اخبار طلا

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 10 آذر 99

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یک میلیون و ۵۳ هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یک میلیون و 53 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و 780 هزار تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته مسعود یزدانی، نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر، با باز شدن بازارها چنانچه حادثه‌ سیاسی و اقتصادی رخ ندهد، قیمت طلا دیگر گران نمی‌شود و قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی ثابت باقی می‌ماند. فعلا قیمت طلا به حداقل رسیده است.

دنیای اقتصاد هم نوشت: به گفته فعالان، دیروز به‌رغم رشد قیمت دلار، سکه به سرعت واکنش افزایشی نشان نداد و دلیل آن هم هراس سکه‌بازان از افت بیشتر قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی هفته جاری بود. عده‌ای هم عنوان می‌کردند سکه با تاخیر بیشتری به افزایش بهای دلار واکنش نشان داد و بعد از ساعت ۵ بعدازظهر بالای ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گرفت. از نگاه آنها، سکه‌بازان سعی کردند از روند افزایشی قیمت دلار مطمئن شوند و بعد در موقعیت خرید قرار بگیرند.

در کنار این، اونس طلا در هفته‌های اخیر عموما روند نزولی داشته است و طبیعی است که معامله‌گران تا باز شدن بازارهای جهانی در زمینه خرید احتیاط بیشتری کنند. در صورتی که اونس طلا به بالای هزار و ۸۰۰ دلار بازگردد، ممکن است خریداران کمی احتیاط خود را کنار بگذارند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *