز حذف حساب‌های این شبکه رأی مثبت دادند. بر اساس این طرح کاربران می‌توانند با پرداخت ۵ توکن XRP حساب خود را به‌طور کامل حذف کنند.

ریپل لجر در ماه آوریل (فروردین) هم امکان ساخت حساب‌های لایت با حداقل موجودی ۱ XRP را به شبکه خود اضافه کرده بود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *