اخبار ارزدیجیتال خبر

برداشت ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی‌ها در عرض ۳ روز؛ آیا نهنگ‌ها در حال انباشت بیت کوین هستند؟

آخرین بروزرسانی:01 آذر 1400

داده‌های تازه نشان می‌دهد که تنها در عرض ۳ روز بیش از ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال خارج شده است. آن‌طور که پیداست بیشتر سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین همچنان در سود هستند و قصد فروش ندارند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، قیمت بیت کوین در طول هفت روز گذشته اصلاح شد و این ارز دیجیتال ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد، با این حال داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که بحران نقدینگی در صرافی‌ها می‌تواند در حال افزایش باشد. فقط در عرض سه روز ۲۳,۰۰۰ واحد بیت کوین با ارزشی بیش ۱.۳ میلیارد دلار، از صرافی‌ها خارج شده است.

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، با استناد به داد‌ه‌های شرکت تحلیلی گلاسنود (Glassnode)، توضیح داد که اخیراً برداشت بیت کوین از پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال افزایش یافته است.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد با وجود اینکه روند قیمت بیت کوین در طول چند روز گذشته نزولی بوده، تعداد برداشت‌های این ارز دیجیتال به‌شدت افزایش یافته است. روی هم رفته، بیش از ۲۳,۰۰۰ واحد بیت کوین بین ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۴ تا ۲۶ آبان) از صرافی‌ها خارج شده است.

برداشت ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی‌ها در عرض ۳ روز؛ آیا نهنگ‌ها در حال انباشت بیت کوین هستند؟
نموداری موجودی بیت کوین صرافی‌های ارز دیجیتال

این در حالی است که گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های بیت کوین، خریدهای خود را از سر گرفته و طی چند روز بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بیت کوین جمع‌آوری کرده است.

کل مبلغی که از صرافی‌ها خارج شده، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از خرید‌های این نهنگ‌ خاص است؛ این نشان می‌دهد که برخی از برداشت‌ها احتمالاً مربوط به نقل‌وانتقالات داخلی بین صرافی‌هاست.

با این حال، این مسئله همچنان به این معنی است که در چند روز اخیر تعداد بیت کوین‌های موجود در صرافی‌ها به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است؛ اتفاقی که باعث می‌شود فشار فروش کاهش یابد.

بیشتر سرمایه‌گذاران بیت کوین همچنان در سود هستند.

همان‌ طور که پیش‌تر توضیح داده شد، قیمت بیت کوین از زمانی که در ابتدای هفته گذشته به اوج ۶۹,۰۰۰ دلاری رسید، اصلاح بزرگی را تجربه کرده است. در ۱۰ روز اخیر، بیت کوین ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است و اوایل روز گذشته هم قیمت در مقطعی به زیر ۵۶,۰۰۰ دلار رسید.

همان‌ طور که انتظار می‌رفت، این اصلاح به سرمایه‌گذاران و موقعیت‌های معاملاتی آنها آسیب رسانده است. داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد بیش از ۱۷ درصد از عرضه بیت کوین اکنون در ضرر است؛ یعنی تنها ۸۳ درصد از واحدهای این ارز دیجیتال در وضعیت سوددهی هستند.

گلاسنود گفته است:

وقتی بازار بیت کوین فروش زیادی را تجربه می‌کند، تغییر نرخ عرضه در سود، نشان می‌دهد که چه تعداد از واحدهای در گردش با هزینه‌ای بالاتر از قیمت‌های فعلی خریداری شده‌اند. از زمانی که بیت کوین به اوج قیمتی خود رسیده است، ۱۷ درصد از عرضه‌ آن در ضرر و ۸۳ درصد باقی‌مانده در سود است.

برداشت ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی‌ها در عرض ۳ روز؛ آیا نهنگ‌ها در حال انباشت بیت کوین هستند؟
درصد بیت کوین‌هایی که با قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی خریداری شده‌اند

با این حال این مسئله باعث نشده است هولدرهای بلندمدت بیت کوین از نگهداری آن منصرف شوند. گلاسنود گفته است این سرمایه‌گذاران عجولانه و از روی ترس سرمایه خود را نمی‌فروشند.

گلاسنود افزود:

پس از آنکه [حجم بیت کوین‌های نگهداری‌شده توسط هولدرهای بلندمدت] به اوج ۱۳.۵ میلیون واحدی رسید، این سرمایه‌گذاران بلند‌مدت در طول یک ماه گذشته تنها ۱۰۰,۰۰۰ بیت کوین از موجودی خود را خرج کرده‌اند که معادل ۰.۷ درصد از کل سرمایه آنهاست.

این شرکت تحلیلی گفته است ۷۸.۷ درصد از دارندگان بلندمدت بیت کوین در سود هستند که در مقایسه با عرضه در سود، تا حدودی کمتر است. با این حال، گلاسنود می‌گوید اکثر خریدهایی که در نزدیکی اوج‌های قیمتی انجام شده، از طرف دارندگان به‌اصطلاح کوتاه‌مدت بوده است و اکنون با ضررهای تحقق‌نیافته‌ روبرو شده‌اند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *