اخبار ارزدیجیتال خبر

رشد ۱۰۰ درصدی قیمت سه آلت کوین در آستانه اضافه‌شدن به بازار کوین بیس

کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا، چند روز پیش فهرست توکن‌هایی را که قصد دارد در سه ماه آینده آنها را به بازار خود اضافه کند، منتشر کرد. قیمت برخی از این توکن‌ها که چندان هم نام‌آشنا نیستند، پس از انتشار این اعلامیه بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرده است. این در حالی است که این توکن‌ها هنوز به بازار کوین بیس اضافه نشده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، کوین بیس روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) فهرستی از ۵۰ ارز دیجیتال را که برای اضافه‌کردن به پلتفرم معاملاتی خود در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ بررسی می‌کند، منتشر کرد. به گفته کوین بیس این اقدام برای ایجاد شفافیت فرآیند فهرست‌کردن ارزهای دیجیتال در این صرافی انجام شده است.

با وجود این، در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال با بررسی دقیق‌تر به‌دنبال یافتن گزینه‌های باارزش از میان این ۵۰ نامزد بودند، واکنش‌ها نسبت به انتشار فهرست کوین بیس متفاوت بود و منجر به برخی ادعاها مبنی بر خریدوفروش کارکنان داخلی این صرافی شد.

پس از گذشت تقریباً یک هفته و جهش و سقوط شدید بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود در این فهرست، با آرام‌شدن اوضاع، مشخص شد که توکن‌های مورفیوس لبز (Morpheus Labs)، کروماتیکا (Kromatika) و بیگ دیتا پروتکل (Big Data Protocol)، سه برنده اصلی اعلامیه کوین بیس هستند که بیشترین رشد را در این مدت تجربه کرده‌اند.

مورفیوس لبز (MITX)

مورفیوس لبز پروژه‌ای است که ابزارهای توسعه بلاک چین گسترده‌ای برای ساده‌سازی فرآیند توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در شبکه‌های مختلف و با زبان‌های برنامه‌نویسی متفاوت، ارائه می‌کند.

به‌دنبال انتشار نام این توکن در اعلامیه کوین بیس، قیمت مورفیوس لبز روز ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) با حدود ۱۸۵ درصد رشد از کف ۰.۰۱۴ دلاری به ۰.۰۴ دلار افزایش یافت.

نمودار قیمت مورفیوس لبز در نمای ۴ساعته.
نمودار قیمت مورفیوس لبز در نمای ۴ ساعته.

جدا از اعلامیه کوین بیس، قیمت این ارز دیجیتال در این مدت از اخبار مثبتی دیگری در رابطه با پلتفرم ان‌اف‌تی لانچر (NFT Launcher)، راه‌اندازی مورفیوس لبز لانچ‌پد (Morpheus Labs Launchpad) و پورتال توسعه‌دهنده سید (SEED) تأثیر گرفته است.

پلتفرم «NFT Launcher» یک ابزار مبتنی بر مرورگرهای اینترنتی است که ساخت و ارسال NFT را برای کاربران آسان می‌کند. لانچ‌پد نیز یک سرویس مبتنی بر فضای ابری است که با همکاری هواوی کلاود (HUAWEI CLOUD) سنگاپور قصد دارد با استفاده از فناوری بلاک چین راهکارهایی به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف ارائه دهد. پورتال سیید نیز مجموعه‌ای از ابزارها برای توسعه‌دهندگان بلاک چین است و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کاربر دارد.

کروماتیکا (KROM)

کروماتیکا فایننس (Kromatika Finance) یک صرافی غیرمتمرکز است که به کاربران امکان مبادلات بدون کارمزد را ارائه کرده و از ورود ربات‌ها به پنل و لغزش قیمت‌ها (slippage) جلوگیری می‌کند.

داده‌های وب‌سایت کوین گکو (CoinGecko) نشان می‌دهند که توکن کروماتیکا قبل از اینکه در ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) با ۱۴۵ درصد رشد به ۰.۱۳ دلار برسد، ۹ آوریل (۲۰ فروردین) با قیمت ۰.۰۵۲۵ دلار معامله می‌شد. در حال حاضر، قیمت کروماتیکا حدود ۰.۱۱ دلار است.

نمودار قیمت کروماتیکا در نمای ۲ساعته.
نمودار قیمت کروماتیکا در نمای ۲ ساعته.

از پیشرفت‌هایی که به تقویت آینده پروژه کروماتیکا کمک می‌کند می‌توان به راه‌اندازی نسخه دوم این صرافی به نام «Kromatika v۲» اشاره کرد. این به‌روزرسانی برای ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) برنامه‌ریزی شده است و امکان دارد در آینده به پروژه آربیتروم اودیسه (Arbitrum Odyssey)، پروتکل وام‌دهی فعال در اکوسیستم آربیتروم، اضافه شود.

بیگ دیتا پروتکل (BDP)

بیگ دیتا پروتکل یک پروژه مرتبط با امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. این پروژه روی ایجاد یک بازار نقدینگی برای داده‌های باارزش تجاری که ارائه‌دهندگان حرفه‌ای داده‌ها آن را تأمین می‌کنند، متمرکز شده است.

قیمت بیگ دیتا پروتکل بلافاصله پس از اعلامیه کوین بیس از پایین‌ترین سطح خود، یعنی ۰.۰۵۸ دلار در ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) با ۲۰۴ درصد رشد به ۰.۱۷۷ دلار رسید. در حال حاضر قیمت این توکن به ۰.۱۳۱ دلار کاهش یافته است، اما همچنان در هفت روز گذشته بیش از ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

نمودار قیمت بیگ دیتا پروتکل در نمای ۴ساعته.
نمودار قیمت بیگ دیتا پروتکل در نمای ۴ ساعته.

روند صعودی بیگ دیتا پروتکل به‌دلیل چند پیشرفت قابل‌توجه، از جمله ادغام با شرکت اینترکانتیننتال اکسچنج (Intercontinental Exchange) است که در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر آمریکایی از نظر درآمد محسوب می‌شود. مشارکت با متاگیم‌هاب دائو (MetaGameHub DAO) و سکیوریتیز کوت اکسچنج (Securities Quote Xchange) نیز از جمله همین پیشرفت‌هاست.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *