اخبار دلار ارز

بدهی آمریکا بالای ۸۵ تریلیون دلار!

از مجموع بدهی های آمریکا، بیش از ۲۸ تریلیون دلار آن مربوط به بدهی های دولت است.

بدهی آمریکا بالای ۸۵ تریلیون دلار!

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه جولای به ۲۸ تریلیون و ۵۹۰  میلیارد و ۱۵۵ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۵ هزار و ۷۵۳ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۷ هزار و ۴۷۳ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه جولای به سه تریلیون و ۱۸۸ میلیارد و ۹۲۶ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۳۲۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۱۳۲ میلیارد و ۵۵۵ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۳۰ میلیارد و ۶۸ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با  ۴۰۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان این ماه، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۸۵ تریلیون و ۴۵۹ میلیارد و ۱۰۴ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۱ تریلیون و ۵۴۷ میلیارد و ۸۹۷ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۵۶ میلیارد و ۷۵۱ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۹۸ میلیارد و ۸۴۲ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا در یک ساله منتهی به این ماه معادل یک تریلیون و ۱۱ میلیارد و ۴۶۷ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۴۵ میلیارد و ۲۰۵ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.

در طرف دارایی ها نیز مجموع دارایی های ملی ۱۷۵ تریلیون دلار و ۱۱۷ میلیارد دلار و مجموع دارایی های خانوارهای آمریکایی ۱۴۳ تریلیون و ۷۰۱ میلیارد دلار برآورد شده است.   

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *