اخبار طلا

طلا تا مرز روانی پایین آمد

آخرین بروزرسانی:23 تیر 1399

با وجود کاهش بی سابقه تقاضا در بازار طلا این فلز گران بها طی چند هفته اخیر رشد قیمت را تجربه کرده است اما ماندگاری طلا در قیمت بالا تداوم نیافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا از سطح ۱۵۱۷ دلار در پایان سال ۲۰۱۹ در ماه گذشته به رکورد بالای ۱۷۰۰ دلار صعود کرد و در ۱۴ آوریل به به رکورد ۱۷۴۶ دلار و ۵۰ سنت اوج گرفت که بالاترین حد در بیش از هفت سال اخیر بود.

حرکت قیمت نشان می دهد که طلا تحت تاثیر علاقه مندی سرمایه گذاران و نقش سنتی خود به عنوان دارایی امن در شرایط ابهام اقتصادی قرار دارد.

اما ماندگاری طلا در این قیمت تداوم نیافت و با پاندمی کرونا قیمت آن پایین آمد و امروز نیز این فلز گران بها با کاهش ۰.۱۲ درصدی به قیمت هر اونس ۱.۷۰۰.۶۰ دلار رسید.این کاهش عقب نشینی طلا از مرز مقاومتی تا بازارهای جهانی تلقی می‌شود .

توسعه سریع عرضه پول از سوی بانکهای مرکزی و دولتها به همراه کاهش نرخهای بهره به نزدیک صفر هم مطمئنا از قیمت طلا پشتیبانی می کند. اما اگر قرار باشد آن طور که تحلیلگران بانک امریکا اخیرا پیش بینی کرده اند، هر اونس طلا در ۱۸ ماه آینده به ۳۰۰۰ دلار صعود کند باید اقتصاد جهانی وضعیتی به مراتب بدتر از رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ را تجربه کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
5/5 - (1 امتیاز)
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *