اخبار طلا

آینده سکه در گرو یک مرز

اقتصاد نیوز: کاهش قابل ملاحظه حباب قیمت سکه در بازار نشانه چیست؟ چه عاملی می تواند سرمایه گذاران در بازار سکه را نگه دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز،حباب قیمت سکه در روز اول هفته کاهش یافت تا بتوان با این اتفاق از کاهش تقاضا در بازار فلز گران بهای داخلی سخن گفت. حباب سکه که در روز پنج شنبه تا محدوده یک میلیون و 300 هزار تومان رشد کرده بود اما روز شنبه به زیر یک میلیون تومان رفت و در محدوده 930 هزار تومان قرار گرفت.

پیام کاهش حباب سکه

 کاهش حباب سکه به این معناست که بازار بار دیگر به عوامل اثرگذار بر قیمت خود بیشتر از متغیرهای روانی تکیه پیدا کرده است؛ با توجه به اینکه با این سطح از قیمت دلار و اونس، ارزش ذاتی سکه در اوایل کانال 11 میلیون تومانی قرار دارد، معامله گران بیشتر رو به سوی فروش سکه  آورده اند. اونس طلا در انتهای هفته گذشته، افزایشی های بازار داخلی را با رفتن به زیر هزار و 850 دلار  ناامید کرد و دلار هم در ابتدای هفته به جای آنکه در کانال 26 هزار تومانی پیش روی کند، به زیر 26 هزار تومان رفت. این دو عامل به تنهایی کافی بودند که فشار فروش در بازار سکه بیشتر و حباب آن کاهش پیدا کند و از 11 درصد به حدود 8 درصد برسد.

حباب 23 آذر

تنها امید طرفداران افزایش قیمت سکه

تنها عاملی که در شرایط کنونی، شاید تردید سکه بازان برای فروش را بالا ببرد، مرز روانی 12میلیون تومانی است. روند سکه در روز جاری و در روزهای بعد به احتمال زیاد بستگی به واکنشی خواهد داشت که بازار نسبت به مرز 12 میلیون تومانی از خود نشان خواهد داد. ایستادگی این کف و حمایت سکه بازان از آن می تواند طرفداران نوسان رو به بالا را فعلا در بازار نگه دارد.

پیش بینی قیمت سکه در 23 آذر

روزهای یک شنبه بازارهای جهانی در تعطیلات به سر می برند. بازار طلا نیز همانند سایر بازارها استراحت می کند. هر چند که با بازگشایی طلا امیدها به صعود نیز چندان پرنگ نیست اما در روزی که طلا به عنوان نقش مکمل بازار سکه غایب است چشم معامله گران سکه به قیمت دلار است. بنابراین  در این مسیر، به نظر می رسد نقش دلار مخصوصا به واسطه تعطیلی روز یک شنبه معاملات بازار جهانی طلا اهمیت دوچندانی داشته باشد. اگر دلار محدوده 25 هزار و 800 تومانی را از دست بدهد، به احتمال زیاد سکه بازان موقعیت فروش بیشتری خواهند گرفت و به نقاط پایین تری برای کف قیمت سکه فکر خواهند کرد. با این حال، حفظ کانال 12 میلیون تومانی، امیدهای افزایشی ها را زنده نگه خواهند داشت؛ مخصوصا اگر منجر به آن شود که حباب سکه بار دیگر میلیونی شود. هر چقدر حباب سکه بیشتر شود، نشان می دهد تقاضای مازادی در بازار وجود دارد یا انتظارات افزایشی برای آینده قوی تر شده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *