اخبار ارز

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 3 آذر 99

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز حدود ساعت 3 بعداز ظهر در بازار آزاد دلار با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رفت که ۶۰۰ تومان کمتر از روز اول آذرماه بود. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

در این مورد اقتصادنیوز نوشت: کاهش قیمت دلار در روز دوم آذرماه در شرایطی رخ داد که در اولین روز این ماه، معامله گران سعی کرده بودند با افزایش خریدها زمینه پیشروی دلار در کانال 26 هزار تومانی را فراهم کنند. به نظر می رسد بازارساز با رفتار روز یک شنبه خود سعی کرد نشان دهد که نه تنها به دنبال افزایش قیمت ها نیست که تلاش می کند نرخ ارز را بیشتر تعدیل کند. ممکن است بازارساز با افت روز یک شنبه بخواهد این سیگنال را به نوسان گیران ارزی بدهد که به دنبال جوسازی در بازار ارز نباشند، چرا که با ضررهای یکباره و سنگین مواجه خواهند شد.

در این میان، برخی از معامله گران بازار عنوان می کنند که میزان نقدینگی بالاست و همین عامل می تواند به عنوان ضربه گیر کاهش قیمت دلار عمل کند. از نگاه آن ها ممکن است که بازار در طول تعطیلات افت بیشتری را به واسطه افت تقاضا تجربه کند، ولی پس ازآن، دلار با افزایش تقاضاهای حواله ای در برابر کاهش قیمت مقاومت خواهد کرد. با این حال، دسته دیگری از فعالان باور دارند، بازار هر چقدر به آغاز دوران بایدن نزدیک تر شود، با کمبود تقاضای ارزی مواجه خواهد شد و میزان عرضه ارز هم ممکن است، افزایش پیدا کند.

حالا با این تفاسیر باید دید دلار امروز چه مسیری را در پیش می‌گیرد؟

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *