اخبار بورس ایران و جهان

چرا برخی از بانک‌ها پول سهام عدالت را واریز نکرده‌اند؟

آخرین بروزرسانی:11 مرداد 1399

تهران- ایرنا- سخنگوی سهام عدالت به اعتراض برخی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر اینکه در ازای فروش سهامشان، بانک‌ها هنوز پول حاصل از فروش سهام آنها را واریز نکرده‌ است پاسخ داد.

به گزارش روز جمعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی؛ حسین فهیمی درباره وضعیت فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها گفت: از بین ۹۰۰ میلیاردتومان ثبت سفارش سهام عدالت تا آخر وقت دوشنبه (۱۹ خرداد) ۶۲۳ میلیارد تومان به فروش رفته بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این پول‌ها چه زمانی به حساب سهامداران واریز می‌شود، افزود: بخشی از این سهام به این علت که کارگزار باید شرایط را بسنجد تا باعث ضرر و زیان عرضه‌کننده نشود و همچنین با در نظر گرفتن همه شرایط تصمیم بگیرد که به چه نحوی و چه زمانی سهام را بفروشد هنوز به فروش نرفته است، در هر صورت سهام باقیمانده به فروش می‌رود و مبلغ مورد نظر به تدریج به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

فهیمی ادامه داد: بنابراین علت عدم واریز وجه سهام عدالت برای برخی از سهامداران این است که اولا بخشی از این سهام به فروش نرفته است دوما روزی که بانک، سهام عدالت مردم را به فروش برساند فردای آن روز پول را واریز می‌کند.

وی درباره زمان واریز وجه از طریق کارگزاری‌ها گفت: اگر سهامداران از طریق کارگزاری سهام خود را به فروش برسانند کارگزاری دو روز بعد از فروش سهام پول را واریز خواهد کرد.

سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به سوالی دیگر که چرا سامانه سهام عدالت به سهامداران به اشتباه پیغام خطای «شماره تلفن همراه نامعتبر است» می‌دهد، اظهار داشت: این مشکل را پیگیری خواهیم کرد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *