اخبار ارز

پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های آینده

به نظر می‌رسد بازار ارز هم زمان با شمارش آرا انتخاباتی آمریکا روز متفاوتی را تجربه می‌کند تا جایی که به گفته فعالان تا نیمه روز معامله‌گران ریسک معامله را به جان نخریدند. با وجود این، چه آینده‌ای را می‌توان برای بازار متصور بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، به نظر می‌رسد امروز بازار در حال تجربه‌کردن روز متفاوتی است، روزی که از اولین ساعات بازار نرخ ارز روی بند باریک انتخابات آمریکا حرکت می‌کند.

آن‌طور که تعدادی از فعالان بازار به تجارت‌نیوز می‌گویند تا پیش از ساعت ۱۳ فعالیت‌ معامله‌گران متوقف شده و کسی حاضر به پذیرش ریسک معامله در بحبوحه انتخابات نمی‌شد.

پس از این ساعت بازار با نرخی حوالی ۳۰ هزار تومان آغاز به کار کرد.

یکی از صرافان خیابان منوچهری در گفتگویی تلفنی به تجارت‌نیوز خبر می‌دهد: بعد از ساعت یک بعد از ظهر معامله‌گران شروع به فعالیت کرده‌اند. اگرچه همچنان ریسک وجود دارد اما ظاهرا آن‌ها ترجیح داده‌اند با توجه به پیش‌بینی شخصی‌شان نسبت به انتخابات آمریکا معامله کنند.

افق معامله‌گران تیره‌تر شد

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی درباره وضعیت امروز بازار ارز به تجارت‌نیوز می‌گوید: چیزی که فکر نمی‌کردیم اتفاق افتاد. پیش‌بینی‌ها نشان نمی‌داد و ما هم فکر نمی‌کردیم که شانس ترامپ در انتخابات بیشتر شود اما ظاهرا اکنون شانس پیروزی ترامپ بیشتر است.

او ادامه می‌دهد: همان‌طور که انتظار می‌رفت با پیروزی بایدن نرخ‌ها کاهشی شود با پیشی گرفتن ترامپ و در نهایت انتخاب او همان امیدی هم که می‌توانست موجب اندکی کاهش قیمت و تنفس بازار شود، گرفته می‌شود.

به اعتقاد او بزرگترین چالش کشور در حال حاضر کسری بودجه دولت است، تمام امید بازار هم این بوده که با پیروزی بایدن گامی به سمت مذاکره با دموکرات‌ها برداریم و بتوانیم کمی صادرات نفت داشته باشیم تا از این محل کسری بودجه جبران شود. اگر این امید وجود نداشته باشد بی‌شک انتظار کسری‌های بیشتر در سال‌های آینده را خواهیم داشت.

او توضیح می‌دهد: این‌طور در نظر گرفته می‌شد که شانس مذاکره با دموکرات‌ها بیشتر باشد. در پیش‌بینی‌ها همه بایدن را پیروز می‌دانستند حتی بازار چند روزی هم واکنش نشان داد و قیمت‌ها ریزشی شد اما حالا افق پیش روی معامله‌گران کمی تیره‌تر شده است.

شانس اصلاح عمقی بازار ارز

طبق اعتقادات این کارشناس بازار احتمال مذاکره و به نتیجه‌رسیدن با ترامپ را بسیار کمتر می‌داند.

او باور دارد که در صورت انتخاب ترامپ در سال آینده چیزی نزدیک 10 درصد کل نقدینگی کسری بودجه خواهیم داشت و این تورمی چشمگیر به دنبال خواهد داشت. انتظار معامله‌گران این بود که با پیروزی بایدن وضعیت تورمی ما در آینده از طریق فروش نفت کمی تعدیل شود. حالا این شانس بسیار کمتر شده و بازار دلار شانس اصلاح جدی و عمقی را از دست داده است.

رادپور می‌گوید: امروز بازار بسیار ریسکی است و حجم معاملات پایین آمده، اختلاف خرید و فروش هم بالاست. چون هنوز هم شانس پیروزی بایدن وجود دارد چون سه ایالت سرنوشت‌ساز همچنان بلاتکلیف هستند.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *