اخبار ارزدیجیتال خبر

۱۹ درصد از هش‌ریت بیت کوین را شرکت‌های سهامی‌عام تامین می‌کنند.

بر اساس یافته‌های حاصل از گزارش جدید آرکین ریسرچ (Arcane Research)، کنترل هش‌ریت بیت‌کوین به‌طور پیوسته در حال عمومی‌تر شدن است، زیرا شرکت‌های سهامی‌عام سهم فزاینده‌ای در این امر ایفا می‌کنند. داده‌های کنونی نشان می‌دهد که در حال حاضر سهم شرکت‌های استخراج‌ سهامی‌عام از هش‌ریت بیت‌کوین تقریباً ۱۹ درصد است. با توجه به این موضوع از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) تاکنون، میزان کنترل این نوع از شرکت‌ها در هش‌ریت بیت کوین ۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بیت کوین دات کام، شرکت‌های استخراج سهامی‌عام همچنان در حال افزایش بوده و نسبت به سایر رقبای خود در بازار استخراج ارزهای دیجیتال، رشدی افزون‌تر داشته‌اند.

در چند سال اخیر با توجه به افزایش هش‌ریت استخراج ارزهای دیجیتال به بالاترین حد خود، می‌توان گفت که استخراج بیت کوین رشد زیادی داشته است. در حال حاضر، هش ریت شبکه بیت کوین در حدود ۲۲۲.۱۸ اگزاهش بر ثانیه (EH/S) یا به عبارتی ۲۲۲ کوینتیلیون هش بر ثاینه است.

گزارش اخیراً منتشر شده آرکین ریسرچ بیان‌گر آن است که حدود ۱۹ درصد از هش‌ریت کنونی بیت کوین متعلق به شرکت‌های سهامی عام است. هایو بلاک چین تکنولوژیس (Hive Blockchain Technologies)، کلینزپارک (Cleanspark)، رایوت بلاک چین (Riot Blockchain)، ماراتن دیجیتال هولدینگز (Marathon Digital Holdings)، بیت‌فارمز (Bitfarms) و هات‌ ۸ ماینینگ (Hut ۸ Mining) از جمله این شرکت‌های سهامی‌عام هستند که به استخراج بیت کوین می‌پردازند.

Research Shows 19% of Bitcoin's Hashrate Is Managed by Publicly Listed Companies
سهم استخراج کنندگان سهامی‌عام از هش ریت بیت کوین

جران ملرود (Jaran Mellerud)، نویسنده این گزارش، توضیح می‌دهد که ۱۹ درصد از هش‌ریت شبکه بیت کوین متعلق به شرکت‌های سهامی‌عام است. این نسبت از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه ۱۳۹۹) تاکنون رشدی ۳ درصدی را شاهد بوده است. در حالی که آن زمان تنها تعداد انگشت شماری از استخراج‌کنندگان بیت کوین را شرکت‌های سهامی‌عام تشکیل می‌دادند، اکنون تعداد این شرکت‌ها به ۲۶ مورد رسیده است.

ملرود می‌افزاید که اکثر این استخراج‌کنندگان در آمریکای شمالی مستقرند و از آن‌جا که دسترسی بیشتری به سرمایه دارند، سریع‌تر از سایر شرکت‌های خصوصی قادر به گسترش تجهیزات استخراج خود هستند.

علاوه‌بر موارد گفته شده، این محقق در گزارش خود بیان می‌کند که نرخ رشد شرکت‌های استخراج سهامی‌عام، بسیار سریع‌تر از بازار کلی استخراج، افزایش پیدا می‌کند. این شرکت‌ها برای افزایش بیت کوین تولیدی، ناچارند هش‌ریت خود را سریع‌تر از مابقی اعضای شبکه افزایش دهند.

در ادامه این محقق، نتیجه‌گیری می‌کند که با توجه به قصد این شرکت‌ها برای افزایش هش‌ریت خود با سرعتی بیشتر از هش‌ریت دیگر اعضای شبکه، باید منتظر افزایش سهم ایالات متحده و کانادا از هش‌ریت کل باشیم.

با توجه به این‌که طبق این گزارش ۱۹ درصد از هش‌ریت کل شبکه (۲۲۲ اگزاهش بر ثانیه) متعلق به شرکت‌های استخراج سهامی‌عام است، می‌توان نتیجه گرفت که سهم این شرکت‌ها از هش ریت بیت کوین، برابر با ۴۲.۱۸ اگزاهش بر ثانیه خواهد بود.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *