اخبار ارز دیجیتال

سولانا دلیل واقعی هک چند میلیون دلاری خود را اعلام کرد.

پس از بررسی، مهندسان در چندین شبکه مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که حادثه هک اخیر سولانا ناشی از وجود باگ در کد نرم افزار این بلاک چین نیست.

مشخص شده است که این حمله به دلیل آسیب‌پذیری‌هایی در کیف پول‌های نرم‌افزاری که در اکوسیستم سولانا محبوب هستند، امکان‌پذیر بوده است.

در مجموع، حدود ۸۰۰۰ کیف پول در نتیجه این حادثه تخلیه شده است. آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، یکی از بنیانگذاران سولانا، تصریح کرده است که هم کاربران اندروید و هم کاربران iOS قربانی این حمله در زنجیره تامین شده‌اند.

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، طبق برآوردهای اولیه انجام شده توسط شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield، تقریباً ۸ میلیون دلار از کیف پول قربانیان به صورت رمزارز SOL و سایر توکن‌های سازگار با این بلاک چین تخلیه شده است. در ابتدا، علت اصلی حمله نامشخص بود و برخی گمان می‌کردند که سایر بلاک چین‌ها نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

این هک توجه گسترده‌ای را در جامعه ارزهای دیجیتال به خود جلب کرد. البته، شماتت فراوانی هم وجود داشته است. همانطور که توسط U.Today گزارش شده، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) شبکه رقیب را با یک گیف فیس پالم با حضور ژان لوک پیکارد (Jean-Luc Picard)، شخصیتی خیالی از مجموعه پیشتازان فضا که توسط پاتریک استوارت (Patrick Stewart) به تصویر کشیده شده است، مسخره کرد.

این حمله بر کیف پول‌هایی که به اینترنت متصل هستند تأثیر گذاشت. این امر به ناچار بحثی را در مورد اینکه آیا با توجه به مشکلات امنیتی موجود، باید از کیف پول های سخت افزاری به جای کیف پول های متصل به اینترنت استفاده کرد یا خیر، دامن زد.

سولانا به طور معمول حوادث امنیتی خطرناکی را تجربه می‌کند، به همین دلیل است که بسیاری در ابتدا تصور می‌کردند که این حمله ناشی از باگ در کد نرم‌افزاری آن است.

بر اساس داده های CoinMarketCap، پس از افت قابل توجه ارزش سولانا به دلیل هک، رمزراز SOL اکنون به رنگ سبز بازگشته است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *