اخبار طلا خبر

قیمت طلا هفته جاری گران‌تر می‌شود.

اظهارات اخیر رییس بانک مرکزی آمریکا باعث تغییر کامل نگرش تحلیلگران وال استریت درباره دورنمای کوتاه مدت طلا شد و در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز، حتی یک نفر کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی نکرد.

قیمت طلا هفته جاری گران‌تر می‌شود

به گزارش ایسنا، در شرایطی که طلا در آستانه ثبت بالاترین قیمت شش هفته گذشته قرار داشت، هیچ تحلیلگری در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز به کاهش قیمت رای نداد که برخلاف بدبینی اکثریت آنها در نظرسنجی قبلی بود. اظهارات تحلیلگران نشان می دهد که معکوس شدن نگاه آنها به دلیل تاکید بانک مرکزی آمریکا بر مواضع خود برای ادامه سیاستهای انبساطی است.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: شواهد زیاد و این آگاهی در میان سرمایه گذاران وجود دارد که بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله بانک مرکزی آمریکا با عجله به تحکیم سیاست پولی خود نخواهند پرداخت و این موضوع برای طلا خیلی مثبت است.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر معادل ۷۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۸۶۲ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۱۵۵ نفر معادل ۷۰ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۵۵ نفر معادل ۱۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۰۱ نفر معادل ۱۲ درصد نظری نداشتند.

سرمایه گذاران غیرحرفه ای با وجود این که طلا برای یافتن نیروی صعودی در فضای کاهش بازده واقعی اوراق قرضه تقلا کرده است، همچنان به افزایش قیمت این فلز ارزشمند خوش بین بوده اند. در حالی که هفته گذشته ۶۰ درصد از تحلیلگران وال استریت کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند.

 بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۸ دلار و ۶۰ سنت معادل یک درصد کاهش یافت و در ۱۸۱۷ دلار و ۲۰ سنت بسته شد. طبق آمار بازار داوجونز، قیمت طلا برای کل هفته حدود ۰.۹ درصد رشد نشان داد و ۲.۶ درصد هم رشد ماهانه در ژوییه داشت.

اظهارات اخیر جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا نه تنها کمک کرد قیمت طلا بالاتر برود بلکه باعث شد دلار آمریکا تحت فشار کاهشی قرار گیرد و این ارز بدترین عملکرد هفتگی از ماه مه را پیدا کرد.

تحلیلگران می گویند دلار ضعیفتر در معاملات هفته جاری از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA اظهار کرد: تصور می کنم که دلار آمریکا ممکن است در کوتاه مدت به روند نزولی ادامه دهد و سپس در اوت بهبود پیدا کند.

آدام بوتون، استراتژیست ارشد ارزی در فارکس لایو به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد دلار ضعیفتر از قیمت طلا در هفته جاری پشتیبانی کند. دلار آمریکا با ضعیف شدن تورم و رویکرد صبورانه بانک مرکزی آمریکا، همچنان تحت فشار نزولی خواهد ماند. اروپا هم در وضعیت بهتر از حد انتظاری از همه گیری کووید ۱۹ خارج شده است.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار شرکت اکوئیتی کپیتال گفت: انتظار دارد قیمت طلا همچنان به سیر صعودی ادامه دهد زیرا دلار آمریکا روند یکنواختی پیدا کرده است. آمار اقتصادی روز پنج شنبه که نشان داد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم ۶.۵ درصد رشد کرده است هم می تواند رشد قیمت دلار در کوتاه مدت را محدود کند. وی در ادامه افزود: رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم بسیار ضعیفتر از حد مطلوب بود و اقتصاددانان نرخ رشد ۸.۵ درصد را برای مدت مذکور پیش بینی کرده بودند. این آمار غافلگیرکننده بود و تصور می کنم بانک مرکزی آمریکا ناچار باشد برنامه خود برای تحکیم سیاست پولی را متوقف کند. با دلار ضعیفتر احتمال صعود طلا به ۱۹۰۰ دلار وجود دارد.

اگرچه فضا در بازار طلا خوش بینانه است اما بعضی از تحلیلگران هشدار دادند که این فلز ارزشمند همچنان با مقاومت قابل توجهی برای صعود روبروست. دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالیتیکس اظهار کرد: طلا با وجود بهبود اخیر قیمت، همچنان در بازه معاملاتی گسترده ای گیر افتاده است و در سطح ۱۸۳۹ دلار با مقاومت روبرو بوده و در سطح ۱۷۹۳ دلار از حمایت برخوردار است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *