اخبار ارزدیجیتال خبر

نظر تحلیل‌گران جی‌پی‌مورگان؛ بیت کوین ۴۴,۰۰۰ دلار نمی‌ارزد.

آخرین بروزرسانی:22 بهمن 1400

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان چِیس (JPMorgan Chase) قیمت منصفانه بیت کوین را ۳۸,۰۰۰ دلار تخمین زده‌اند. عدد تخمینی این کارشناسان ۱۲ درصد کمتر از قیمت بیت کوین در حال حاضر است.

به گزارش کریپتو بریفینگ، علی رغم این‌که بهای بیت کوین چندی پیش، از بالاترین سطح قیمتی خود در طول تاریخ، یعنی سطح قیمتی ۶۹,۰۰۰ دلار سقوط کرد، هم‌چنان برخی تحلیلگران جی‌پی‌مورگان معتقد‌ند که در حال حاضر قیمت ۴۴,۰۰۰ دلاری نیز برای بیت کوین زیاد است.

استراتژیست‌های این غول بانک‌داری و سرمایه‌گذاری به رهبری نیکلاوس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou)، با توجه به این‌که بیت کوین نسبت به طلا ۳۰۰ درصد بیشتر نوسان دارد، اعلام کردند که ارزش منصفانه (fair value) بیت کوین را در حدود ۳۸,۰۰۰ دلار می‌دانند.

این تحلیلگران در یادداشت منتشرشده‌ خود در روز سه‌شنبه، ادعا کردند که ارزش منصفانه و نوسانات بیت کوین، با یکدیگر رابطه معکوس دارند. با توجه به این معیار اگر به فرض، بیت کوین نوسان قیمتی کمتری داشت، از ارزش منصفانه‌ای بیشتر از تخمین فعلی برخوردار بود. طبق نظر این تحلیلگران اگر اختلاف نوسانات بیت کوین و طلا ۲۰۰ درصد کاهش یابد، بیت کوین می‌تواند ارزش منصفانه‌ای در حدود ۵۰,۰۰۰ دلار داشته باشد.

برطبق نظر این کارشناسان بزرگترین مانع بیت کوین در آینده نوسانات و چرخه‌های رونق و رکود آن است، موانعی که به‌گفته آن‌ها پذیرش نهادی این ارز دیجیتال را محدود کرده‌اند. پانیگیرتزوگلو معتقد است که بیت کوین در بلندمدت به قیمت ۱۵۰,۰۰۰ دلاری خواهد رسید. سال گذشته کارشناسان این سازمان، قیمت بلندمدت بیت کوین را ۱۴۶,۰۰۰ دلار تخمین زده بودند، در نتیجه تخمین فعلی، قیمت بیت کوین در طولانی مدت را اندکی افزایش داده است.

در ماه‌های اخیر جی‌پی‌مورگان رویکردی به نسبت محافظه‌کارانه درباره بیت کوین داشته است. در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰)، هفته‌ها پس از اصلاح بیت‌کوین و افت ارزش آن از قیمت ۶۴,۰۰۰ دلار در آوریل (فروردین ۱۴۰۰)، پانیگیرتزوگلو معتقد بود که هم‌چنان امکان اصلاح ۲۶,۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین وجود دارد و ارزش منصفانه این ارز دیجیتال را بین ۲۴,۰۰۰ دلار تا ۳۶,۰۰۰ می‌دانست. در همان تابستان بیت کوین اصلاحی به یاد ماندنی را ثبت کرد و به قیمت ۲۹,۰۰۰ دلار رسید، تا این‌که در نوامبر (آبان ماه) با صعودی مجدد به محدوده ۶۹,۰۰۰ دلار وارد شد و پس از سقوط اخیر و تاکنون، برای بازگشت مجدد به این قیمت در تلاش است.

در چند ماه اخیر عوامل مختلفی در سقوط بازار ارزهای دیجیتال نقش‌آفرینی کرده‌اند. ترس از امیکرون، جنگ احتمالی روسیه، افزایش همبستگی با دارایی‌های سنتی و تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره سال جدید میلادی، از جمله این عوامل بوده‌اند.

کارشناسان جی‌پی‌مورگان در این یادداشت اشاره کردند که روند معاملات آتی و ذخایر موجود در صرافی‌ها نشان‌دهنده آن است که سقوط قیمت بعدی بازار ارزهای دیجیتال، می‌تواند آغازگر روند کاهش قیمتی باشد که نسبت به آنچه در مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) شاهد آن بودیم، طولانی‌تر و نگران‌کننده‌تر خواهد بود.

در حالی که جی‌پی‌مورگان سناریویی نسبی برای قیمت بیت کوین پیش‌بینی می‌کند، در پیش‌بینی سایر تحلیلگران نشانه‌های بیشتری از امیدواری به رشد قیمت بیت کوین دیده می‌شود. آرک اینوست (ARK Invest)، شرکت مدیریت دارایی که کتی وود (Cathie Wood) ریاست آن را عهده‌دار است، در ماه گذشته طی گزارشی اعلام کرد که بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین بیش‌ازپیش شده‌ است و روند پذیرش بیت کوین نیز سرعت قابل‌قبولی دارد. همچنین در همان گزارش پیش‌بینی شده است که ارزش بازار اتریوم تا پایان دهه ۲۰۳۰ به ۲۰ تریلیون دلار خواهد رسید که این امر قیمت‌ اتریوم را در بازه قیمتی حدود ۱۸۰,۰۰۰ دلار قرار می‌دهد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *