اخبار طلا

جهش قیمت طلا و نقره با پیشتازی بایدن

اقتصادنیوز : قیمت هر اونس طلادر پایان روز پنج‌شنبه بالاخره به انتخابات واکنشی قاطعانه نشان داد. قیمت طلا امروز با ۲.۵ درصد صعود به بالاترین قیمت نزدیک به ۷ هفته گذشته رسید. بازار سهام و بیش از آن بیت‌کوین، مانند طلا وضعیتی بسیار صعودی داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا با بسته شدن بازار‌های جهانی با 44 دلار افزایش به 1946 دلار رسید. قیمت لحظه‌ای اونس طلا در روز پنج‌شنبه پس از هفت هفته وارد نیمه دوم کانال 1900 شد. البته دست‌یابی به این سطح تنها 10 دقیقه دوام داشت و بالاترین قیمت آن 1952 دلار بود. این جهش عظیم در قیمت جهانی طلا حاصل از افزایش شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات آمریکا است. انتظار می‌رود در صورت که وی پیروز انتخابات شود برای محرک‌های مالی بیشتر و پرهزینه‌تر تلاش کند. این تلاش می‌تواند از سمت کنگره باشد یا از طریق فرمان اجرایی. 

نمودار طلا

سبقت دیگر فلزات گران‌بها از طلا

در بازار سایر فلزات گران‌بها نیز افزایش قیمت‌ها بسیار چشمگیر بوده است. هر اونس نقره با رشد 4.5 درصدی  به 24.99 دلار رسیده است. پلاتین با 3.4 درصد افزایش بر روی 898.7 دلار قرار دارد. اما پالادیوم که به گفته تحلیل‌گران، مانند نقره در برنامه‌های بایدن نقش صنعتی خواهد داشت، بیشترین بازدهی را میان این فلزات گران‌بها داشته است. قیمت هر اونس پالادیوم با 5.2 درصد افزایش به 2408.61 دلار رسید.


ادامه صعود در بازار سهام

مانند طلا و فلزات گران‌بها بازار سهام نیز از افزایش احتمال محرک‌های جدید مالی بیشتر تاثیر مثبت می‌گیرد. در حالی که بازار سهام به‌طور معمول با بازار‌های فلزات رقیب محسوب می‌شود، اما در هفته‌های گذشته که هر دو بازار درگیر محرک‌های مالی بودند با یکدیگر همسو و هم جهت شده اند.

در روز پنج‌شنبه، بازار‌ سهام امریکا روز افزایشی دیگری را تجربه کرد. مانند چهارشنبه شاخص‌های بازار‌های بورس آمریکا بین 1 تا 3 درصد افزایش یافتند. شاخص نزدک مرکب 2.4 درصد رشد کرد و شاخص اس‌اند‌پی 500 و میانگین صنعتی داو جونز و هر کدام 1.7 درصد افزایش داشتند.

بایدن ترامپ

زلزله دیجیتال

اما افزایش قیمت بیت‌کوین تمام آن چه گفته شد را کوچک و ناچیز جلوه می‌دهد. قیمت بیت‌کوین که در 24 ساعت گذشته سقف ‌های خود را یکی پس از دیگری شکست. قیمت این رمز ارز ابتدا سقف 1400 دلار  را شکست و سپس ساعاتی پیش سقف 1500 دلار را. قیمت بیت‌کوین با نزدیک به 300 دلار افزایش تا 15,307 دلار هم بالا رفت. قیمت کنونی بیت‌کوین در ساعت 1 بامداد با 7.5 درصد افزایش بر روی 15,103 دلار قرار دارد.

قیمت فعلی بیت‌کوین بالاترین قیمت آن از صعود و سقوط تاریخی اواخر سال 2017، محسوب می‌شود. این افزایش قیمت به کانال 15 هزار دلار در حالی رخ داده است که امیدوار‌ترین تحلیل‌ها تنها انتظار داشتند که قیمت آن به کانال 14 هزار دلار برسد.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *