اخبار طلا

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 11 آذر 99

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 55 هزار و 500 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

نادر بذرافشان، دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: چنانچه بازار ارز توسط بانک مرکزی کنترل شود، شیب کاهشی قیمت طلا و سکه بیشتر می‌شود. آنچه پیداست قیمت طلا روند با ثباتی دارد و ممکن است امروز هم در محدوده یک میلیون و 40 تا 50 هزار تومان نوسان داشته باشد.

در این مورد دنیا اقتصاد هم نوشت: به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت «سی ام سی مارکتس»، واکسن باعث خوش‌بینی به بهبود اقتصادی شده و جذابیت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا را تضعیف کرده است. شکسته شدن مرز ۱۸۰۰ دلار هم این تصور را قوت بخشیده و باعث کاهش بیشتر قیمت‌ها شده است. خوش‌بینی به عرضه واکسن کووید-۱۹ ارزش دلار را به پایین‌ترین حد در بیش از دو سال اخیر رسانده و بازارهای سهام جهانی را در مسیر رکورد رشد ماهانه قرار داده است.

عامل دیگری که ریسک‌پذیری بازار را تقویت کرد، آماری بود که نشان داد فعالیت کارخانه‌ای چین در نوامبر با سریع‌ترین روند در بیش از سه سال اخیر توسعه پیدا کرده است. براساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند که هفته جاری به بیان توضیحاتی در کنگره آمریکا می‌پردازد.

به گفته مک کارتی، این ریسک که بانک مرکزی برنامه آمریکا خرید اوراق قرضه را کُند یا حتی متوقف کند، دلیل دیگری برای احتیاط معامله‌گران نسبت به چشم انداز طلا است. طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی محسوب می‌شود.

بانک سیتی انتظار دارد ریزش قیمت طلا در دسامبر ضعیف شود و این فلز در مرز ۱۷۰۰ دلار حمایت پیدا کند و سپس در مدت سه تا شش ماه بعدی حرکتش به سمت مرز ۲۰۰۰ دلار را تجدید کند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *