اخبار ارز دیجیتال

شاخص ترس و طمع رمزارزها نشان می دهد که همچنان ترس بر احساسات بازار حاکم است.

با اینکه حجم بازار رمزارزها به بالای محدوده 1 تریلیون دلاری بازگشته است، اما قیمت ها پس از آخرین رالی دوباره شروع به کاهش کردند. آخرین بار پس از سقوط بلاکچین Terra، حجم بازار رمزارزها میزان زیادی از ارزش خود را از دست داد و ترس شدیدی این جامعه را در ماه ژوئن (خرداد) فرا گرفت. شاخص ترس و طمع رمزارزها (CFGI) که توسط وبسایت alternative.me ارائه می شود، در آن زمان به شدت کاهش یافت و در 31 می (10 خرداد)، این شاخص به عدد 16 از 100 رسیده بود که نشان دهنده “ترس شدید” بوده است.

درحال حاضر، شاخص ترس و طمع عدد 33 را نشان می دهد که این عدد بیانگر وجود احساس ترس درمیان سرمایه گذاران و معامله گران بازار رمزارزها است.

Screenshot 2022 08 20 at 00 13 29 values.webp WEBP Image 1280 × 600 pixels 300x141 - شاخص ترس و طمع رمزارزها نشان می دهد که همچنان ترس بر احساسات بازار حاکم است

این پلتفرم هر روز امتیاز رتبه بندی “احساسات و هیجان را از منابع مختلف تجزیه و تحلیل می کند و آنها را به یک عدد ساده تبدیل می کند.” در واقع نشان می دهد که مقدار 0 به معنای “ترس شدید” است و مقدار 100 نشان دهنده “طمع افراطی” است. این وبسایت می افزاید:

« در بازار رمزارزها رفتارها بسیار احساسی هستند. وقتی بازار در حال رشد است مردم حریص تر می شوند که نتیجه آن FOMO (ترس از دست دادن) است. همچنین، مردم اغلب رمزارزهای خود را در واکنش غیرمنطقی و با دیدن نمودار قرمز می‌ فروشند. به وسیله اطلاعات این نمودار، دو نوع نتیجه گیری می توان انجام داد: 1) ترس شدید که می‌ تواند نشانه‌ ای از نگرانی بیش از حد سرمایه‌گذاران بوده و این می تواند یک فرصت خرید باشد. 2) وقتی سرمایه گذاران بیش از حد حریص می شوند، به این معنی است که بازار در آستانه اصلاح است.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا رای بدهید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید
رای بدهید post
نمایش دیدگاه‌ها و ثبت نظر

نظرات(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *