اخبار ارز دیجیتال

درحالی که منتقدان منتظر مرگ بیت کوین هستند، این سه معیار خلاف این ادعا را ثابت می کند!

کسانی که از بیت کوین متنفرند با تمسخر می گویند که آماده خواندن آگهی ترحیم آن هستند، اما داده های درون زنجیره ای و سایر شاخص های تکنیکال نشان می دهند که محدوده قیمت فعلی می تواند منطقه خرید خوبی برای سرمایه گذاران باشد. پیتر شف، یکی از منتقدین سرسخت بیت کوین با انتشار پستی در توییتر گفته است:

“اگر بیت کوین توانسته است ۷۰ درصد از رکورد ۶۹۰۰۰ دلاری خود فاصله بگیرد و به زیر ۲۱۰۰۰ دلار سقوط کند، به همین راحتی هم می‌تواند ۷۰ درصد دیگر کاهش یابد و به ۶۰۰۰ دلار برسد. با توجه به اهرم های بیش از حد در بازار کریپتو، فروشی اجباری را تصور کنید که همزمان با این موج فروش گسترده رخ می دهد. با این اوصاف، 3000 دلار یک هدف قیمت محتمل تر خواهد بود”.

بدون تردید، چند ماه گذشته برای سرمایه گذاران روزهای بسیار سختی بوده است چرا که قیمت بیت کوین (BTC) به پایین ترین سطح سال 2022 یعنی 17600 دلار سقوط کرد، اما حتی در این شرایط هم می توان گفت که این بار هم ادعای کسانی که منتظر مرگ این دارایی هستند به همان سرنوشتی دچار می شود که 452 پیش بینی قبلی تجربه کردند!

جامعه بیت‌کوین‌ با استناد به معیارهای قدرتمند درون زنجیره‌ای مشخص می کنند که بیت‌کوین چه زمانی در منطقه خرید قرار می گیرد و اکنون زمان آن رسیده است که نگاهی دقیق‌تر به این معیارها داشته باشیم.

برخی از معامله گران همیشه در جهش های میانگین متحرک 200 هفته ای خرید می کنند

نمودار زیر که توسط تحلیلگر بازار Rekt Capital منتشر شده است نشان می دهد که یکی از معیارهایی که در طول تاریخ به عنوان یک حمایت قابل قبول برای بیت کوین عمل کرده است، میانگین متحرک 200 هفته ای آن (MA) است.

همانطور که در نواحی مشخص شده با دایره های سبز نشان داده شده است، پایین ترین سطوح ایجاد شده در بازارهای نزولی قبلی در مناطق نزدیک به 200-MA رخ داده است، که به طور موثر به عنوان یک سطح حمایتی مهم عمل کرده است.

چارت بیتکوین 1 - درحالی که منتقدان منتظر مرگ بیت کوین هستند، این سه معیار خلاف این ادعا را ثابت می کند!

در بیشتر مواقع، قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی به زیر این معیار کاهش یافته و سپس به آرامی به بالای 200-MA بازمی گردد تا یک روند صعودی جدید را آغاز کند.

در حال حاضر، بیت کوین پس از نزولی کوتاه مدت به زیر این معیار، درست در حدود MA-200 هفته ای خود معامله می شود. در حالی که احتمال حرکت به سمت سطوح پایین تر وجود دارد، تاریخ نشان داده است که قیمت در بلند مدت پایین تر از این سطح قرار نخواهد گرفت.

حمایت چند ساله قیمت باید حفظ شود

در کنار حمایت ارائه شده توسط MA 200 هفته ای، چندین سطح قیمت مهم از گذشته بیت کوین نیز وجود دارد که در صورت ادامه روند کاهش قیمت، به عنوان حمایت هایی قابل اعتماد عمل خواهند کرد. آخرین باری که بیت کوین زیر با قیمتی 24000 دلار معامله شد در دسامبر 2020 (آذر 99) بود، زمانی که 21900 دلار به عنوان یک حمایت مهم وارد عمل شد و پس از آن قیمت بیت کوین تا مرز 41000 دلار جهش کرد.

در صورتی که حمایت 20000 دلاری به کلی از دست برود، سطوح حمایتی بعدی در نزدیکی 19900 دلار و 16500 دلار قرار خواهند داشت.

MVRV زمان شروع انباشت این دارایی را نشان می دهد

یکی از معیارهای نهایی که نشان می دهد بیت کوین احتمالاً به مرحله انباشت مطلوبی نزدیک شده است، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (MVRV) است که در حال حاضر روی 0.969 قرار دارد.

معیار - درحالی که منتقدان منتظر مرگ بیت کوین هستند، این سه معیار خلاف این ادعا را ثابت می کند!

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، به استثنای دو دوره کوتاه که با شرایط نزولی بازار همزمان شده است، در طول چهار سال گذشته امتیاز MVRV برای بیت کوین بیشتر مواقع بالاتر از عدد 1 بوده است.

افت مختصری که در مارس 2020 (اسفند 99) رخ داد، باعث شد که امتیاز MVRV به 0.85 برسد و برای یک دوره هفت روزه زیر 1 باقی بماند، در حالی که در بازار نزولی 2018 تا 2019 شاهد بودیم که این معیار به پایین ترین سطح 0.6992 رسیده است.

در حالی که نمی توان به طور کلی احتمال کاهش بیشتر قیمت را انکار کرد، ولی بدترین پولبک احتمالی قبلاً اتفاق افتاده است و بعید است که کف فعلی برای مدت زیادی باقی بماند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *