اخبار طلا خبر

بدبینی بازار طلا به شکستن طلسم ۱۸۰۰ دلار

بازار طلا با ناکامی در شکستن مقاومت در مرز ۱۸۰۰ دلار، اندکی آشفته به نظر می رسد و نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای نشان داد روند قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت روشن نیست.

بدبینی بازار طلا به شکستن طلسم ۱۸۰۰ دلار

به گزارش ایسنا، اگرچه احساسات بازار در چند ماه اخیر نسبتا متغیر بوده اما نتایج نظرسنجی این هفته کیتکونیوز بدبینی در میان سرمایه گذاران غیرحرفه ای را نشان داد. خوش بینی در میان این گروه به پایینترین حد در بیش از پنج ماه گذشته نزول کرد.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که بازار طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد زیرا اقتصاد جهانی با رشد تورم و کندی روند احیا بر اثر پاندمی کووید ۱۹ روبروست. همزمان سرمایه گذاران تلاش می کنند گام بعدی بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا را ارزیابی کنند.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالیتیکس در این باره گفت: از نقطه نظر تکنیکال، قیمت طلا برای تحویل در دسامبر وضعیت آشفته ای دارد. بازار هفته گذشته بین دلار قویتر و مسائل ژئوپلیتیکی گیر افتاد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل ۴۷ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و چهار نفر معادل ۲۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای داده و به همین تعداد نظری نداشتند.

در این بین، ۹۳۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۴۲۸ نفر معادل ۴۶ درصد به افزایش قیمت طلا و ۳۳۴ نفر معادل ۳۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۶۸ نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند.

بدبینی فزاینده در بازار طلا در حالی مشاهده می شود که این فلز ارزشمند از ریزش قیمت دو هفته پیش بهبود قوی پیدا کرد اما موفق نشد از مقاومت در سطح ۱۸۰۰ دلار عبور کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا ۹۰ سنت معادل ۰.۰۵ درصد افزایش یافت و در ۱۷۸۴ دلار بسته شد و برای کل هفته ۰.۳ درصد رشد هفتگی داشت.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز به کیتکونیوز گفت: اگرچه طلا فضا برای شکستن سطح ۱۸۰۰ دلار دارد اما رشد تهدیدهای تورمی در فضای رشد اقتصادی ضعیفتر ممکن است پتانسیل رشد قیمت این فلز ارزشمند را در کوتاه مدت محدود کند.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: با توجه به بهبود قیمت طلا از رکورد پایین اخیرش، این فلز ارزشمند ممکن است در معرض تحکیم قیمت قرار گیرد. با این حال از نظر بنیادین، تصویر بلندمدت قیمت طلا مثبت مانده است. وی در ادامه افزود: خواه هفته آینده باشد یا ماه آینده، طلا رشد قیمت چشمگیری خواهد داشت زیرا سرمایه گذاران بیشتر و بیشتری پی می برند که تورم موقتی نیست و اقدام بانک مرکزی در چاپ مقادیر زیادی پول پیامدهایی به همراه خواهد داشت و در یک افق وسیعتر افتضاح از دست رفتن جایگاه آمریکا پس از خروج از افغانستان به معنای اعتماد کمتر به همه چیز آمریکا شامل دلار است.

با این حال بعضی از تحلیلگران هنوز امیدشان به طلا را از دست نداده اند. اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: اگر در جریان نشست جکسون هال جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در خصوص برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه محتاط تر از انتظار اقتصاددانان باشد، طلا شانس صعود خواهد داشت.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *