اخبار ارزدیجیتال خبر

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری معامله‌گران بیت کوین و اتریوم در جریان نوسانات اخیر بازار

آخرین بروزرسانی:08 بهمن 1400

به‌دنبال سقوط قیمت ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی مربوط به بازارهای مشتقه بیت کوین و اتریوم لیکویید شده است. آن‌طور که پیداست بیشتر معامله‌گران لیکوییدشده در موقعیت خرید بوده‌اند.

به گزارش کوین دسک، با سقوط قیمت بیت کوین به ۳۵,۵۵۰ دلار معامله‌گران بزرگ‌ترین ارزدیجیتال جهان، به‌تنهایی بیش از ۱۰۳ میلیون دلار از دست دادند. قیمت اتریوم نیز با سقوطی مشابه به کمتر از ۲,۴۰۰ دلار رسید. بیت کوین در زمان نگارش این گزارش قیمتی معادل با ۳۶,۸۰۰ دلار دارد. اتریوم نیز هم‌اکنون با قیمت ۲,۴۸۰ دلار معامله می‌شود.

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری معامله‌گران بیت کوین و اتریوم در جریان نوسانات اخیر بازار
نمودار قیمت بیت کوین (نمای یک ساعته بازار بیت کوین/ تتر)
پس از جلسه چهارشنبه فدرال رزرو قیمت بیت کوین افزایش یافت

لیکوییدشدن هنگامی رخ می‌دهد که صرافی موقعیت اهرمی معامله‌گر را می‌بندد؛ زیرا دیگر سرمایه‌ای برای باز نگه‌داشتن موقعیت معاملاتی خود ندارد. این اتفاق در بازار معاملات مشتقه رخ می‌دهد که معامله‌گران در آن به ردیابی قیمت‌ها می‌پردازند و برخلاف بازارهای معاملات‌ آنی (spot) مالک دارایی‌های واقعی نیستند.

سقوط قیمتی ارزهای دیجیتال پس از نشست بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا آغاز شد. پس از اعلام تعهد این نهاد قانون‌گذار به کنترل تورم با افزایش نرخ بهره در سال جاری، دارایی‌‌هایی چون سهام و ارزهای دیجیتال سطوح قیمتی خود را یکی پس از دیگری از دست دادند.

میکل مورچ (Mikkel Morch)، مدیر صندوق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال «ARK36»، در یادداشتی ابراز داشت:

در اوقات نگرانی که اکثر بازارهای سرمایه‌گذاری در معرض ریسک هستند، قیمت ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین همبستگی قوی‌تری با بازار سهام دارند.
پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کرد و با اعلام سیاست‌‌های این سازمان، سقوط همگام قیمت ارزهای دیجیتال و بازار سهام آغاز شد.

کمیته بازار آزاد فدرال برای بحث درباره تغییرات سیاست‌های پولی، اقتصادی و مالی، ۸ بار در سال تشکیل جلسه می‌دهد.

ادامه رکود در بازار ارزهای دیجیتال، لیکویید‌شدن حدود ۳۱۹ میلیون دلار در طی شبانه روز گذشته را در پی داشت که اکثر این سرمایه ازدست‌رفته به معامله‌گران بیت کوین و اتریوم تعلق داشت. معامله‌گران بازار مشتقه آلت کوین‌‌ها حجم سرمایه کمتری نسبت به بیت کوین و اتریوم دارند. معامله‌گران معاملات آتی سولانا و ترا به ترتیب ۸.۷۷ و ۶.۵۵ میلیون دلار ضرر کردند.

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری معامله‌گران بیت کوین و اتریوم در جریان نوسانات اخیر بازار
حجم سرمایه‌های لیکویید‌ شده ارزهای دیجیتال مختلف

بیش از ۵۳ درصد معامله‌گران موقعیت لانگ داشتند. بیش از ۱۲۴ میلیون دلار از این ضررها در صرافی بایننس (Binance) رخ داده است، پس از آن بیشترین سرمایه لیکوییدشده با مبلغ ۹۲ میلیون دلار در صرافی «OKX» که پیش از این «OKEx» نامیده می‌شد، به وقوع پیوست. اکثر این موقعیت‌‌های معاملاتی روی بیت کوین و اتریوم بوده‌اند.

همچنین بر اساس اطلاعات به‌دست‌‌آمده در مجموع بیش از ۹۶,۷۰۰ معامله‌گر لیکویید شده‌اند که بزرگترین معامله لیکوییدشده نیز در صرافی بای‌بیت (Bybit) با ارزشی قریب به ۵.۵۵ میلیون دلار رخ داده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *