اخبار بورس ایران و جهان

افزایش 75 درصدی مبلغ سرمایه‌ها در سال 98

آخرین بروزرسانی:11 مرداد 1399

مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در خصوص افزایش سرمایه های سال ۹۸ شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، علی بیگ زاده، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تعداد افزایش سرمایه های ثبت شده در سال ۹۸ بیان داشت: در سال ۹۸ مجوز انجام افزایش سرمایه  ۱۴۶ شرکت در مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس صادر شده است.

وی در این خصوص ادامه داد: مبلغ مجوزهای صادره برای افزایش سرمایه ناشران ثبت شده نزد سازمان، در سال ۹۸ نسبت به سال قبل رشد ۷۵ درصدی داشته است این در حالی است که افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات و آورده نسبت به سال قبل رشد ۶۴ درصدی داشته است.

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس در این خصوص اشاره داشت:مجوزهای صادره برای عرضه عمومی سرمایه ای، بدهی و همچنین آغاز  معاملات ثانویه در سال ۹۸ بالغ بر ۲۱۰ هزارمیلیارد تومان است. این در حالی است که این رقم در سال ۹۷ مبلغ ۱۱۴ هزار میلیارد بوده است.

بیگ زاده در ادامه افزود: بر اساس آمار منتشر شده، شرکت های سهامی در سال ۹۸، بر اساس مجوزهای صادره، ۶۲ درصد افزایش سرمایه ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، ۲۱ درصد از محل سود انباشته، ۱۲ درصد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی ازمحل اندوخته ها تأمین مالی شده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *