اخبار ارزدیجیتال خبر

وضعیت بازار: خروج مجدد سرمایه از صندوق‌های ارز دیجیتال

فشار فروش در بازار ارزهای دیجیتال نسبت به هفته قبل کمتر شده است؛ اما وضعیت کلی بازار بیت کوین و اکثر آلت کوین‌ها همچنان نزولی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برای چهارمین هفته پیاپی با خروج سرمایه مواجه شدند و مجموع سرمایه خارج‌شده از آنها به ۴۶۵ میلیون دلار رسید.

به گزارش کوین دسک، بیشتر ارزهای دیجیتال روز دوشنبه با کاهش قیمت مواجه شدند. قیمت بیت کوین، اتریوم و سولانا به‌ترتیب در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲، ۰.۷۵ و ۵ درصد کاهش یافته است. عملکرد ضعیف آلت کوین‌ها در روز دوشنبه نشان داد که معامله‌گران همچنان جانب احتیاط را در نظر می‌گیرند. معمولاً در دوران رکود بازار قیمت آلت کوین‌ها بیشتر از بیت کوین کاهش می‌یابد، چراکه ریسک بیشتری هم دارند.

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته باعث شد که بعضی از معامله‌گران فعال در بازارهای اهرم‌دار ضرر کنند. برای مثال، روز دوشنبه قیمت بیت کوین برای اولین بار در سه ماه گذشته به زیر ۴۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد و باعث شد موقعیت‌های معاملاتی بیش از ۱۰۹,۰۰۰ معامله‌گر لیکویید شود.

شرکت سرمایه‌گذاری کیو‌سی‌پی کپیتال (QCP Capital) در این رابطه گفته است:

به نظر نمی‌رسد که نوسانات بازار بازتابنده ترس شدید معامله‌گران باشد. در حقیقت، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هفته گذشته حجم قابل‌توجهی قرارداد اختیار خرید (Call Option) به‌ویژه در بازار بیت کوین و اتریوم به ثبت رسیده است.

خروج سرمایه از صندوق‌های ارز دیجیتال

با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به بازار بدبین شده‌اند. نرخ هفتگی جریان سرمایه در محصولات سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، نشان می‌دهد که تا ۷ ژانویه (۱۷ دی) ۲۰۷ میلیون دلار از این صندوق‌ها خارج شده است.

خروج معامله‌گران از بازار، فشار فروشی را که از اواسط دسامبر (آذر) آغاز شده بود تشدید کرد و ارزش مجموع سرمایه خارج‌شده از صندوق‌های ارز دیجیتال طی چهار هفته گذشته را به ۴۶۵ میلیون دلار رساند.

در هفت روز گذشته، ۱۰۷ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه بیت کوین و ۳۹ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اتریوم خارج شد و جریان خروج سرمایه این صندوق‌ها در چهار هفته گذشته را به ۱۸۰ میلیون دلار رساند.

وضعیت بازار: خروج مجدد سرمایه از صندوق‌های ارز دیجیتال
نمودار جریان هفتگی سرمایه برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

وضعیت بازار آلت کوین‌ها

افزایش اندک قیمت پالیگان و اولنچ: قیمت اولنچ و پالیگان در ساعات معاملاتی مرتبط با کشورهای آسیایی حدود ۴ درصد افزایش یافت، اما در ۲۴ ساعت گذشته روند کلی بازار این دو توکن نزولی بوده است. به‌طور کلی، عملکرد ضعیف اکثر آلت کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین نشان می‌دهد که معامله‌گران تمایل به پذیرش ریسک ندارند.

بخش آمریکایی صرافی بایننس در متاورس سولانا یک دفتر کار راه‌اندازی کرد: بخش آمریکایی صرافی ارز دیجیتال بایننس، در حال ایجاد فضایی در پورتالز (Portals)، پلتفرم متاورس ساخته‌شده روی بلاک چین سولاناست. شرکت‌های زیادی تاکنون وارد متاورس‌های مبتنی بر اتریوم مثل پلتفرم‌های دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) شده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد بهترین گزینه موجود برای ورود به متاورس‌های بلاک چین پرسرعت سولانا، پلتفرم پورتالز باشد.

اجرای طرح کاشت یک میلیون درخت با استفاده از بلاک چین کاردانو: فردریک گرگارد (Frederik Gregaard)، مدیرعامل بنیاد کاردانو، روز یکشنبه اعلام کرد که این مجموعه توانسته است ۱ میلیون درخت بکارد. وری‌تری (Veritree) یک پروژه بلاک چینی فعال در شبکه کاردانو است که در آن کاربران می‌توانند توکن‌های کاردانو خود را با واحدهای ارز دیجیتال تری (TREE) معامله کنند و با انجام هر معامله یک درخت کاشته می‌شود. در عوض، معامله‌گران می‌توانند توکن‌های تری خود را در روزهای خاصی با درخت‌های دیجیتالی که در قالب توکن‌های غیرمثلی (NFT) ارائه می‌شوند، مبادله کنند. این تنها بخشی از برنامه‌های گسترده بلاک چین کاردانو برای تبدیل‌شدن به یک شبکه مفید برای محیط زیست است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *