اخبار ارزدیجیتال خبر

قیمت طلا پس از ۱۸ ماه به ۲هزار دلار رسید؛ بیت کوین و ارزهای دیجیتال همچنان نزولی

ساعاتی پیش قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از مدت‌ها مجدداً به بالای ۲٬۰۰۰ دلار رسید. طلا اکنون فاصله بسیار کمی با رکورد تاریخی خود دارد و این در حالی است که وضعیت در بازار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال همچنان نزولی به نظر می‌رسد.

به گزارش کریپتو پوتیتو، با وجود مذاکرات متعدد، جنگ روسیه و اوکراین همچنان بعد از ۱۲ روز ادامه دارد. این آشفتگی باعث شده است که طلا، قدیمی‌ترین ابزار ذخیره ارزش در تاریخ، برای اولین بار در ماه‌های اخیر رشد درخورتوجهی داشته باشد و قیمت هر اونس آن به بیش از ۲٬۰۰۰ دلار برسد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) اعلام کرد کشورش یک «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین انجام خواهد داد که به گفته کشورهای غرب، یک جنگ تمام‌عیار است.

این حرکت روسیه، بازارهای جهانی سهام و ارزهای دیجیتال را با سقوط‌های شدیدی مواجه کرد و این دارایی‌ها بخش زیادی از ارزش خود را از دست دادند. با این حال، قیمت‌ها در روزهای بعدی تا حد زیادی بازیابی شدند؛ اما اکنون این‌طور به نظر می‌رسد که این جهش موقتی هم به پایان خود نزدیک شده است.

در هر صورت، میان همه این اتفاق‌ها، قیمت طلا افزایش یافته و بار دیگر به این پناهگاه امن سرمایه، اعتبار بیشتری بخشیده است. در زمان نگارش این خبر، طلا اندکی کمتر از ۲٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود، اما ساعاتی پیش، پس از ۱۸ ماه به بالاترین قیمت خود، یعنی حدوداً ۲٬۰۰۲ دلار رسید. طلا آخرین بار در اوت ۲۰۲۰ (مرداد ۹۹) با این نرخ معامله می‌شد.

قیمت طلا پس از ۱۸ ماه به ۲هزار دلار رسید؛ بیت کوین و ارزهای دیجیتال همچنان نزولی
نمودار قیمت طلا به دلار.

سقوط بیت کوین و بازار جهانی سهام

در حالی که قیمت طلا سر به فلک کشیده است، دارایی‌های پرریسک دوران خوبی را سپری نمی‌کنند. ارزش بیت کوین در شش روز گذشته حدود ۱۳.۵ درصد افت کرده است و در زمان نوشتن این خبر با قیمت حدوداً ۳۸٬۷۰۰ دلار معامله می‌شود. به‌عبارت دیگر، به سطحی برگشته‌ایم که بیت کوین قبل از بهبود قیمت در زمان شروع جنگ معامله می‌شد و باید دید که قیمت در ادامه چطور نوسان می‌کند.

قیمت طلا پس از ۱۸ ماه به ۲هزار دلار رسید؛ بیت کوین و ارزهای دیجیتال همچنان نزولی
نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار.

بازارهای سهام نیز وضعیت بسیار بدی دارند. شاخص معاملات آتی بورس داو جونز (DOW) در ساعات پیش از شروع بازار در روز دوشنبه، یک درصد کاهش یافت و همین اتفاق برای شاخص‌های «S&P500» و نزدک (Nasdaq) افتاده است.

با این حال، باید منتظر بود تا ببینیم پس از بازشدن وال‌استریت، بازارها در جریان ساعت‌های معاملاتی آمریکا چه عملکردی خواهند داشت.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *