اخبار ارز دیجیتال

صرافی رمزارزی کراکن به دلیل نقض قوانین OFAC تحت بررسی است.

بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز (NYT) در 26 ژوئیه (4 مرداد) منتشر کرد، صرافی Kraken مستقر در سانفرانسیسکو، توسط دپارتمان کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) تحت بررسی است. کراکن توسط جسی پاول در ژوئیه 2011 (تیر 1390) تأسیس شد. این صرافی یکی از قدیمی ترین صرافی های رمزارزی در جهان است.

گزارش NYT به «پنج نفر وابسته به این شرکت یا با آگاهی از تحقیق» اشاره می کند. علاوه بر این، این گزارش همچنین می گوید که منابع ناشناس “به دلیل ترس از اقدام این شرکت علیه آن ها” نخواستند نامشان فاش شود. بر اساس خلاصه سرمقاله، OFAC از سال 2019 (1398) در مورد کراکن به دلیل اجازه دادن به کاربران کشورهای تحریم شده برای خرید و فروش دارایی های رمزارزی حساس شده است.

پنج نفر آشنا به این موضوع در مورد کراکن می گویند که انتظار دارند دولت ایالات متحده جریمه ای را علیه پلتفرم تجاری سانفرانسیسکو اعمال کند. کراکن سال گذشته با جریمه‌ ای روبرو شد که کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) شرکت را به دلیل «ارائه غیرقانونی تراکنش های خرده فروشی کالا در دارایی های دیجیتال» متهم کرده بود.

در آن زمان، آژنس 1.25 میلیون دلار از شرکت رمزارزی سانفرانسیسکو جریمه دریافت کرد و به کراکن گفت که «از تخلفات بیشتر دست بردارد و خودداری کند». NYT با کراکن تماس گرفت و مدیر ارشد حقوقی این شرکت، مارکو سانتوری، خاطرنشان کرد که صرافی “در مورد بحث های خاص با تنظیم کننده ها اظهار نظر نمی کند.” سانتوری در ادامه گفت:

کراکن به دقت بر رعایت قوانین تحریم ها نظارت می کند و به عنوان یک موضوع کلی، حتی مسائل احتمالی را به تنظیم کننده ها گزارش می دهد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *