اخبار ارزدیجیتال خبر

نشانه‌های صعودی در شبکه بیت کوین؛ تحلیلگران: قیمت در آستانه یک جهش دیگر است.

آن‌طور که از داده‌های مربوط به شبکه بیت کوین پیداست، حجم خرید نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران کوچک در هفته‌های اخیر رشد محسوسی داشته است. علاوه‌ بر این، برخی از تحلیلگران هم معتقدند که بیت کوین در آستانه یک جهش صعودی دیگر قرار دارد.

به گزارش کوین تلگراف، روند صعودی بیت کوین که در ۱ آوریل (۱۲ فروردین) آغاز شد، در ۴ آوریل (۱۵ فروردین) به مقاومت مهمی برخورد کرد. در بعدازظهر این روز، موج فروش ایجاد‌شده خریداران را از پا درآورد و باعث شد که بیت کوین به پایین محدوده ۴۵,۲۰۰ دلار برسد و یک روند اصلاحی در کل بازار ارزهای دیجیتال آغاز شود.

پس از اینکه این موج فروش بیت کوین را به زیر حمایت ۴۶,۰۰۰ دلاری رساند، قیمت تا کف روزانه ۴۵,۱۳۳ دلار پایین آمد. سپس خریداران این ارز دیجیتال توانستند آن را به بالای محدوده ۴۵,۷۰۰ دلار برگردانند.

نشانه‌های صعودی در شبکه بیت کوین؛ اصلاح قیمت زیاد دوام نمی‌آورد
نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار.

در ادامه نظر برخی از تحلیلگران را درباره چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چه روندی ممکن است در ماه آوریل (فروردین) در انتظار بیت کوین باشد.

مقاومت مهم بیت کوین به حمایت تبدیل شده است

معامله‌گری با نام مستعار «ShardiB2» در همان ابتدا توانست ضعف بیت کوین در روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) را تشخیص دهد. او با انتشار نمودار زیر توضیح داد که کندل چهارساعته این ارز دیجیتال در پایین کانال آن بسته شده و به نظر می‌رسد که روند بیت کوین تغییر یافته است.

نشانه‌های صعودی در شبکه بیت کوین؛ اصلاح قیمت زیاد دوام نمی‌آورد
نمودار چهارساعته قیمت بیت کوین به دلار

او در این باره گفته‌ است:

ممکن است که قیمت بیت کوین به ۴۴,۳۰۰ دلار برسد؟ احتمالش وجود دارد؛ اما فکر نمی‌کنم بیشتر از این کاهش یابد. تنها نکته نگران‌کننده فرارسیدن‌ زمان پرداخت‌ مالیات‌هاست. به همین خاطر سرمایه‌گذاران ممکن است برای پرداخت مالیات‌های خود دست به فروش بزنند. چیزی که در سال گذشته هم شاهد آن بودیم.

متیو هایلند (Matthew Hyland)، تحلیلگر داده‌های درون‌زنجیره‌ای، توضیح کلی‌تری از عملکرد بیت کوین ارائه و با انتشار نمودار زیر به حمایت‌ها و مقاومت‌های مهم پیش‌ روی بیت کوین در محدوده قیمتی فعلی آن اشاره کرده است.

نشانه‌های صعودی در شبکه بیت کوین؛ اصلاح قیمت زیاد دوام نمی‌آورد
نمودار روزانه قیمت بیت کوین به دلار.

او در این باره گفته‌ است:

بیت کوین در تلاش است تا مقاومت قبلی خود را به حمایت جدیدی تبدیل کند.

نشانه‌هایی از انباشت گسترده بیت کوین

شرکت تحلیلی گلسنود (Glassnode) درباره معامله‌گرانی صحبت کرده است که اخیراً در حال انباشت بیت کوین بوده‌اند. طبق داده‌های این شرکت، خریداران خرد و نهنگ‌های بیت کوین در هفته‌های اخیر به‌شدت این ارز دیجیتال را انباشت کرده‌اند.

در این زمینه، گلسنود به نهنگ‌های بزرگی همچون لونا فاندیشن گارد (Luna Foundation Guard) و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اشاره کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت‌های بزرگ دوباره به بیت کوین به‌عنوان «وثیقه‌ای بی‌عیب و نقص» نگاه می‌کنند و در دو هفته گذشته با جدیت تمام در حال انباشت آن بوده‌اند.

میزان انباشت امسال نهنگ‌ها را می‌توانید در خط‌چین قرمزرنگ تصویر زیر مشاهده کنید. علاوه بر نهنگ‌ها خریداران کوچکی که موجودی بیت کوین کمی دارند نیز از اواخر ماه ژانویه (دی) به‌شدت در حال انباشت بیت کوین بوده‌اند.

نشانه‌های صعودی در شبکه بیت کوین؛ اصلاح قیمت زیاد دوام نمی‌آورد
روند انباشت بیت کوین در گروه‌های مختلف.

گلسنود در این باره گفته‌ است:

به‌طور کلی، به نظر می‌رسد که فعالان بازار مجدداً نسبت به بیت کوین و نقش آن در آینده اقتصاد خوش‌بین شده‌اند.

میانگین متحرک ساده ۱۲۵ روزه در آستانه یک شکست صعودی است

تحلیلگر و سرمایه‌گذار ناشناس دیگری با نام مستعار کریپتو بول گاد (Crypto Bull God) به نکته جالبی درباره روند قیمتی بیت کوین اشاره کرده است. او با انتشار نمودار زیر، تاریخچه قیمت بیت کوین و میانگین متحرک ساده ۱۲۵ روزه آن را نشان داده است.

نشانه‌های صعودی در شبکه بیت کوین؛ اصلاح قیمت زیاد دوام نمی‌آورد
نمودار سه‌روزه قیمت بیت کوین به دلار.

او گفته‌ است:

می‌توانید ببینید که سطح فعلی بیت کوین اهمیت زیادی دارد. اگر میانگین متحرک ساده ۱۲۵ روزه بیت کوین ابتدا به سمت پایین و مجدداً به سمت بالا شکسته شود، ممکن است با جهش شدید قیمت مواجه شویم.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *