اخبار ارزدیجیتال خبر

فوریه همیشه صعودی بوده است؛ آیا تاریخ برای بیت کوین تکرار می‌شود؟

عملکرد بیت کوین در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که بازدهی قیمت در ماه فوریه (بهمن) عمدتاً مثبت و بازار در این ۳۰ روز صعودی بوده است؛ اما آیا این روند در سال ۲۰۲۲ هم تکرار می‌شود؟

به گزارش کوین دسک، روز گذشته و با کم‌رنگ‌ترشدن احساسات نزولی در بازار، بیت کوین مجدداً به بالای ۳۸,۰۰۰ دلار رسید. قیمت بیت کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳.۵ درصد رشد کرده و این در حالی است که قیمت اتریوم در مدت زمان مشابه نزدیک به ۹ درصد افزایش یافته است. قیمت توکن‌های متاورسی دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (The Sandbox) هم به ترتیب ۹.۵ و ۳ درصد رشد داشته است.

ظاهراً فشار فروش هفته‌های اخیر بازار، پس از شروع بد بیت کوین و ارزهای دیجیتال در آغاز سال ۲۰۲۲، در حال کم‌رنگ‌شدن است. شاخص نسبت تعداد قراردادهای اختیار فروش (Put) به اختیار خرید (Call) در بازار قراردادهای اختیار معامله (Option) بیت کوین، روز یکشنبه به اوج ۶ ماهه خود در ۰.۶۲ دلار رسید. بالابودن رقم این شاخص عمدتاً به معنی او‌ج‌گیری احساسات نزولی در بازار است.

اگر نگاهی به گذشته بیندازیم، متوسط بازدهی بیت کوین در فوریه (بهمن) سال‌های مختلف مثبت بوده است؛ موضوعی که می‌تواند باعث امیدواری خریداران شود. آن‌طور که از شاخص‌های تکنیکال پیداست، خریداران بیت کوین احتمالاً در محدوده بین ۳۵,۰۰۰ تا ۳۷,۵۰۰ دلاری فعال بوده و قیمت را حمایت خواهند کرد. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که روند صعودی کوتاه‌مدت، در صورت شکل‌گیری، به ۴۵,۰۰۰ دلار ختم شود.

با وجود جهش اخیر قیمت‌ها، برخی از تحلیل‌گران نسبت به بازیابی بیت کوین تردید دارند؛ چراکه خطرات مربوط به عوامل کلان اقتصادی و قانون‌گذاری صنعت ارزهای دیجیتال، همچنان به قوت خود باقی است.

مارکوس سوتیریو (Marcus Sotiriou)، یکی از تحلیل‌گران مجموعه گلوبال بلاک (GlobalBlock)، گفته است:

از آنجایی که به نظر می‌رسد دولت بایدن قصد در ماه فوریه (بهمن) یک فرمان اجرایی برای قانون‌گذاری بیت کوین منتشر کند و با توجه به اینکه این حوزه را به مسئله امنیت ملی آمریکا ربط داده، نگرانی نسبت به بحث قانون‌گذاری‌ها رو به افزایش است. پیش‌بینی‌کردن این موضوع که این فرمان اجرایی تأثیر مثبت بر صنعت ارزهای دیجیتال می‌گذارد یا نتیجه عکس دارد، کار سختی است.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیل‌گر مؤسسه «FXPro»، می‌گوید:

شرایط حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال [در حال حضار] بسیار آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. قیمت بیت کوین ممکن است برای سومین ماه متوالی هم سقوط کند.

آیا فوریه امسال هم صعودی خواهد بود؟

طبق داده‌های پلتفرم استوک چارتز (StockCharts)، در طول ۹ سال گذشته، بازدهی ماه فوریه (بهمن) بیت کوین به طور متوسط ۱۲ درصد بوده و در ۸۶ درصد مواقع کندل مربوط به این ماه میلادی در وضعیت سوددهی (سبز) بسته شده است.

فوریه همیشه صعودی بوده است؛ آیا تاریخ برای بیت کوین تکرار می‌شود؟
متوسط بازدهی بیت کوین در ماه‌های مختلف (تصویر بالا) و درصد مواقعی که کندل ماهانه قیمت در وضعیت سود بسته شده است (تصویر پایین)

مؤسسه معاملاتی «QCP Capital»، در گزارش روز دوشنبه خود نوشت:

شاهد شکل‌گیری یک چشم‌انداز برای جهش قیمت در کوتاه‌مدت (فوریه) هستیم که خصوصاً می‌تواند با عبور بیت کوین از ۴۰,۰۰۰ دلار و رسیدن قیمت اتریوم به بالای ۳,۰۰۰ دلار همراه باشد.

کارشناسان این شرکت انتظار دارند که تا دو ماه آینده از نگرانی بازار برای افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا، کاسته شود. گفتنی است که کاهش نگرانی معامله‌گران در نهایت به نفع ارزهای دیجیتال و بازار جهانی سهام خواهد بود. این راه هم باید در نظر داشت که عملکرد بیت کوین در سال‌های گذشته به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند ضامن رشد قیمت در آینده باشد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *