اخبار ارز دیجیتال

طبق یک نظرسنجی، ۷۲ درصد از مردم روسیه هرگز بیت کوین نخریده‌اند.

طبق یک نظرسنجی جدید، پذیرش ارزهای دیجیتال در روسیه چندان سریع پیش نمی‌رود، زیرا ظاهراً اکثریت قریب به اتفاق روس‌ها تا به‌ حال هرگز ارزهای دیجیتال خریداری نکرده‌اند.

خبرگزاری محلی Kommersant روز پنجشنبه گزارش داد که کیف پول ارزهای دیجیتال Tangem در سوئیس، نظرسنجی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در روسیه انجام داده است.

۷۲ درصد از ۲۱۰۰ شرکت‌کننده در این نظرسنجی ادعا کردند که هرگز رمزارزهایی مانند بیت کوین را خریداری نکرده‌اند.

تنها ۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نسبت به ارزهای دیجیتال نظر منفی دارند، ۴۵ درصد نگرش مثبتی دارند و ۴۶ درصد باقی‌مانده نیز نظری نداشتند.

بر اساس این نظرسنجی، «توانایی کسب درآمد» بزرگترین نکته مثبت در مورد سرمایه‌گذاری‌های کریپتو بوده، به طوری که ۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان به همین دلیل سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را انتخاب کردند. از سوی دیگر، «عدم پشتوانه فیزیکی» به عنوان نگران‌کننده‌ترین نکته در نظر گرفته شده و ۶۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که به این دلیل نمی‌خواهند ارز دیجیتال بخرند.

علیرغم اینکه اکثریت قریب به اتفاق روس ها ظاهراً با سرمایه‌گذاری در کریپتو آشنا نیستند، اما بسیاری از آنها در حال بررسی اینگونه سرمایه‌گذاری ها هستند. ۳۱ درصد اعلام کردند که آماده خرید رمزارز در شش ماه آینده هستند و ۴۰ درصد ادعا کردند که هنوز در مورد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مطمئن نیستند. فقط ۳۰ درصد گفتند که در آینده نزدیک برای خرید ارز دیجیتال برنامه‌ریزی نکرده‌اند.

نرخ پایین پذیرش کریپتو در روسیه با سطح پایین آگاهی و آموزش در این کشور مطابقت دارد. بر اساس داده‌های Tangem، تنها ۶ درصد از پاسخ‌دهندگان اطلاعات خوبی درباره رمزارزها دارند، در حالی که ۸۰ درصد فقط این اصطلاح را شنیده‌اند.

بر اساس برآوردهای سرگئی مندلیف (Sergey Mendeleev)، مدیر عامل InDeFi، تعداد کاربران فعال و غیرفعال رمزارزی در روسیه در حال حاضر کمتر از ۱٪ از کل جمعیت ۱۴۴/۴ میلیونی این کشور است. او گفت که این امر احتمالاً به دلیل نبود روش‌های قانونی برای خرید یا فروش کریپتو در روسیه و همچنین خطر مسدود شدن وجوه توسط بانک‌ها است.

از سوی دیگر، برخی از کارشناسان معتقدند که روس ها به دلیل محدودیت‌های ارزی بانک روسیه به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. نیکیتا واسف (Nikita Vassev) بنیانگذار TerraCrypto گفته که بسیاری از روس‌ها با استفاده از استیبل کوین‌ها و بیت کوین پول خود را از کشور خارج می‌کنند و سپس در کشورهایی مانند گرجستان یا امارات متحده عربی نقد می‌کنند.

در اوایل سال جاری کرملین تخمین زد که روس ها تا اواخر سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال خواهند داشت. نظرسنجی دیگری در سال گذشته نشان داد که ۷۷ درصد از سرمایه‌گذاران روسی بیت کوین را به طلا و فارکس ترجیح می‌دهند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *