اخبار ارز دیجیتال

صرافی کریپتو دات کام به جای 100 دلار، 10.5 میلیون دلار به حساب یک کاربر واریز کرد!

آخرین بروزرسانی:10 شهریور 1401

به گزارش خبرگزاری محلی 7News، دو زن استرالیایی اهل ملبورن به نام‌های منویل و گانگادوری به خاطر خطای یکی از کارمندان صرافی رمزنگاری Crypto.com، به اشتباه به جای 100 دلار استرالیا، مبلغ 10.5 میلیون دلار استرالیا از این صرافی سنگاپوری دریافت کردند. ظاهراً این کارمند به جای مبلغ بازپرداخت، یک شماره حساب را در فیلد پرداخت تایپ کرده است که منجر به انتقال اشتباه این مبلغ گزاف به حساب بانکی آنها شده است.

بر اساس این گزارش، این حادثه در ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) رخ داده است، اما تا زمان حسابرسی سالانه دسامبر 2021 (آذر 1400) شناسایی نشد. پس از طرح دعوی، دادگاه عالی ویکتوریا دستور داد که وجوه باید به شرکت بازگردانده شود. هرچند، ظاهراً منویل قبلاً 1.35 میلیون دلار استرالیا از این پول را برای خرید یک خانه لوکس پنج خوابه در منطقه مسکونی کریگیبرن (Craigieburn) ویکتوریا هزینه کرده است. طبق حکم دادگاه ویکتوریا، منویل موظف است ملک مذکور را بفروشد و وجوه باقیمانده را برگرداند، در غیر این صورت با اتهامات جدی به دادگاه احضار می شود.

جاستین لارنس از وکلای پرونده گفته است شکی نیست که شما می دانستید که چنین مبلغی نباید در حساب شما وجود داشته باشد، و در واقع این مسئولیت بر عهده بوده است که با فرستنده تماس بگیرید و این خطا را اطلاع دهید.

ناگفته نماند که برخلاف تراکنش‌های رمزنگاری که نهایی و غیرقابل برگشت هستند، مؤسسات مالی متمرکز این امکان را دارند که تراکنش‌های اشتباه را معکوس کنند. با این حال، با توجه به بازه زمانی لازم برای کشف خطا و فرستاده شدن وجوه Crypto.com پس از دریافت به حسابی غیر از حساب اصلی، معکوس کردن تراکنش عملاً غیرممکن بوده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *