اخبار ارز دیجیتال

سرمایه گذاران به دنبال اقدامات نظارتی ایالات متحده ، 1.6 میلیارد دلار USDC را به USDT تبدیل کردند.

سرمایه گذاران با توجه به اینکه سازمان های نظارتی در ایالات متحده ،شرکت‌های رمزارزی را تحت فشار قرار می دهند ، طی ماه گذشته حدود 1.6 میلیارد دلار USDC را به  تتر(USDT) تبدیل کردند.

میزان قابل توجهی از استیبل کوین USDC پس از اینکه شرکت سیرکل (Circle)، عرضه کننده این استیبل کوین ، حدود 75000 USDC  مرتبط با تورنادوکش را مسدود کرد، به  تتر (USDT) تبدیل شد.

بنا بر اعلام شرکت سیرکل ، این شرکت ه منظور پیروی از قوانین تحریم های ایالات متحده به میزان USDC 75000 را مسدود کرد ،اما این تصمیم با انتقادهای گسترده ای از سوی حامیان سرسخت صنعت کریتو مواجه شد. آنها نگران این مسئله بودند که نفوذ و مداخله شرکت ها ،سیاست حریم خصوصی و تمرکززدایی رمزارزها را تضعیف می کند.

گریز سرمایه گذاران از استیبل کوین USDC

بر اساس وب سایت رمزارزی کوین مارکت کپ، کل ارزش بازاری استیبل کوین USDT به دنبال اینکه شرکت سیرکل آدرس های کیف پول مرتبط با تورنادوکش را مسدود کرد ، در عرض پنج روز با رشد 1 میلیارد دلاری به 67.43 میلیارد دلار رسید.

داده‌ها حاکی از آن است که ارزش کل بازار USDC بالغ بر 500 میلیون دلار در مدت زمان مشابه کاهش یافته است.

ارزش بازاری USDC طی چهار هفته گذشته با افت 1.3 میلیارد دلاری به 53.5 میلیارد دلار رسید. این درحالیست که ارزش بازاری USDT در مدت زمان مشابه به میزان 1.57 میلیارد دلار افزایش یافته است.

گابور گورباکس(Gabor Gurbacs)، مشاور استراتژی در شرکت مدیریت سرمایه گذاری ون اک(VanEck) در توییتی نوشت: “پس از فشارهای مقرراتی و نظارتی اخیر ایالات متحده علیه شرکت‌های حوزه کریپتو و رمزارزها، قابل انتظار است که مؤسسات و بازیگران بزرگ‌تر با پول خود در خارج از ایالات متحده، احساس امنیت بیشتری کنند.”

USDC و USDT هر دو قابلیت برابری با یک دلار آمریکا را دارند. از این رو ، استیبل کوین تتر که مستقر در هنگ کنگ است ، اغلب به دلیل عدم شفافیت در مورد ذخایر پشتیبان خود مورد اتهام قرار می گیرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *