اخبار ارزدیجیتال خبر

افت تدریجی قیمت ارزهای دیجیتال پس از انتشار گزارش ناامیدکننده متا

پس از آن که شرکت متا یا همان فیسبوک سابق، اعلام کرد که در سال گذشته میلادی بخش واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) آن با ضرری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد دلار مواجه شده است، بیت کوین و اتریوم با افت قیمت مواجه شدند.

به گزارش کوین دسک، ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین در اواخر ساعات معاملاتی ایالات متحده در روز چهارشنبه، فشار فروش نسبتاً شدیدی را تجربه کردند و روند روبه‌رشد قیمت‌ آن‌ها در دو روز اخیر متوقف شد.

قیمت ارزهای دیجیتال در اواخر چهارشنبه پس از انتشار گزارش شرکت متا پلتفرم یا همان فیسبوک سابق، کاهش یافت. این گزارش حاکی از آن بود که شرکت متا در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته عملکرد ناامیدکننده‌ای داشته است و در سه ماهه ابتدایی سال میلادی جاری نیز عملکرد درخشانی نخواهد داشت. سهام خود شرکت متا نیز در معاملات روز چهارشنبه بیش از ۱۸ درصد کاهش یافت.

در زمان انتشار این گزارش، قیمت بیت کوین با افتی ۴.۵ درصدی نسبت به روز قبل به ۳۷,۰۳۱ دلار رسیده است. بهای اتریوم نیز با کاهش ۳.۸ درصدی در مدت مشابه، ۲,۶۹۰ دلار معامله می‌شود.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده، در روز چهارشنبه نیز حجم معاملات بیت‌ کوین در صرافی‌های متمرکز اصلی به کاهش خود ادامه داد.

افت تدریجی قیمت ارزهای دیجیتال پس از انتشار گزارش ناامیدکننده متا
حجم معاملات بیت کوین در صرافی‌های متمرکز در طول زمان

آلت کوین‌ها نیز چهارشنبه خونینی را پشت‌سر گذاشتند. در زمان انتشار این گزارش توکن‌های مرتبط با امور مالی غیرمتمرکز (DEFI) بیشترین متضررین بازار بوده‌اند. از جمله این ارزهای دیجیتال می‌توان به لوپرینگ (loopring)، کرو (curve) و سولانا (solana) اشاره کرد.

پس از انتشار خبر سوء استخراج بالقوه بیش از ۱۲۰,۰۰۰ اتریوم با ارزشی بالغ بر ۳۲۶ میلیون دلار، در پل میان زنجیره‌ای ورم‌هل (cross-chain bridge Wormhole)، افت قیمتی اتریوم از بیت کوین نیز بیش‌تر شد. این پل که با هدف اتصال سولانا و چند شبکه بزرگ دیگر شروع به کار کرد، هم‌اکنون در تلاش است با هکر موردنظر، به‌صورت درون زنجیره‌ای (on-chain) مذاکره کند.

تحلیل تکنیکال

همان طور که در نمودار زیر پیداست، بیت کوین با سدّ مقاومت ۳۸,۰۰۰ دلاری مواجه و به حمایت ۳۵,۰۰۰ دلاری خود دل‌گرم است.

افت تدریجی قیمت ارزهای دیجیتال پس از انتشار گزارش ناامیدکننده متا
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین/ تتر) همراه با سطوح مقاومتی

بیت کوین در حفظ روند صعودی اخیر خود ناموفق ظاهر شد و نتوانست بالای سطح قیمتی ۳۸,۰۰۰ دلار باقی بماند. هر چند معامله‌گران قادر خواهند بود قیمت را بالای سطح ۳۵,۰۰۰ دلار حفظ کنند، مومنتوم در نمودارهای روزانه، رو به محوشدن است که یعنی کاهش قیمت ممکن است یک روز دیگر هم ادامه یابد. در زمان انتشار این گزارش قیمت بیت کوین در محدوده ۳۷,۰۰۰ دلار است.

در روز سه‌شنبه و پیش از افت قیمت فعلی، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه به محدوده خرید بیش از حد نزدیک شده بود. علاوه بر این، در حال حاضر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه در نمودار چهار ساعته، مقاومت ۳۸,۲۲۰ دلاری را نشان می‌دهد.

قیمت بیت کوین از نوامبر (آبان ماه) روند نزولی خود را آغاز کرده است و در هفته گذشته نیز در کانال ۳۵,۰۰۰ دلار تا ۳۸,۰۰۰ دلار تثبیت شد. برای تغییر این روند نزولی، خریداران باید قیمت را با حرکتی قدرتمندانه به بالای سطح ۴۰,۰۰۰ دلار برسانند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *