اخبار ارزدیجیتال خبر

تقویت دلار؛ احساسات منفی در بازار ارزهای دیجیتال هم‌چنان ادامه دارد.

هر چند قیمت بیت کوین اندکی افزایش یافت اما اتریوم و اغلب آلت کوین‌‌های بازار ارزهای دیجیتال، بیش‌ازپیش سقوط کردند. دلیل این سقوط تاثیر نظرات انقباضی مطرح شده در جلسه روز چهارشنبه فدرال رزرو عنوان شده است.

به گزارش کوین دسک، پنج‌شنبه پس از اظهارات جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو آمریکا، بیت کوین به روند نزولی خود ادامه داد. با توجه به نظر فعالان بازار که اعتقاد دارند، بانک مرکزی در سال جاری بیش از ۴ مرتبه نرخ بهره را افزایش خواهد داد، قیمت‌‌ها در بازار سهام نیز سقوط کرد.

در زمان انتشار این گزارش، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در حدود ۳۷,۰۰۰ دلار است که طی شبانه‌روز گذشته با مقداری افزایش قیمت مواجه شده است اما هم‌چنان نسبت به قیمت هفته گذشته خود افتی قابل توجه دارد. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در بازه زمانی مشابه هم‌چنان قیمت خود را از دست می‌دهد و اینک به بهای حدود ۲,۴۰۰ دلار معامله می‌شود. نمودار اغلب آلت کوین‌های اصلی نیز قرمز رنگ است.

هم‌زمان با سقوط قیمت ارزهای دیجیتال، دلار آمریکا تقویت شد. در زمان انتشار این گزارش، شاخص دلار آمریکا (DXY)، با ۰.۷۹ درصد افزایش نسبت به روز پیش، برابر با ۹۷.۲ شد.

تقویت دلار در اکثر مواقع موجب کاهش قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود. در گذشته نیز بیت کوین و شاخص دلار در جهت مخالف یک‌دیگر حرکت کرده‌اند. این همبستگی منفی بین ارزش دلار و ارزهای دیجیتال در ماه جولای گذشته (تیر ماه) ملموس‌تر شد.

براساس اطلاعات به‌دست آمده، در شبانه‌روز گذشته حجم معاملات بیت‌کوین در صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال، به پایین‌ترین سطح خود در هفته اخیر رسیده است.

تقویت دلار، احساسات منفی در بازار ارزهای دیجیتال را ادامه‌دار می‌کند
حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌های مختلف در سال ۲۰۲۲

اما بحث این روزهای توییتر، خبرهای پیرامون واندرلند (Wonderland) یک پروتکل محبوب مالی غیرمتمرکز (DEFI) است. به تازگی فاش شده است که یکی از مدیران واندرلند مایکل پاترین (Michael Patryn)، یکی از بنیان گذاران کوادریگا‌ سی‌ایکس (QuadrigaCX) است. این صرافی معروف کانادایی چندی پیش توانست بیش از ۱۹۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران خود کلاه‌برداری کند. با فاش شدن این خبر فراگ نیشن (Frog Nation) که واندرلند یکی از پروتکل‌های این مجموعه پروتکل است، هدف موجی از انتقادات قرار گرفت. دانیله سستاگالی (Daniele Sestagalli) توسعه دهنده معروف دیفای، رهبر پروژه فراگ نیشن است. در زمان انتشار این گزارش قیمت واندرلند با بیش از ۲۵ درصد کاهش به ۳۹۶ دلار رسید. هم‌چنین قیمت اسپل (Spell) یکی دیگر از ارزهای دیجیتال عضو مجموعه فراگ نیشن به میزان قابل توجّهی کاهش یافت.

تحلیل تکنیکال

همان‌طور که در نمودار زیر پیداست، بیت کوین با سدّ مقاومت ۴۰,۰۰۰ دلاری مواجه و به حمایت ۳۳,۰۰۰ دلاری خود دل‌گرم است.

تقویت دلار؛ احساسات منفی در بازار ارزهای دیجیتال هم‌چنان ادامه دارد
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین/ تتر) همراه با سطوح مقاومتی

در چند روز گذشته بیت کوین نتوانست روند رشد خود را از ۳۲,۹۰۰ دلار به ۳۹,۰۰۰ دلار حفظ کند. در نماهای روزانه ارزهای‌ دیجیتال معاملات محدودی جریان دارند و شاخص‌های تکنیکال در کوتاه‌مدت عمدتاً خنثی هستند.

رفتار قیمت بیت کوین در نمای ۴ ساعته حاکی از فروش قوی است؛ زیرا قیمت در چند هفته گذشته زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه باقی مانده است. معمولا سیگنال‌های فروش بیش‌ازحد، قبل از افزایش مختصر قیمت‌ها نمایان می‌شوند، که با توجه به روند نزولی مداوم قیمت بیت کوین از ماه نوامبر (آبان ماه) تاکنون، پیش‌بینی می‌شود که صعودی محدود در انتظار قیمت بیت کوین باشد.

در حال حاضر خریداران در جهت تثبیت پول‌بک باید بین ۳۰,۰۰۰ دلار تا ۳۷,۰۰۰ دلار حمایت داشته باشند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *